Var det den här incidenten?
Japp detta var incidenten Lorenzo blev avstängd för.
MEN, det var väldigt mycket på grund av hans beteende tidigare det året. Han hade upprepade gånger kört på folk, bland annat torpederat Pedrosa ett antal gånger, titta gärna på videon igen så ser ni att han faktiskt kör på pedrosa innan den slutgiltiga manövern mot DeAngelis. Pedrosa vann på Sachsenring trots ett avgasrör som var platt och pekade mot himlen efter att ha blivit klockrent påkörd av Lorenzo.
Detta var innan Lorenzo hade blivit "duktig", han hade ännu ej vunnit något lopp men försökte göra sig ett namn i klassen. Han lugnade sig dock och talangen växte.
Jag personligen hade svårt för Lorenzo just för att han var lite av en "Bully" i början av sin karriär men jag är storsint nog att erkänna att när han gick upp till den stora klassen tog han även ett stort steg mentalt.
Nu måste jag erkänna att han kör väldigt bra och faktiskt verkar vara den som förstår bäst hur de nya däcken fungerar, se silverstone och hans kommentarer efter racet.
Som sagt Bautistas manöver var ganska dum, det kunde aldrig gå vilket alla som sett helikopterbilden förstår. Bestraffningen han fick var väl inte speciellt kraftig så låt gå. Tyvärr får nu Lorenzo en oförtjänt nackdel med en sprängd motor som ej får ersättas!
En rolig sak att tänka på är att Bautista själv råkat ut för liknande situation när han blev påkörd ganska bryskt av allas gullepåg simoncelli i 250, då utan att simoncelli fick någon bestraffning.
Åter igen mina åsikter och inte menat som påhopp på någon.....