MotoGP 2012: Laguna Seca - USA

Säga vad man vill...
När Lyon säger "...och där har vi Elias..." när en ekorre (eller vad det nu var) var i bild - måste nog vara helgens kommentar... :D

EDIT: Verkar som Rapp väntar med att gå ut tills Stoner kört sina 6 varv. :D

De borde samtliga CRT-cyklar gjort!
Helt sjukt att dom kan vara så pass ivägen hela tiden.
Stoner hade ju haft en glasklar pole om det inte varit för den där rookie-kittade RSV'n. Snabbast i sektor fyra men inte i närheten av den sektortiden på snabbaste varvet, förstår frustrationen han visa i parc ferme & på presskonferensen.

Förstår inte varför GP envisas med att köra 60min kval istället för Superpole-konceptet.

De borde samtliga CRT-cyklar gjort!
Helt sjukt att dom kan vara så pass ivägen hela tiden.
Stoner hade ju haft en glasklar pole om det inte varit för den där rookie-kittade RSV'n. Snabbast i sektor fyra men inte i närheten av den sektortiden på snabbaste varvet, förstår frustrationen han visa i parc ferme & på presskonferensen.

Förstår inte varför GP envisas med att köra 60min kval istället för Superpole-konceptet.

Det är ju risken man tar om man väntar till absolut sista varvet med att sätta snabbaste tiden, sen om det är en Rookie eller en CRT-hoj i vägen spelar ingen roll, han borde planerat sin körning bättre.

Därför har lorre pole.

Stoner hade farten men hade otur med att rundningsmärkena var ivägen.
CRT klassen kommer gå till historien som det mest meningslösa som har hänt GP racingen.

Hoppas dom tar sitt förnuft till fånga och tar bort skiten snart.

Tror Lorenzo blir svårslagen.

Hur är det Spies han såg vimmelkantig ut efter sin vurpa.
Hoppas att han kommer till start, han verkade ha något bra på gång.

Hur är det Spies han såg vimmelkantig ut efter sin vurpa.
Hoppas att han kommer till start, han verkade ha något bra på gång.

"I need to get some x-rays to check my heel as I took a big hit on it in the crash"

Verkar inte klaga på något mer än sin fot så är den ok så lär han ju iallafall köra!

Bara så bi vet så kommer Lorenzo bromsa omkull sig efter en hård fight mot Stoner. Han har inte gjort ett enda misstag i år. Någon gång måste psyket vika.

Bara så bi vet så kommer Lorenzo bromsa omkull sig efter en hård fight mot Stoner. Han har inte gjort ett enda misstag i år. Någon gång måste psyket vika.

Av de två så är det Lorenzo som har det starkare psyket och inte låter andra påverka humöret.

Jag tror inte hans psyke går att påverka.
Det tror jag går utmärkt. Däremot är varken Stoner eller Pedrosa rätt personer för den uppgiften.

Angående Spies så körde han väl ett par varv efter kraschen?

Stoner, som brukade vara snabbast på alla pass, har verkligen problem. Frågan är vem som ska få skulden i kväll om han inte lyckas plocka fram lite jävlar anama och vinna?

32 varv mycket kan hända, 2011 gjorde Lorenzo misstagen och Stoner gjorde inte mycket fel.

Ett felaktigt däckval, dålig varvning eller miss kan avgöra allt.

Man får heller inte glömma Dani som verkar trivas med det nya chassiet och verkar faktiskt ha ett högre racepace än Stoner.

Det som talar för Lorenzo är hans sätt att direkt leverera snabba tider och i många varv.

Därför tror jag
1Lor
2Ped
3Sto

Last edited:
Slänger i väg kvällens trippel!

1. Jlo
2. "There was always a CRT bike in the way"
3. Dovi

:yoparty

Det pågår dessutom ett litet Twitter-drama mellan Ben Spies och Ellen Briggs (som borde vara Rossis mek Alex Briggs fru) angående Mary Spies, Bens mamma.

Ellen Briggs ‏@ellen_briggs
I just saw Mary Spies abusing one of the mechanics, in public, at the top of her voice. What a disgraceful woman. I feel sorry for Ben.

Ellen Briggs ‏@ellen_briggs
@gavinemmett Really not cool. I really wanted to tear her a new one. :hihi

Ben Spies ‏@BenSpies11
“@michael92stone: @BenSpies11 word from the Briggs household is your mom was laying into one of your mechanics in public earlier.” deserved!

Ben Spies ‏@BenSpies11
@ellen_briggs if u only knew what really goes on behind closed doors u would have a diff opinion especially with your hundreds of followers

Frågan är vad den stackars mekanikern gjorde för att förtjäna utskällningen? Hade det något med Bens krasch att göra förstår jag om mamsen blev arg.

Frågan är vad den stackars mekanikern gjorde för att förtjäna utskällningen? Hade det något med Bens krasch att göra förstår jag om mamsen blev arg.

Verkar som tanten är extra taggad på hemmaplan och lever upp till sitt rykte!! Hon skulle må bra av en tur på Jlo:s bönpall vilket jag misstänker stänger igen den där kakburken till käft

Det tror jag går utmärkt. Däremot är varken Stoner eller Pedrosa rätt personer för den uppgiften.

Angående Spies så körde han väl ett par varv efter kraschen?

Stoner, som brukade vara snabbast på alla pass, har verkligen problem. Frågan är vem som ska få skulden i kväll om han inte lyckas plocka fram lite jävlar anama och vinna?
Ja, lite jävlar anamma är säkert lösningen på allvarliga chatter-problem.

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back