Moto GP Assen 30 juni.

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Om Bautista straffas för det där förlorar jag fan allt hopp om det någonsin ska bli racing i MotoGP igen. Om man inte får chansa lite blir det jävla tågåka och aptrist. Ja, det var SVINKORKAT, ja, det var SKITKLANTIGT men det var fan inte meningen och det var en race incident. Skit händer när man försöker köra om/över sin förmåga lite smått.

Men det är väl fan sån vi vill se? Inte när det misslyckas men när det lyckas? Måste man lyckas varje gång då?

Värdelös jävla piss-serie är vad det är.

/Mr fittsur

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Last edited:

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
Jäkla vilket bra lopp idag, tyvärr är jag inte personligen förtjust i Stoner, men men, men grattis till Jorge Lorenzo som vann.... en plats på pallen...verkligen en bedrift i de farterna.......:Bugar

Lorenzo blev torpederad i första kurvan av Bautista.. vet inte om du blandat ihop honom med Pedrosa som kom 2:a :S

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Att Yamaha har det bästa materialet är det ingen som tvekar på.

Jaså? Dagens race tycker jag tydligt visar att så inte är fallet. Jag skulle vilja säga att yamaha och honda är ganska likvärdiga med lite olika kvaliteter, och att det är Lorenzo som gör skillnaden.

RacerBarber

racerbarber
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
ducati monster s4r 2004 zxr750 92
börjar bli som f1 så fort nåt inträffar o gnäller så ska det kollas upp o bestraffas
hade detta hänt på doohans tid hade inte någon i racekommiten reagerat
börjar bli lite väl töntigt
och nästa år när varje märke bara får ha 2 fabrikare och 2 sattelliter om jag förstod rätt så blir det väl inte mer spännANDE

MC Doktorn

Guest
Håller med Sege att det vore fan skandal om Bautista får starta sist på Sachsen pga detta.
En klockren raceincident där han forlorade fästet fram efter en kanonstart och Jürgen gjorde en dålig start.

Minns tydligt när Stoner vart T-bonad av Rossi, inga glada tongångar efter det. Men det råkade vara den frispråkige Casey som blev omkullkörd av gud. Men det var väl ingen som pratade om bestraffningar som påverkade det sportsliga ?

Tydligen är det skillnad på vem som gör vad och vem som drabbas.

I met him after the incident, he apologised and we shook hands but in my opinion this is not enough to justify the accident.

Kan förstå Lorenzo att han är besviken men detta var inte medvetet och man kan fråga sig var sporten är på väg om man bestraffar sånt här?

MC Doktorn

Guest
Jaså? Dagens race tycker jag tydligt visar att så inte är fallet. Jag skulle vilja säga att yamaha och honda är ganska likvärdiga med lite olika kvaliteter, och att det är Lorenzo som gör skillnaden.

Dagens race sa inte så mycket när det gäller Stoner vs Lorenzo ;).

Däremot såg Casey betydligt mer harmonisk ut idag gentemot Pedrosa och dessutom var han halvskadad vilket kanske är ett tecken?

Hade Lorre hållit sig på hjulen hade det nog blivit tuffare.

Honda har lidit av chatter problem och fästet som främst Stoner öppet klagat på, Lorenzo har börjat säsongen med mindre problem.

Karel Abraham yttrade sig i direktsändning för ett tag sen om att Yamaha nog hade ett bättre paket i år.
Men jag tror att det skiljer minimalt mellan förarna, Pedrosa kan blixtra till men är för ojämn.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Håller med Sege att det vore fan skandal om Bautista får starta sist på Sachsen pga detta.
En klockren raceincident där han forlorade fästet fram efter en kanonstart och Jürgen gjorde en dålig start.

Minns tydligt när Stoner vart T-bonad av Rossi, inga glada tongångar efter det. Men det råkade vara den frispråkige Casey som blev omkullkörd av gud. Men det var väl ingen som pratade om bestraffningar som påverkade det sportsliga ?

I met him after the incident, he apologised and we shook hands but in my opinion this is not enough to justify the accident.

Kan förstå Lorenzo att han är besviken men detta var inte medvetet och man kan fråga sig var sporten är på väg om man bestraffar sånt här?

Cruthlow kallade Bautista Bonehead i intervjun efteråt och sade att det var en alldels för hård satsning. "Bautista växlade fortfarande ner när vi andra nästan hade bromsat klart" :hihi

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Om Bautista straffas för det där förlorar jag fan allt hopp om det någonsin ska bli racing i MotoGP igen. Om man inte får chansa lite blir det jävla tågåka och aptrist. Ja, det var SVINKORKAT, ja, det var SKITKLANTIGT men det var fan inte meningen och det var en race incident. Skit händer när man försöker köra om/över sin förmåga lite smått.

Men det är väl fan sån vi vill se? Inte när det misslyckas men när det lyckas? Måste man lyckas varje gång då?

Värdelös jävla piss-serie är vad det är.

/Mr fittsur

Fyfan jävla skit!

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Du vänder kappan snabbare än någon annan, hur kan Stoner som enligt dig var slut som artist och i princip redan gett upp plötsligt gå och vinna.

T.Roll :rofl
Är det verkligen så svårt att skilja på vad man tycker sig se, hur en förare beter sig och vad han faktiskt uträttar på banan? Kan man inte gilla enstaka saker som en förare gör utan att ständigt behöva hylla honom?

Det är ju lättare att vara efterklok och kritisera de som vågar skriva mer än "STONER!!!" än att att ha några egna åsikter :hihi

Rosstig verkade vara så nöjd så att han åkte in i depån och bytte...däck :rofl
Hade du vaselin i ögonen? Såg du inte att det saknades en stor bit Rossi bakdäck? :3freak

Du klarar uppenbarligen inte av att se skillnaden mellan en incident där en förare har jobbat sig ikapp en framför och i slutet av en raka gör ett omkörningsförsök i REGN och tappar greppet fram, och en incident med en förare som fortfarande håller fullt när de andra redan börjat bromsa (enligt Spies och Hayden) och alla ser att det kommer att gå åt h-vete?

Jag tycker att Bautista ska ha en bestraffning för det var extremt korkat det han gjorde.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96

Bautistas försök idag var ju dömt att misslyckas. På bilderna från helikoptern försöker han köra om SJU förare i en och samma inbromsning och han bromsar oerhört sent och är längst in i kurvan. Även om han inte kraschat hade han aldrig kunnat ta kurvan. Lorenzo gjorde ingen dålig start - han var trea precis där han startat.

Lorenzo blev bestraffad 2005 för en race incident som enligt mig var betydligt mildare än detta kamikazeförsök. Då fick Lorenzo vila ett race...

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Jag tycker att Bautista ska ha en bestraffning för det var extremt korkat det han gjorde.

Hur mycket man ska chansa i första böj är en svår balansgång, och min känsla säger mig att vi ser färre incidenter där nuförtiden än för några år sedan. Jag kan dock inte påminna mig att förare fått bestraffningar för sånt tidigare (iaf väldigt sällsynt).

Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping