Moto-GP vilken kanal???

ok
men hårdvaran som behövs, ett tv-kort bara?
funkar det på tjocktv med scart?
är det vettiga kommentatorer?

kolla mitt förra inlägg (EDIT). Ja, det räcker med scart på min "tjock-tv" :tummenupp Komentatorerna är helt ok... talar engelska. Inte lika mycket till faktabögar som dom svenska på eurosport, vilket kan vara på både gott o ont...

Ringde precis till com-hems kundservise och frågade om det fanns något alernativ till Viasatkanalen om man inte är intresserad av fotboll (det går inte att bara beställa Viasat motor). De sa att Moto GP visas i Motors TV som ingår i "åtta favoriter". Då är frågan:

1 Kan det stämma (jag pratade med en kvinna/yngre tjej och hon lät inte så säker på sin sak)?
2 Sänds i så fall Moto GP live?

Är det någon som har mer info?

Ringde precis till com-hems kundservise och frågade om det fanns något alernativ till Viasatkanalen om man inte är intresserad av fotboll (det går inte att bara beställa Viasat motor). De sa att Moto GP visas i Motors TV som ingår i "åtta favoriter". Då är frågan:

1 Kan det stämma (jag pratade med en kvinna/yngre tjej och hon lät inte så säker på sin sak)?
2 Sänds i så fall Moto GP live?

Är det någon som har mer info?

Jag kollade på MotorsTV´s hemsida och de sänder inte MotoGP, däremot sänder de WSBK.

Viasat paketet är tydligen det som gäller.

Viasat har ensamratt pa att sanda MotoGP 09, vet ej hur det ar aren efter det. Det innebar att det enbart ar Viasat Motor som har rattigheter.. inga andra motorkanaler kommer att sanda.

Jag ringde ComHem nu igen och frågade mkt ingående om detta.
Och tyvärr så fick jag fel info förra gången.
Man kan INTE lägga till enbart Viasat-motor, utan måste ta hela sport paketet för 99kr/mån.

Nej tack för mig.

Viasat Motor kommer visa samtliga kval och race från alla klasser.

Vid ev krockar med tex F1 så lägger man ut sändningen på någon av Viasatsport kanalerna.
Dom har dessutom sändningsrättigheterna från 1993 och dom kommer visa klassiska race på Torsdagar och man ska kunna maila in från hemsidan och önska race.
Det blir Peter Dahlbom och Tobias Lion som kommer bli dom svenska kommentatorerna.
Premiärracet kommer ha full täckning vad det gäller fria träningar kval och race.

:tomten

Vänt nu!
För Viasat-sport paketet krävs HD-box enligt hemsidan.

Alternativet de erbjuder kostar 995;-/1995;- beroende på abonnemang och bindningstid.

99;-/mån + kortavgift 180;-/halvår

995+1200+360, runda slängar 2600;- som billigaste alt, för att kunna se på 3 st sportkanaler i ett år. Där huvudnumret är MotoGP och troligen det enda man kommer att vara bänkad till.

Jag är inte snål eller direkt ekonomiskt lagd men hur mycket jag än brinner för att få se MotoGP i sommar så behöver jag nog en hög motiverande rapp med en batong el liknande innan jag skriver under på detta! :rofl:kryckor

:tomten

Vänt nu!
För Viasat-sport paketet krävs HD-box enligt hemsidan.

Alternativet de erbjuder kostar 995;-/1995;- beroende på abonnemang och bindningstid.

99;-/mån + kortavgift 180;-/halvår

995+1200+360, runda slängar 2600;- som billigaste alt, för att kunna se på 3 st sportkanaler i ett år. Där huvudnumret är MotoGP och troligen det enda man kommer att vara bänkad till.

Jag är inte snål eller direkt ekonomiskt lagd men hur mycket jag än brinner för att få se MotoGP i sommar så behöver jag nog en hög motiverande rapp med en batong el liknande innan jag skriver under på detta! :rofl:kryckor

I viasat sport paketet ingår EN HD kanal, för att se den krävs en HD-box. De andra sport kanalerna inkl. Motor går utmärkt att se med en vanlig box. Så länge du betalar dina 99:- :mad:

Max: Hur får du ihop att det krävs HDbox för sportkanalerna?

"Ej valbar i 8 Favoriter. 12 mån abonnemang. *Kräver en HDTV-box från Com Hem och en HD-ready tv."

Bra där, såg inte stjärnan förut, HD-boxen krävs då endast för Viasat HD som man får med på köpet om jag förstått rätt. :tummenupp

Hittar då inget pris på den enklaste modellen, men HDMI hade den inte.

Men ponerar vi att den är gratis vid tecknande av 12 mån abonnemang så blir kostnaden alltså ca 1500;-/år istället.:wiggle :wiggle

Ok, med nått "fusk" inblandat eller hur funkar det?

Nån som funderat på Eurosport player, till wsbk då så klart?
http://video.eurosport.se/eurosport-player/teaser.shtml

Efter att ha köpt x-antal Elitseriematcher på Canal+ hemsida och suttit och svurit över dålig bild och perioder som försvunnit helt så är jag tveksam till att streama saker man vill se.
Men priset lockade och Eurosport har kanske lite bättre servrar osv...!?

Hittade du testvideon?

Det hade jag missat att det var en HD-kanal med i Viasat sportpaketet. Hoppas MotoGP sänds i den då... trevligt med inbyggd mpeg-4 avkodare i tv:n :)

Efter att ha köpt x-antal Elitseriematcher på Canal+ hemsida och suttit och svurit över dålig bild och perioder som försvunnit helt så är jag tveksam till att streama saker man vill se.
Men priset lockade och Eurosport har kanske lite bättre servrar osv...!?

Hittade du testvideon?

nej, letar....

Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick