Moto GP Assen 30 juni.

MC Doktorn

Guest
Är det verkligen så svårt att skilja på vad man tycker sig se, hur en förare beter sig och vad han faktiskt uträttar på banan? Kan man inte gilla enstaka saker som en förare gör utan att ständigt behöva hylla honom?

Det är ju lättare att vara efterklok och kritisera de som vågar skriva mer än "STONER!!!" än att att ha några egna åsikter :hihi

Hade du vaselin i ögonen? Såg du inte att det saknades en stor bit Rossi bakdäck? :3freak
Du klarar uppenbarligen inte av att se skillnaden mellan en incident där en förare har jobbat sig ikapp en framför och i slutet av en raka gör ett omkörningsförsök i REGN och tappar greppet fram, och en incident med en förare som fortfarande håller fullt när de andra redan börjat bromsa (enligt Spies och Hayden) och alla ser att det kommer att gå åt h-vete?

Jag tycker att Bautista ska ha en bestraffning för det var extremt korkat det han gjorde.

Det enda vaselin som behöver torkas bort är nog från din Rossi Fan Boy Röv.:hihi

Du förstod tydligen inte ironin i att Rossi lovordade däcken ( som Stoner kritiserade) för dess säkerhet plötsligt går in i depån pga ......
Rossi defended the new tires, however, telling the press that the drop in performance was the price that had to be paid for the massively increased safety of the new tires.

Jag är inte ett dugg förvånad att din reaktion är annorlunda när Stoner var offret.

Ditt genuina Stoner förakt är ett välkänt faktum och lyser igenom med nedlåtande namn, troll inlägg bara för att provocera.

Nej men kanske en del om att Yamahan skulle vara den tveklöst bästa maskinen. När Lorenzo saknades fanns ingen yamaha där och utmanade hondorna.

Tror varken Spi eller Dovi är de optimala värdemätarna på M1ns potential.

Som sagt säger det igen riktigt tråkigt att Jorge inte fick chansen, han är den enda som kan utmana Stoner.:)

Bautistas försök idag var ju dömt att misslyckas. På bilderna från helikoptern försöker han köra om SJU förare i en och samma inbromsning och han bromsar oerhört sent och är längst in i kurvan. Även om han inte kraschat hade han aldrig kunnat ta kurvan. Lorenzo gjorde ingen dålig start - han var trea precis där han startat.

Lorenzo blev bestraffad 2005 för en race incident som enligt mig var betydligt mildare än detta kamikazeförsök. Då fick Lorenzo vila ett race...

Med facit i hand var det galet men hade den lyckats hade Bautista gjort en fantom start.
Samt vem säger att det är förbjudet att köra om 7 förare i en inbromsning.:va

I så fall borde Rossi/Stoner incidenten 2011 bestraffas eftersom det också var överambitiöst och dömt att misslyckas med facit i hand. Detta tolkades som en solklar race incident.

Som sagt väldigt lätt att vara soffexpert.

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Bautista har fått sitt straff, han kom inte i mål. Han ångrar sig nog och det tycker jag räcker. Det är jättesynd om Lorenzo, självklart. Och visst, han kanske ska få en 'extra motor' även om börja med sånt verkar helt vansinnigt. Var går gränsen där? Oj, du ramlade och förstörde motorn och slåss om titeln? Självklart får du en ny!

Men straffa folk som förivrar sig in i först böj, jag vet inte. Det är redan dödligt skittråkigt för att det är tågåka och ingen kör om, var slutar det om varje misslyckad omkörning som råkar resultera i krasch leder till straff, avstängning, gult kort och smisk på fingrarna? MotoGP-förarna hade som sagt grinat och skrikigt som små grisar om hur faaarligt det är om de varit med i bålgetings-Moto3 idag och vad gillade vi som tittar mest?

Det är många, många, många som bromsat på sig, den här gången resulterade det i en krasch och nästa gång gör det inte det, det är lite så racing fungerar? Annars kan vi ju bara köra superpolevarv, en och en, göra startordning efter det och sen får varje förare 10 varv själv på banan för att sätta en genomsnittstid? Så slipper de vara i närheten av varandra för det är ju livsfarligt, säger till exempel Stoner. Verkar perfekt, ingen mer närkontakt alls.

Blir svinkul att titta på också, kommer ha typ... två tittare kanske. Den ena är Mattias och han somnar efter 30 sekunder och den andra någon senil gubbe på seniorhem? Eller vänta, nej, en tittare för det där var visst Mattias båda två.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Bautista har fått sitt straff, han kom inte i mål. Han ångrar sig nog och det tycker jag räcker. Det är jättesynd om Lorenzo, självklart. Och visst, han kanske ska få en 'extra motor' även om börja med sånt verkar helt vansinnigt. Var går gränsen där? Oj, du ramlade och förstörde motorn och slåss om titeln? Självklart får du en ny!

Men straffa folk som förivrar sig in i först böj, jag vet inte. Det är redan dödligt skittråkigt för att det är tågåka och ingen kör om, var slutar det om varje misslyckad omkörning som råkar resultera i krasch leder till straff, avstängning, gult kort och smisk på fingrarna? MotoGP-förarna hade som sagt grinat och skrikigt som små grisar om hur faaarligt det är om de varit med i bålgetings-Moto3 idag och vad gillade vi som tittar mest?

Det är många, många, många som bromsat på sig, den här gången resulterade det i en krasch och nästa gång gör det inte det, det är lite så racing fungerar? Annars kan vi ju bara köra superpolevarv, en och en, göra startordning efter det och sen får varje förare 10 varv själv på banan för att sätta en genomsnittstid? Så slipper de vara i närheten av varandra för det är ju livsfarligt, säger till exempel Stoner. Verkar perfekt, ingen mer närkontakt alls.

Blir svinkul att titta på också, kommer ha typ... två tittare kanske. Den ena är Mattias och han somnar efter 30 sekunder och den andra någon senil gubbe på seniorhem? Eller vänta, nej, en tittare för det där var visst Mattias båda två.
En fin gräns att balansera på men Bautistas manöver var inte bara en missad inbromsning som går lite snett det var en manöver dömd att misslyckas från första sekund och den gjorde att racet som sådant sög getpung.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
523851_10150886068181386_394935944_n.jpg
Jävligt gnälligt av Rossi att åka in och byta det där däcket...

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Har de problem med stora råttor i däcktrailern :va för visst hade spies liknande defekt?

Last edited:

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Vilket skämt! Då borde Bautista få 3-4 race :3freak

Men ser det inte lite lustigt ut? Som att lorre mitt i böj fått ner farten , för att sedan släppa på för att torpedera med flit? Spekulerar vilt förstås, men det ser lite misstänkt ut ändå.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Men ser det inte lite lustigt ut? Som att lorre mitt i böj fått ner farten , för att sedan släppa på för att torpedera med flit? Spekulerar vilt förstås, men det ser lite misstänkt ut ändå.
Nu är vi ju en bit ifrån de här pojkarna när det gäller körningen men att torpedera någon med flit låter väldigt vanskligt. Eller?

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Det enda vaselin som behöver torkas bort är nog från din Rossi Fan Boy Röv.:hihi

Du förstod tydligen inte ironin i att Rossi lovordade däcken ( som Stoner kritiserade) för dess säkerhet plötsligt går in i depån pga ......
Rossi defended the new tires, however, telling the press that the drop in performance was the price that had to be paid for the massively increased safety of the new tires.

Jag är inte ett dugg förvånad att din reaktion är annorlunda när Stoner var offret.

Ditt genuina Stoner förakt är ett välkänt faktum och lyser igenom med nedlåtande namn, troll inlägg bara för att provocera.
Nog för att du inte verkar vara den vassaste kniven i lådan men till och med du borde inse skillnaden på att ha problem med chatter och kantgrepp och att stora bitar av däcket lossnar.

Att du inte klarar av att se skillnaden mellan Rossi/Stoner incidenten och Batusistas i går är inte direkt förvånande.

Mitt genuina Stoner-förakt är nog något som bara existerar i din förvirrade värld. Jag gillar honom inte vid sidan om banan, ibland inte ens på banan, men jag har stor respekt för hur han kör hoj och har vid flera tillfällen berömt honom, senast i den här tråden.

MC Doktorn

Guest
Fast han hade aldrig en möjlighet att lyckas - vilket han själv erkände efteråt.

Den som nämnde´t han klämnde´t..

Ringde du honom efter racet eller såg du intervjun som finns på www.motogp.com?

Där erkände han att han missade bromspunkten när han försökte passera Dovi, han upplevde det hela som en raceincident och beklagade sig över det inträffade.

Varför döma någon när det finns en tveksamhet ?
Jag har väldigt svårt att göra det i min soffa, men inte du ;).

För övrigt ska Lorenzo tillåtas använda en 7:e motor senare utan att bestraffas.
Helt rimligt tycker jag då regelns syfte var att tvinga fabrikerna att hålla nere kostnaderna på en rimlig nivå.

WOW! undrar om han står bakom sina tidigare uttalanden om det nya däckets förbättrade säkerhet ?

Hur kan Bridgestone leverera så ojämn kvalite så det bara håller för vissa.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Här råder det mysig stämmning som vanligt, var är fruktstundsmaffian, har dom tröttnat på kärringskvallret???

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
nån slags förväxling?? rossis sulor ser ju exakt ut som michelins gamla mackor!

:rolleyes:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Visst såg de två fabriks-Hondorna och framför allt Stoners Honda väldigt stadig och följsam ut? Tyckte det var väldigt lite fladder och nervositet i chassit i racet mot vad man sett tidigare. Kan de ha hittat nåt att fixa till kanske?
Var ju inga illa varvtider de höll heller hela vägen igenom, trots (eller kanske tack vare, sett till Rossis katastrofsula) mjukt bakdäck

MC Doktorn

Guest
Nog för att du inte verkar vara den vassaste kniven i lådan men till och med du borde inse skillnaden på att ha problem med chatter och kantgrepp och att stora bitar av däcket lossnar.

Att du inte klarar av att se skillnaden mellan Rossi/Stoner incidenten och Batusistas i går är inte direkt förvånande.

Mitt genuina Stoner-förakt är nog något som bara existerar i din förvirrade värld. Jag gillar honom inte vid sidan om banan, ibland inte ens på banan, men jag har stor respekt för hur han kör hoj och har vid flera tillfällen berömt honom, senast i den här tråden.

Ok jag förstår att du måste hitta på saker när argumenten tryter.
Men så brukar det vara med *lågt begåvade människor, fördomarna är deras främsta vapen.

Återigen blandar du ihop saker som sagts med dina personliga fixerade paranoida ideer och försöker få det till en sanning.

Tar det igen så att tom du fattar.

Stoner är tydligt kritiskt till det de nya 2012 däcken från Bridgestone, Rossi svarar.

Valentino Rossi defended the new tires, however, telling the press that the drop in performance was the price that had to be paid for the massively increased safety of the new tires
Tolkar man det så upplever Rossi att prestandan har sjunkit till priset att man fått ökad säkerhet.
Han går i depån för att stora bitar lossnat från bakdäcket.

Sensmoralen är att säkerheten inte har förbättrats, så är det verkligen en utveckling i rätt riktning.

Att du inte klarar att "thinking outside the box" har jag förstått för länge sen, men det brukar också vara ett tecken på * och ensidigt dikotomt tänkande.

Poängen var när ska förare som gör misstag som andra drabbas av straffas?

Incidenterna mellan Pedrosa/Hayden 2006, Rossi/Stoner 2011, Capirossi/Harada 1998, tydliga förar misstag som inte ledde till bestraffning.

Men Bautista/Lorenzo straffas!

Så det är tydligt att det inte råder en konsekvent uppfattning när man ska bestraffas.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...