Det är ju bara spekulationer från allas sida.2818792.......
Du brukar ju tex hävda att Suzuki inte satsar lika mycket som de andra japanska firmorna men hävdar att Ducati gör det. Utan egentlig bakgrundsfakta.
Det är ju bara spekulationer från allas sida.2818792.......
Läs Boris inlägg igen.Det är ju bara spekulationer från allas sida. Du brukar ju tex hävda att Suzuki inte satsar lika mycket som de andra japanska firmorna men hävdar att Ducati gör det. Utan egentlig bakgrundsfakta.
Jag har läst det men det är ju fortfarande inte lika med sanningen, mer än väl underbyggda antaganden. Jag har läst samma bok och att avgöra budgetar baserat på den boken är ganska svårt tycker jag. att WCM, Aprilia och Moriwaki inte tagit många pinnar är inte så konstigt men varför Kawasaki och Suxzuki inte tagit så mycket pinnar är nog mer komplext än attd e har mindre pengapåse.2818816Läs Boris inlägg igen.
Vadå, svaret på frågan "Hur kan Ducati som är så mycket mindre än de japanska fabrikaten vara lika bra eller bättre?" är:.......
Med tanke på att bokens författare har betydligt bättre insyn i MotoGP än vad någon här har tror jag mer på vad han skriver (sen om du och NT väljer att inte göra det är inget jag kan påverka) och det stämmer rätt bra överens med de egna antaganden jag gjort angående hur stora budgetar de olika tillverkarna har för MotoGP.Jag har läst det men det är ju fortfarande inte lika med sanningen, mer än väl underbyggda antaganden. Jag har läst samma bok och att avgöra budgetar baserat på den boken är ganska svårt tycker jag.
Det tvivlar jag starkt påJamen, vad fint. Då vet vi!
VarsågodÄr det inte dags för :
MotoGP - 2007 - Jerez - Race 2 ??
Jo, helt klart.Är det inte dags för :
MotoGP - 2007 - Jerez - Race 2 ??
Förra året var det 26 grader. Så det var 2grader kallare än i år. Men dom 2 första åren var det mycke varmare då man körde på hösten.
Med tanke på att bokens författare har betydligt bättre insyn i MotoGP än vad någon här har tror jag mer på vad han skriver (sen om du och NT väljer att inte göra det är inget jag kan påverka) och det stämmer rätt bra överens med de egna antaganden jag gjort angående hur stora budgetar de olika tillverkarna har för MotoGP.
Se Boris svar ovan ditt inlägg.Men det är ju inget han skriver om i boken så hur man kan dra slutsatser om deras respektive budgetar utifrån det förstår jag inte riktigt. Antaganden kan man göra och där tror jag HRC och Yamaha är i en egen liga gällande monetära medel. Närman komemr in på deras "know how" blir det ju betydligt svårare att avgöra, och det är ju inte sällan det är det absolut intressantaste.
Kommentatorerna på Eurosport nämnde WSBK/WSS helgen som en anledning till att det var bra grepp i år.Men var kommer då tidsskillnaden ifrån ? Ingen sand på banan iår? Eller har SBK gjort ett fint rent spår?
Jag gör ett något annat antagande baserat på samma fakta.Se Boris svar ovan ditt inlägg.
Självklart helt okejJag gör ett något annat antagande baserat på samma fakta.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |