Jag gillar den här nya traditionen att blåsa förbi MM precis före mållinjen. Det kan jag stå ut med ett tag till.
Riktigt kul att Rins tog det, vilket avslut!
Tråkigt som fan för både Dovi och Quarta. Håller på båda men stenhårt på Quarta och det var synd att han påverkades när Rins hade ett ”moment”...trodde dessutom att Quarta skulle ha ett jäkla tempo i racet.
Well well, hoppas både Dovi o Q är helt återhämtade inför nästa race!
Vem har skrivit att Marc har tur?
Det jag skrev var att Dovi INTE har nån tur och att allt (utom tre kurvor då) gått Marcs väg.
Mitt inlägg är inte riktat mot din kommentar utan snarare mot en väldigt stor grupp människor (allt från insatt depåfolk till fullkomliga idioter till journalister) som anser att Marc kommer undan med det mesta på grund av sin tur. Vem vet, de kanske har rätt och en redig krasch följd av läskig skada kanske väntar runt hörnet...?
Men fram tills dess håller jag mig till Ingemar Stenmarks hypotes - ju mer jag tränade desto mer tur fick jag...
Mitt inlägg är inte riktat mot din kommentar utan snarare mot en väldigt stor grupp människor (allt från insatt depåfolk till fullkomliga idioter till journalister) som anser att Marc kommer undan med det mesta på grund av sin tur. Vem vet, de kanske har rätt och en redig krasch följd av läskig skada kanske väntar runt hörnet...?
Men fram tills dess håller jag mig till Ingemar Stenmarks hypotes - ju mer jag tränade desto mer tur fick jag...
...Det största problemet med honom är att han är så sjukt bra på allt med motorcyckelracing...
Konstigt hur det kan vara.
På "min" sida borde det high-lightade ordet ovan bytas mot tjusningen.
Medans L.Mäkinen (och en massa andra) tycker det är helt rätt ord.
Ja, personligen har jag inget emot att han är så fördjävla bra. Det största felet är att det inte verkar finnas någon mer som är lika fördjälva bra som kan stångas lite med honom om titeln.
Tjusningen just nu är väl i så fall att han faktiskt har torskat dragracet från sista kurvan två gånger i rad...? Både Dovi och Rins hade ju en plan som de följde till punkt och pricka och det lyckades ju till 100 %. Något som mycket möjligt kan trigga Marc till ännu fler stordåd...?
Tjusningen just nu är väl i så fall att han faktiskt har torskat dragracet från sista kurvan två gånger i rad...? Både Dovi och Rins hade ju en plan som de följde till punkt och pricka och det lyckades ju till 100 %. Något som mycket möjligt kan trigga Marc till ännu fler stordåd...?
Sen kan jag ju tycka det är lite märkligt när förare sitter i depåboxen när kameran sveper förbi bara ignorera den istället för att ge någon slags respons till sina hängivna fans där ute.
Jag förstår, fast då innebär det att Rossi vinkar åt allt med lins på, hahaha.Under träningar och tävling så finns minst en kameraman i varje depåbox, så om en förare inte vinkar till kameran så kan det nog bero på att han inte vet att han är i sändning just då. Eller omvänt, om han ska vinka till kameran varje gång den riktas mot honom så blir det väldigt ofta...
"Think you saw it all in Silverstone?"
https://www.motogp.com/en/video_gal...e-best-videos-from-british-gp/305481?n=306823
Heeelt annan attityd än efter Österrike. Marquez ser ju helt bruten ut. Rins: ”så hur mycket ligger du före nu?” Marc: ”78” Rins: ”så då kommer de respektera dig” Marc: ”mhm.”
Ja, lite annat än intervjuerna där han mer körde "it's the championship".
Men han ser rätt fundersam ut i videon.
Nästan skakad.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS