moto-gp i assen?

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
nån här som varit nere i assen å kollat på motoGP?
ja å nåra polare ska ner i år å tänkte förboka platser.
men vart ska man sitta?
finns d gott om campingplatser?
nån mer som ska ner?
hade vatt kul me ett gäng...
faan att dom inte kör här i anderstorp längre!!
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag har varit på Assen för SBK och det är verkligen en kanonbana. Om ni kommer ner i tid för både dagarnas fria träning så behöver ni nog inte förboka biljetter men om ni vill göra det så kolla in http://www.tt-assen.com/ eller ring på +31-592 321 321

Mitt tips är att skita i biljetter för huvudläktaren utan istället ta biljetter till de andra läktarna vid tex Hoge Heide eller Ramshoek. Om ni har tid att kolla på alla träningarna så kan ni ta era tid att gå runt i princip hela banan och hitta platserna som passar er.

Angående campingen så ska ni vara beredda på lite nattsömn och ett jävla liv på tyskar, engelsmän, trimmade motorer och stereos. Vill man sova rekommenderar jag att boka hotell en bit ifrån banan.

Kom ihåg att racen körs torsdag-lördag och inte fredag-söndag.

Ha det grymt!
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Henke skrev:
Ser man nåt vidare om man väljer ståplats alternativet?

Henke, du kan inte Toura med VTRen... ;)
19 liters tank - 1liters förbrukning är kass ekvation... :(
 

Simpa

Hel igen!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg/Onsala
Hoj
Jodå
Har varit i Assen förra året. Grymt att vara där live så att säga. Tycker dock du ska akta dig för campingarna och betala för hotell runt istället. Vi bodde strax innanför Tyska gränsen och körde in samma dag. Det gick finfint. När vi närmade oss banan var det dock stora ytor av campingområderna som stod i brand. Folk eldade allt dom kom åt och vissa hade med sig gamla sketna däck och gamla husvagnar som dom eldade upp. Under själva racen fanns det ett flertal som inte var sådär jätteintresserade av tävlingarna utan mest av att dricka bärs, röka hasch och vråla. Men det är häftig grej att vara där live alltså. Min rekomendation är åk dit, men skit i campingar och så. Betala dom stackars kronorna för hotell istället. Dessutom slipper ni ju en massa packning om ni skippar tält och annat böös. Hoppas ni får det kul.
:tummenupp :tummenupp :tummenupp
Förresten, ståplats är helt ok, man ser rätt mycket av banan.
 

Superbus 640

"If everything seems under control, you'
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Tullinge
Hoj
Snart en Streetfighter GSXR 1100
Jag var där förrförra året. Klart fränt. Vi bodde en bit utanför och missade rätt mycket av festivalstämmningen runt allt men vi sov iof bra. Brand, party, rocknroll och allt det där finns där. + hojar så in i bängen.

Fränt som tusan

Kalas platser på Strubben tribunal. Bästa platserna där är så långt norr ut du kan komma då ser du start och mål rakan samt en bunt läckra kurvor.
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Åhh.... fan nu blir jag avis..., jag har inte varit där på GP:t... men kört där själv.... svinrolig bana.

Från läktaren ser du inte mycket alls.... det går lixom för fort förbi... ta en ståplats så kan du hitta en bättre utsikt.

Jag bodde på ett vandrarhem ca: 1,5 mil söder om Assen. Himla mysigt. Rekomenderas.

Holland är jävligt fint om man åker på lite mindre vägar...
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Köp en biljett som gäller till alla sektioner utom läktarna vid start/mål-rakan. Då kan du gå runt och hitta en plats som passar er, förutsatt att du är där i tid för träning och kval.
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Goodstuff skrev:
Köp en biljett som gäller till alla sektioner utom läktarna vid start/mål-rakan. Då kan du gå runt och hitta en plats som passar er, förutsatt att du är där i tid för träning och kval.

räcker det om man är nere på fredagen? behöver man för boka biljetter till läktaren då? tycker assen sidan var lite rörig. om man köper biljett för lördagen för 45 eur, inkluderar det inträde?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
TRX-joCCe skrev:
räcker det om man är nere på fredagen? behöver man för boka biljetter till läktaren då? tycker assen sidan var lite rörig. om man köper biljett för lördagen för 45 eur, inkluderar det inträde?

När jag var där så kom jag kvällen innan första träningen. Åkte till banan första träningsdagen (torsdag eftersom de kör racet på lördag) och köpte en biljett som gällde för hela bana utom "grand stand". Detta kompletterade jag med ett paddock-pass som gav tillgång till depåområde förutom pitlane och boxar. Hur det är med dessa pass på MotoGP vet jag inte.
Då var det inga problem att köpa på plats och du kan gå runt hela bana och sita på alla läktarna utom de stora på start och målrakan.
 

Superbus 640

"If everything seems under control, you'
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Tullinge
Hoj
Snart en Streetfighter GSXR 1100
Jag hann inte beställa från internet så jag ringde ner och bokade biljetter för 6 pers på nått som hette
Sigarenmagazijn Hofman
Roldestraat 116
(0592) 31 44 62

De var trevliga och det fungerade fint. Jag betalade när jag kom ner så det blev inget jox med kontokortnr och annat tjafs. OBS de tar inte kort där så du måste ha cash. Sedan var det lite struligt att hitta mina biljetter pga att de stavade inte mitt namn som jag gör :D så när ni bokar så gör det med ett namn som är lättstavat för en Holländare...

Sen var det bara att åka dit och hämta ut dem dagen innan tävlingen. För träningarna var det bara att åka till banan och pröjsa vid entrén.


Kolla länken så ser ni vad som väntar:
http://www.ttnacht.com/home.php?ln=en

Rackarns fränt var det! Fast jag rösta för att man ska bo så nära Assen som möjligt... Vi bodde 4 mil bort så det blev lite att fixa med för att komma dit på kvällen... Det blev hojarna och inge pilsner...

Har ni funderingar så hör av er.
 

The Doctor

Äter Eldorado!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
zxr 750 -92
Vi åkte ner kvällen innan racedag, och hittade en liten trevlig camping en bit norr om assen, ganska långt in på en konstig väg, så det va inte så många som skulle kolla på gp där. På racedagen åkte vi ganska tidigt på morgonen till banan, köpte biljetter och försökte hitta ett bra ställe att stå på. Vi kolla på alla motorcyklar och sen åkte vi hem. Som tur var så hade vi bil för det var det värsta j*vla oväder någonsin. Det ösregnade med noll sikt från gränsen mellan holland-tyskland till småland.
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Har precis snackat med Assens kansli, inga biljetter kan förköpas längre utan det är köp på plats som gäller. Fast gräsvallen runt banan ser ju inte så tokig ut trots allt.
Några fler som har tänkt åka dit och glo?
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
När jag var på Assen (100år sedan) så satt vi på gräsvallen
utmed banan. Dom som inte satt ner när loppet kördes kastade
publiken bakom äppelskrottar och tomburkar på, tack vare detta så kunde alla sitta ner och se bra ändå.
 

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Ort
-
Hoj
ZX-9R -01/02
Assen ja - nu blir man sugen på att åka dit igen :)

Var där ett par gånger i slutet på 90-talet, å det lär inte vara sämre nu, med MotoGp :D

Bodde på hotell i närheten, kommer tyvärr inte ihåg var, men det var ett par mil från banan, men efter man "svängde vänster från stora vägen från Tyskland".

Ang. läktaren/vallen så funkar den senare hyfsat oxå, speciellt i näst sista kurvan före mål där man har en bra överblick :tummenupp

Ha det gôtt därnere!

/F.

P.s. Det brukar finnas en del kul typer på vallen... och tröttnar man på det kan man ju alltid hoppa över staketet när en lämplig vinnare närmar sig ;)
ds.
 
Last edited:

krilleyzf

Medlem
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Yamaha R1 12
Tycker inte det är nödvändigt att köpa någon läktar biljett om man inte vill sitta vid en spec kurva . Helt ok att sitta på gräs vallarna runt banan. Kom dock i tid i år för man räknar med extra mycket publik nu när Ducati är med i Moto GP. Har campat nära banan alla år ca 100 m till entren men man måste vara på plats senast Tors em om man ska få någon plats. Det är fullt ös på både" campingen" (Gräs fält) o runt hela Assen. Glöm inte regnställ eller dyl det regnar tyvärr lite för ofta där. Men åk ner o kolla det är en otrolig stämmning där.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top