MotoGP 2011: Sepang - Malaysia

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
I Sverige får händelsen 3 sekunder.

I Italien hålls det en tyst minut under alla större fotbollsmatcher under dagen.

Man förstår hur omtyckt han va i sitt hemland (och racing världen)

R.I.P

Men jag tutar varje gång eller ivf vinkar när jag ser insomnade Skåneligan i stan!


Kan bara hålla med er också.
Skrämmande är enkelt uttryckt mot svensk kvällspress.

Undrar hur mycket de sa om Patrik Flodins seger i P-WRC!
 
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Åkersberga
Hoj
NC30
Il rispetto per provare...!
Riposa in pace, amico.

TV4's jävla tresekundersinslag och hånflinande jävla nyhetsuppläserska kan fara åt helvete...! Nu duger det minsann att visa MotoGP...! Ni är tamejfan värre än skymningspressen...!

Såg också det inslaget och blev jävligt provocerad av hur hon bara nonchalant nämnde Simoncelli i förbifarten mellan de "mycket viktigare allsvenskan-inslagen".
Men det är klart, TV 4 är kanal av fotbollsmuppar för fotbollsmuppar, man kan inte förvänta sig så mycket mer av ett gäng mongon.

V.I.F Simoncelli :(
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
I Sverige får händelsen 3 sekunder.

I Italien hålls det en tyst minut under alla större fotbollsmatcher under dagen.

Man förstår hur omtyckt han va i sitt hemland (och racing världen)

R.I.P

Men jag tutar varje gång eller ivf vinkar när jag ser insomnade Skåneligan i stan!


Kan bara hålla med er också.
Skrämmande är enkelt uttryckt mot svensk kvällspress eller sportbevakning i tv.

Undrar hur mycket de sa om Patrik Flodins seger i P-WRC!
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Jobbigt för Gresini med.. :(

Senast en MotoGP-förare dog innan var Kato. Som körde också körde för Gresini.

och Katos krash hade samma inledande förlopp, sladd som han nästan räddade och blev hängade på sidan av hojen som fortsatte i kurvans riktning.
 

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Ort
Botkyrka
Hoj
R1
Trist att mainstream-media är så nonchalanta. Men mc-sport är inte speciellt populärt här hemma. Personligen hade jag nog visat ungefär lika stor engagemang som dem om det var en baseball-spelare som dött av att ha fått en boll i pallet. Även om jag nog inte hade flinat som ägget på tv4.

Undrar om det här betyder att Rossi kommer lägga av.
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Den enda föraren i fältet som valde den hårdare gummiblandningen = alltid sämre grepp i början av loppet + satsar stenhårt med omkörningar direkt i loppet ändå + när framhjulssläppet väl händer (se 0:27 in i klippet nedan) orkar han inte trycka upp hojen med knät (för att den är tung o fulltankad), fryser till/fastnar under hojen + kommer av ideallinjen o ut i det skitiga men återfår greppet med avslagen gas, tappat balansen/fotfästet/kontrollen helt o han bara passagerare på hojen som girar kraftigt tillbaka åt höger tvärs över racingline.

Ingen annan kan beskyllas för denna race incident, Marco körde sig o däcken över gränsen.

http://www.motogp.com/en/videos/2011/Sepang+2011+MotoGP+Race+Highlights

den enda som hade hårdare BAKDÄCK ja, sen antar jag du var på plats i malaysia eftersom du såg precis vad som inledde crashen? nåt som inte visats på TV.

Förstått att du gillar att trolla och provocera men lite fel plats att göra det här även för dig
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Den enda föraren i fältet som valde den hårdare gummiblandningen = alltid sämre grepp i början av loppet + satsar stenhårt med omkörningar direkt i loppet ändå + när framhjulssläppet väl händer (se 0:27 in i klippet nedan) orkar han inte trycka upp hojen med knät (för att den är tung o fulltankad), fryser till/fastnar under hojen + kommer av ideallinjen o ut i det skitiga men återfår greppet med avslagen gas, tappat balansen/fotfästet/kontrollen helt o han bara passagerare på hojen som girar kraftigt tillbaka åt höger tvärs över racingline.

Ingen annan kan beskyllas för denna race incident, Marco körde sig o däcken över gränsen.

http://www.motogp.com/en/videos/2011/Sepang+2011+MotoGP+Race+Highlights


Så jävla sorgligt det här.. Har verkligen varit lite låg hela dan :(


Å ena sidan undrar jag varför man (han) inte släpper hojen och glider av banan istället, samma sak som den otäcka PSBK-smällen på Knudan.

Å andra sidan vet jag ju så väl hur man tror man kan rädda det tills man ser hojen i bitar och åker ambulens..

Kan inte kännas kalas för Rossi och Stoner (för det var väl dem som körde över honom?) i det här läget.

Edit: Rossi och Edwards (jag tillkänner mig rättad)
 
Last edited:

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Ort
Långt ifrån allt.
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Har haft ett ljus brinnande för honom hela dagen idag.. Det här tog hårdare än jag varit med om vid liknande händelser.

Måste också tyvärr kommentera svensk sportbevakning (när det gäller 4:an, läs fotbollsbevakning). Inte nog med att de klarade av att rapa upp hela incidenten på ett andetag, de hade dessutom respektlösheten att ha ett flin på läpparna medan de gjorde det. Kan inte säga annat än jag skäms å deras vägnar. Fy fan.
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Så jävla sorgligt det här.. Har verkligen varit lite låg hela dan :(


Å ena sidan undrar jag varför man (han) inte släpper hojen och glider av banan istället, samma sak som den otäcka PSBK-smällen på Knudan.

Å andra sidan vet jag ju så väl hur man tror man kan rädda det tills man ser hojen i bitar och åker ambulens..

Kan inte kännas kalas för Rossi och Stoner (för det var väl dem som körde över honom?) i det här läget.

Rossi och Edwards, var det som träffade honom.
 

mathiasjohnson

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Skåne
Hoj
ZX12R
Så jävla sorgligt det här.. Har verkligen varit lite låg hela dan :(


Å ena sidan undrar jag varför man (han) inte släpper hojen och glider av banan istället, samma sak som den otäcka PSBK-smällen på Knudan.

Å andra sidan vet jag ju så väl hur man tror man kan rädda det tills man ser hojen i bitar och åker ambulens..

Kan inte kännas kalas för Rossi och Stoner (för det var väl dem som körde över honom?) i det här läget.

Nja, det var nästan rätt. Edwards och Rossi körde på honom.

Va fanken står det då??

Valentino Rossi has secluded himself form the public eye, grieving on his own for the loss of close friend Marco Simoncelli. He wasn't merely a colleague of Rossi's, but someone he hung out with, joked with, trained with... Perhaps he couldn't even consider Marco a full on rival, as true friendship forces you to make certain concessions.

Today Vale finds himself faced with one of the most difficult challenges that any human being can face: losing someone you are close to. A friend. And not just that, but seeing it happen right there in front of you, and perhaps even playing a part in it, helpless to avoid the cruel fate that destiny has bestowed upon you.

The accident was impossible to avoid, despite Rossi's best attempt to steer his bike around the fallen rider. By the time the news was confirmed, Valentino had already left his garage, choosing to deal with the horrible event in his own way, and by himself. Davide Brivio was right when he said it was stupid to ask how Rossi was feeling right now, and that it would be the Ducati rider who decided when it was time to speak. Nobody can express his thoughts and feelings for him, especially not the vile human beings seeking to profit from the event by posting fake goodbye letters from Rossi on the internet.

What's certain is that the images in Valentino's mind will be those of a friend, a rider who was different from the others. When the two of them crossed paths in a race earlier this season, Marco didn't give an inch to Vale. Rossi then handled the incident with the calm and stern wisdom one would expect from an older brother. "He took advantage of me while I was struggling - the Ducati rider said with a smile on his face - but I'll have my chance to respond in my own way."

Valentino also sought to protect and to shelter Simoncelli, especially when the other riders were criticizing him, knowing full well that Sic's aggressive riding style was only a result of sincere over exuberance. You knew this was true from the way that Marco looked and talked, and he was the only rider that Valentino genuinely didn't get upset about losing to. Simoncelli's respect and admiration for Rossi was such that he often said he hoped Rossi would solve his problems at Ducati, so the two of them could race one another in every GP.

All that remains now are the memories. The memories of the battles, the laughs, the times spent together. The pain he is enduring is the one that makes him the equal of the greatest riders of all time, and the equal every other person in the world. And like every other person, he should be treated with dignity and respect.
 
Last edited:

zalmondorro

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Ort
DOROTEA
Hoj
"LIVERPOOL" Honda VFR 800 - 02
läser ser ngn video funderar kaos tårar SUPERSIC finns inte bland oss mer....................han är i bikeheaven..............
 

Madmore

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2011
Ort
Uppsalaish
Hoj
Honda CBR1000RR -07(Gata), Honda CBR1000RR -08 (Bana)
Hemskt..... finns inga bra ord, utom ett.

Sorg

/ Madmore
 

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
Den enda föraren i fältet som valde den hårdare gummiblandningen = alltid sämre grepp i början av loppet + satsar stenhårt med omkörningar direkt i loppet ändå + när framhjulssläppet väl händer (se 0:27 in i klippet nedan) orkar han inte trycka upp hojen med knät (för att den är tung o fulltankad), fryser till/fastnar under hojen + kommer av ideallinjen o ut i det skitiga men återfår greppet med avslagen gas, tappat balansen/fotfästet/kontrollen helt o han bara passagerare på hojen som girar kraftigt tillbaka åt höger tvärs över racingline.

Ingen annan kan beskyllas för denna race incident, Marco körde sig o däcken över gränsen.

http://www.motogp.com/en/videos/2011/Sepang+2011+MotoGP+Race+Highlights

bautista satsade på omkörningar,han kontrade,pratade du med han och han sa att de 14 extra literna soppa gjorde att han inte kunde trycka upp den?
du menar att han hade fotfäste när han lowsidade men sedan tappade det?
ja,tydligen körde han över gränsen för annars hade han inte tappat greppet från början,det är nog många som skulle vara intresserade av dina kunskaper när greppet försvinner,under tiden du planerar den kursen (under en lämplig sten) frånsäger jag tacksamt mig dina spekulationer och ögonvittnes skildringar liksom andra idiotiska gissningar om vilka hjälmar man överlever 2 överkörningar av.
bara väntar på nästa puckade inlägg om att de körde för fort för de hann inte stanna....


fruktansvärt tråkigt det som hände och en av de få personerna i mgp serien som gjorde hela serien,konstigt känns som man förlorat nån man kände på något vis,stackars de närstående och medtävlande
 

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Ort
åkersberga
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Är så tragiskt så jag vet inte vad man ska säga.. Men jag blev så påverkad av detta och har inte kunnat tänka på något annat på hela dagen så kände att jag va tvungen att skriva av mig lite..

Tror inte att det är sant och är chockad, har aldrig blivit såhär påverkad av något liknande.. Var absolut inte mindre hemskt när nästan samma sak hände i WSS för ett par år sedan eller andra liknande händelser i RR men blev verkligen tagen av detta idag..
Tragiskt på alla sätt och lider med alla inblandade..

Har följt Simoncelli dom här åren och sett honom utvecklats och han har ibland fått mkt skit men ändå kört vidare sitt eget race och hans egen stil och samtidigt mognat mer och mer och hade verkligen sett fram mot dom nästkommande säsongerna med fler startande, bättre konkurrans från dom andra tillverkarna och där Simoncelli utan tvekan hade varit en given person för topplacingarna tillsammans med resten av eliten i motogp.
Verkligen en stor förlust för hela RR världen och tråkigt, fel, orättvist på alla sätt men alla dessa känslor är ändå ojämförbara med Simoncellis nära och käras känslor just nu..

Finns mycket att säga om händelsen, omständigheter, hur det hände och hur det hadde kunnat undvikas och om svensk media mm.. Men alla ord känns bara meninglösa just nu och ändrar ingenting..
Ville bara skriva det här för att på något sätt hedra honom på den här dagen..

R.I.P # 58 Marco Simoncelli......


edit: skulle egentligen varit i minneslunden här http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=248208&page=6
som det där skulle stå, råkade bli i den här tråden istället men det får va kvar här också...
 
Last edited:

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki TL1000R
Dagen började så fruktansvärt bra, tog morgonflyget från Singapore till Sepang och var på banan innan kl 9 för att få följa motogp på plats för första gången. Stämningen på läktaren var på topp under hela förmiddagen och strax innan gp't skulle dra igång gick vågen fram och tillbaka över läktaren. En grym känsla!
Loppet startar och vi hejar fram Marco som tar 4e platsen in i första sväng.
Efter lite mindre avåkningar tidigare under degen i första svängen var det skönt att alla kom iväg utan incidenter.
2min senare viftades röda flaggor och en suddig repris rullade ett par gånger på en storbildskärm en bit bort. Vi såg inte vilka det var eller vad det var som riktigt hände. Efter att ha kollat senaste ställningen på tavlan kom vi fram till att det måste vara Marco på den vita hojen som ramlat och att Edwards och Rossi kört in i honom strax efteråt. Inget officiellt meddelades till våran läktare men efter en stund började folk lämna sina platser. Vi frågade runt och våra värsta farhågor bekräftades. Marco Simoncelli hade avlidit.

RIP Marco Simoncelli.
 
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top