Spies krasch i skruven var märklig, vad var det som gick Sönder ?
Lider med den killen som var på väg mot sin bästa placering på hemmaplan.
Hade gärna sett honom ett par par år till innan han kliver ner till pensionärsklassen
Yamaha MotoGP @YamahaMotoGP
Ben had a technical failure causing the swing arm to collapse, totally not his fault...unbelievable bad luck for his home race...
Omkörningen Stoner/Lorenzo såg skumt turboaktig ut.
Tittar man på varvtiderna så ökade inte Stoner tempot som hävdades på presskonferensen, tvärt om.
Däremot tappade Lorenzo 0,5-1sek i varvtid ganska plötsligt. Kan det ha gjorts någon elektronikjustering som Lorenzo valde att tala tyst om för att spara bränsle/däck eller nåt?
...crutchlow har av nån anledning fastnat bakom dovi i några race och kommer inte om....
Rykte? Tävlingarna är ju inga hemliga tillställningar precis. Eller hur menar du?...att dovi enligt rykte bromsar senare än djävulen själv.
...såg allt ut som JLo uiiilade lite, och tappade knuff i rovan, väl enkelt för Stoner bara, hoppades på mer race än så.
Grym bana, speciellt sekvensen de körde i slowmo över korkskruven från första varvet, jisses vad läckert (i full hd på 90" hemma, svindel...).
Men mycket mer behållning än så fick man inte.
Jag vill se mer racebataljer mellan Dovi och Cal, Cal är väl snäll stundtals, men Dovi verkar som sagt vara en jäkel på bromsning...
Jag tycker Cal alltid har så sjukt svårt att göra omkörningar. Det var väll iof. extra svårt på den här banan men rent allmänt så brukar de bli trångt/se krångligt ut när han ska om även om han är uppenbart snabbare än framförvarande.
Jämfört med hur han körde på HM Plant Hondan & R6'an så har han nästan blivit lite av en "fegis". Han var ju riktigt aggresiv i sin körstil tidigare.
Dock tror jag han ligger bättre till än Dovi för fabriksteamet om Rossi stannar. Dovi må va riktigt stabil, men han är för långt efter Lorenzo & har redan visat att han inte är någon vinnare när han sitter på bästa cykeln. Cal är väl fortf. (nåja) en förare under utveckling.
Kanske krävs det mer talang för att köra aggressivt med en M1 än med en R6?...nästan blivit lite av en "fegis".
Han var ju riktigt aggresiv i sin körstil tidigare.
Varför skulle Cal ligga bättre till än Dovi för att köra i fabriksteamet? Dovi är yngre än Cal och har lika mycket potential att utvecklas som Cal och har varit på pallen fyra gånger i år på satellithoj vilket han är ensam om som förare i MotoGP. Cal öppnade säsongen starkt och kvalar bra men Dovi är mycket säkrare och minst lika snabb.
Många vill hävda det men jag ser inte mycket i Cals körning som skulle peka på en större potenial än Dovi. Dovi är den perfekta andreföraren (snabb nog att ta poäng av motståndarna, stabil - tar ofta hojen i mål, lugn, förstår politiken, lojal etc.) och har mer liknande körstil än Cal, vid jämförelse med Lorenzo då.Dock är det väl så att Dovi härvat runt i Motogp sedan 2008 medans Cal kom upp förra året och ligger redan i häcken på Dovi med likvärdigt material? Det borde väl tyda på en intressantare utveckingskurva? Dock tror jag det kvittar för nog tar väl Rossi M1an och Cal hamnar hos Ducati.![]()
![]() |
Norrtälje Custom Bike Show
Förra året firade Twin Club... |
![]() |
Harley-Davidson Euro Festival närmar sig
8–11 maj smäller det – tiot... |
![]() |
Sveriges vägar blir bättre
Foto: Samuel Unéus Utvec... |
![]() |
Omfattande körkortsförändringar på gång
EU förväntas inom kort fatt... |
![]() |
Custom Motor Show 2025
Vårens stora event, som kic... |
![]() |
Nytt körkortsdirektiv som på gång
EU förväntas inom kort fatt... |
![]() |
2025 års Distinguished Gentlemans Ride körs 18 maj
Söndag 18 maj är det dags f... |
![]() |
Kör på underbara Gotland Ring med redaktionen!
Upplev drömlika Gotland Rin... |
![]() |
Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!
Upplev magiska Gotland Ring... |
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9
I nästa nummer av Bike, nr ... |