Motocross bilder + film.

Zponka

Idrotsmotorcyklist
Gick med
10 Dec 2006
Ort
Stockholm, Haninge
Hoj
CBR1000RR-08 & CRF250R-07
har uringe endurospår med? öppet hela vintern?

Enduro spår har dem nog inte, men dem har en lite slinga runt banan av enklare sort. Öppet alla dagar utom nu runt jul o nyår. Kolla på deras hemsida för mer info, http://www.uringe.se/ plus att banansvarige Bosse brukar skriva införhelgerna på http://www.stockolmscrossen.org/ i deras klotterplank om skicket på banan mm.



Fett grymt danne sköna hopp du fick till..

Fixa du laddare? :)

Hehe, tack! :) Laddare är din sak o fixa :D Far filmade med digitalkameran:tungan
 
Last edited:

Deztallica

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2004
Ort
Haninge
Hoj
KTM 660 SMC -04, Honda CRF250R -08
Ja jäklar vad stressad du var! :tummenupp
Min hoj står nu i garaget nerplockad, bytt lite bromsskivor, belägg, wirar, kollat ventiler, ska bestycka om, lägga om däck etc. Jag har dock inte råd att köra på uringe, dubbdäck är dyra :mad:

Dock blir det att dra ut på isen imorgon/i veckan/i helgen. Var och tittade idag och det var 5,6 cm ute i kanterna. :yoparty


ediiiiiiiit ; vilken klubb är du medlem i och var brukar du köra? Borde ha stött på dig någon gång.
 
Last edited:

Zponka

Idrotsmotorcyklist
Gick med
10 Dec 2006
Ort
Stockholm, Haninge
Hoj
CBR1000RR-08 & CRF250R-07
Ja jäklar vad stressad du var! :tummenupp
Min hoj står nu i garaget nerplockad, bytt lite bromsskivor, belägg, wirar, kollat ventiler, ska bestycka om, lägga om däck etc. Jag har dock inte råd att köra på uringe, dubbdäck är dyra :mad:

Dock blir det att dra ut på isen imorgon/i veckan/i helgen. Var och tittade idag och det var 5,6 cm ute i kanterna. :yoparty


ediiiiiiiit ; vilken klubb är du medlem i och var brukar du köra? Borde ha stött på dig någon gång.

Gick aldeless utmärkt o köra utan dubb i helgen på uringe enligt många.
Jag kör för Haninge MK, brukar vara mesta dels ute på uringe men även en del på haninges bana plus en massa andra då och då. Körde en KTM 125SX -06 förr med nummer 227 på. Men till den viktigaste frågan! Var kör du när du åker på is? Aldrig kört is förr.

/Zponka
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Ingen annan har ju sagt det så...bra klipp i hojen! Kul att se när du saktar ner långsamt i kurvorna för att bara smacka på och hojen svarar direkt! :rock
 

Deztallica

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2004
Ort
Haninge
Hoj
KTM 660 SMC -04, Honda CRF250R -08
Gick aldeless utmärkt o köra utan dubb i helgen på uringe enligt många.
Jag kör för Haninge MK, brukar vara mesta dels ute på uringe men även en del på haninges bana plus en massa andra då och då. Körde en KTM 125SX -06 förr med nummer 227 på. Men till den viktigaste frågan! Var kör du när du åker på is? Aldrig kört is förr.

/Zponka

Jag borde ha lagt märke till dig, för du är onekligen ganska snabb. Eller så la jag inte märke till dig för jag kördei från dig? :yoparty
Haha nej det lär inte hända. Jag är medlem i Nynäs och Haninge, och går ur haninge i år. Körde dock 80% på haninge i år. Jag kan verkligen råda dig att bli medlem i nynäs istället, bättre klubb, bättre bana, och nytt för i år, HELT ombyggd bana med stadiumwhoops och annat godis.

Jag kör på en is i haningetrakten, men jag vet inte om jag bör berätta. Alltid kul med folk som nöter, men vi är redan ett par stycken och det är på privat mark, och ägarn är helt slut och har hotat oss med laddat hagelgevär, polisanmält oss och en massa ståhej. Och det vart naturvårdsområde också. Men jag körde idag och det var KUL. Jag ska höra mig för med de andra så ska jag bjuda upp dig på några feta repor också! :yoparty
 

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Xt660x
Körningen såg riktigt bra ut och banan såg fin och snäll ut :D
Nu vart man ju sugen på att ut och åka en sväng hehe
 

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Böhmerland 600
Jag var och fotade lite på Uringe samtidigt som du körde. Fick med dig på två bilder:tummenupp
_MG_3896800000.jpg


22222.jpg
 
Last edited:

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Böhmerland 600
Man får tack för 2 riktigt fina bilder:yoparty
Du har inga bilder på polaren, en yamaha yz125a med nummer 233?
Kommeru ut på lörda åxå?

/zponk

Varsågod:)
Har tyvärr inga bilder på din polare. Kommer inte ut imorrn men ev på onsdag. Har inte tid att fixa min hoj nu så jag fotar då också.
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
fan vilket bra tempo du har. jag var där och körde samma dag så jag fick nog smaka på några omkörningar av dig misstänker jag :D

jag måste säga att jag verkligen hatar youtube. alla filmer får så jävla dåligt kvalité. du råkar inte ha filmen i bättre kvalité så att du kan lägga upp den någonstans?
 

Zponka

Idrotsmotorcyklist
Gick med
10 Dec 2006
Ort
Stockholm, Haninge
Hoj
CBR1000RR-08 & CRF250R-07
fan vilket bra tempo du har. jag var där och körde samma dag så jag fick nog smaka på några omkörningar av dig misstänker jag :D

jag måste säga att jag verkligen hatar youtube. alla filmer får så jävla dåligt kvalité. du råkar inte ha filmen i bättre kvalité så att du kan lägga upp den någonstans?

Tack för bra feed :) har filmen i bättre kvalité, men de e ju somsagt filmat med en fotokamera, men något bättre äre ju.


Spara mål som eller gå in o klicka på den som de står uringe på:).
http://zponka.diinoweb.com/files/uringe 16.12.2007.wmv

/ZponK
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Du hade bra tempo :tummenupp

Vilken gudförbannat läcker bana. Pax på sovplats hos nån å komma ner å köra lite nästa sommar :tummenupp
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top