Moto GP Assen 30 juni.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Rossi verkar ha tröttnat på Ducati/att tävla? Gillar Hayden som iaf försöker. Hoppas dem kan hitta en 'ny Stoner'.

MC Doktorn

Guest
Så var Stacey igång igen:

Stoner was also asked about why the satellite riders don't get chatter on their bikes, and whether the fact that Alvaro Bautista was using Showa suspension rather than Ohlins could have anything to do with that. The Australian replied that the satellite bikes do actually have chatter - he had spoken to Honda technicians who could see it very clearly in the data - but that the satellite riders apparently cannot feel it. Perhaps they were not sensitive enough to detect it, Stoner suggested, while he and Pedrosa are.

Och den där Rossi är en riktigt gnällspik!

The problem was the tires, and Stoner once again launched into an attack on Bridgestone, expressing his unhappiness with the way the new front tire was introduced. He also pointed out - with a little prompting from a veteran journalist - that the performance of the 2012 tires was much worse than the previous generation of tires, offering that as an explanation for the fact that the 1000cc bikes were not really any faster than the 800s had been. Valentino Rossi defended the new tires, however, telling the press that the drop in performance was the price that had to be paid for the massively increased safety of the new tires. The early morning highside is a thing of the past, and the price for that is greater performance drop off.

Den där Bastuta borde kanske lära sig lite när gränsen är nådd.

Rosstig verkade vara så nöjd så att han åkte in i depån och bytte...däck :rofl

Jäkla vilket bra lopp idag, tyvärr är jag inte personligen förtjust i Stoner, men men, men grattis till Jorge Lorenzo som vann.... en plats på pallen...verkligen en bedrift i de farterna.......:Bugar

Jo ja tackar vart det lite för mycket igår kväll ?:va Men välkommen :)
Underhållande race? :3freak
Det var ju sjukt trist efter att Bautista bestämde sig för en idiotisk banzaimove..
Race incident men så sjukt korkat - han försökte ta sig om sju förare i första kurvan. Idioti.
Nå väl Lorenzo kommer tillbaka.

Thats racing hade det varit Stoner som drabbats och gestikulerat hade han varit omotiverad, trött lite kinkig :hihi

Tyckte Stoner visade vilken trevlig inställning han hade till detta och förklarade att han hade stor respekt för Lorenzo och gillade inte att "vinna" poäng på detta sätt.

Jûrgen måste komma igen så det blir lite underhållning, han och Stoner är i en klass för sig :fakta

Som sagt imponerande av Casey att vinna trots elak highsider under träning, tror han inte saknar motivation ;)

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Fan va trist att varenda race som har potential att bli bra om man utgår från kval och träning alltid blir pannkaka ändå..
Bautista bowlar omkull Lorenzo, den enda som kan hävda sig mot casey för vinst och så leder pedrosa över stoner men slutar två, ovanligt..
Sen fattar jag inte vad sim hände mellan spies och dovi, spies tog väl in en sekund per varv mot ledarna på 4,3 och andra varvet och sen på sista varvet så blir han helt plötsligt ikapp och ifrånåkt av dovi på en satelit yamma och hamnar direkt 4-5 hojlängder bakom?? Vad hände där?
Iofs så skiljer det ju inte så mycket mellan fabrikare och satelit yamma nu i början på säsongen när det är nya motorer och allt men ändå. Spies borde prestera mycket bättre..
Inte för att jag missunnar dovi en pallplats men spies har fan så mkt mer potential än dovi (tycker jag) och spies behöver visa framfötterna nu om han ska få ha kvar sin styrning eller iaf få ett annat vettigt märke tills nästa år.. Tyckte iaf racet igenom att spies förtjänade sista pallplatsen mer än dovi, och är märkligt att han inte trivs bättre på nya 1000 kubikaren än vad resultaten visat i år..

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Fan va trist att varenda race som har potential att bli bra om man utgår från kval och träning alltid blir pannkaka ändå..
Bautista bowlar omkull den enda som kan hävda sig mot casey för vinst och så leder pedrosa över stoner men slutar två, ovanligt..
Sen fattar jag inte vad sim hände mellan spies och dovi, spies tog väl in en sekund per varv mot ledarna 4,3 och andra varvet och sen på sista varvet så blir han omstekt av dovi på en satelit yamma och hamnar direkt 4-5 hojlängder bakom?? Vad hände där? Inte för att jag missunnar dovi en pallplats men spies har fan så mkt mer potential än dovi (tycker jag) och spies behöver visa framfötterna nu om han ska få ha kvar sin styrning eller iaf få ett annat vettigt märke tills nästa år.. Tyckte iaf reser igenom att spies förtjänade sista pallplatsen, och är märkligt att han inte trivs bättre på nya 1000 jubilaren än vad resultaten visat i år..
Både Rossi och Spies fick stora problem med däcken, Rossi bakdäck saknade en stor bit vilket gjorde att den var okörbar och Dovi konstaterade att Spies fick något problem med hojen.

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Både Rossi och Spies fick stora problem med däcken, Rossi bakdäck saknade en stor bit vilket gjorde att den var okörbar och Dovi konstaterade att Spies fick något problem med hojen.

Jo jag hörde att dovi sa det på pall-pressen efteråt att ben hade lite otur med hojen men hörde inget om att det var däcket eller vad det nu var.. Men karln har ju inte haft turen på sin sida i år iaf, sista delen på sista varvet nu så lossnar det en kaka från däcket så han missar pallen (eller vad det nu var som hände).. Får väl veta sen vad det var, trist iaf!

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Moto2 regerar :yoparty

Men den där jefla Marquez, jag gillar inte honom, det är nåt jag inte kan sätta fingret på! Hade unnat Ianonne en vinst :)

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Bara att ta av sig hatten och buga för Stoner. I dag var han grym! :Bugar

Synd att Bautista förstörde racet redan i första kurvan :(
Du vänder kappan snabbare än någon annan, hur kan Stoner som enligt dig var slut som artist och i princip redan gett upp plötsligt gå och vinna.

T.Roll :rofl

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Aprilia rsv
Efter torpederingen av Lorenzo så satte jag mitt hopp till Bradl att han skulle göra ett bra race, så kör karfan av.
Jävla skit race. :mad:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Lorenzo komer att få ersätta den motor som gick sönder i kraschen utan att bestraffas för det och Bautista kommer får starta sist på Sachsenring.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Eller kanske inte.

David Emmett ‏@motomatters
Lorenzo told press he will be allowed to replace the engine destroyed in the crash, said that was what Race Direction had told him. (cont.)

However, Yamaha have not yet received a formal communication about this. The rules do not allow for this, no exceptions can be made. (cont)

For Race Direction to allow this, a rule change would have to be approved by the Grand Prix Commission

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Lorenzo komer att få ersätta den motor som gick sönder i kraschen utan att bestraffas för det och Bautista kommer får starta sist på Sachsenring.
Du ser väl att Bastuta inte är i klass med Stoner, Bastuta gjorde ett riktigt rookiemisstag med en sådan tokchansning, men Bastuta kommer att stå på pallen i år, do or die som man säger.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Gresini har överklagat beslutet att Bautista ska starta sist på Sachsenring...

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Du ser väl att Bastuta inte är i klass med Stoner, Bastuta gjorde ett riktigt rookiemisstag med en sådan tokchansning, men Bastuta kommer att stå på pallen i år, do or die som man säger.

Gibernau bröt ett nyckelben och ett finger pga en liknande chansning från en viss australiensare för sex år sedan. ;)

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Gibernau bröt ett nyckelben och ett finger pga en liknande chansning från en viss australiensare för sex år sedan. ;)
Jepp, vilket var hans första år i GP-klassen, med just en satellithonda om jag minns rätt :va Oavsett var han relativt rookie i jämförelse med Bautista är idag kan man påstå.

Vid närmare eftertanke, började inte Bautista och Stoner samma år, 2001, 125GP? Jaja... -liknelsen kanske haltar lite? :fyllisar

Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping