Kolla moppeklasserna som kör innan GP! Allt som oftast är de riktigt spännande race.
Jag brukar kolla på Moto2 ibland. Men jag vill ju så gärna se mina hjältar i Motogp göra samma sak.
Kolla moppeklasserna som kör innan GP! Allt som oftast är de riktigt spännande race.
Samma här men det går inte med dagens hojar och det är därför Dorna vill inför en enhets-ECU med färre hjälpmedel. För egen del tycker jag att de kan ta bort kolfiberbromsarna och öka på bränslemängden för alla. Ytterst tveksamt om Brembo, som de flesta team kör med, använder datan de får in till att bygga bättre "stålbromsar" på gathojar. Sämre bromsar borde ge fler misstag och därmed ökade omkörningsmöjligheter.Jag brukar kolla på Moto2 ibland. Men jag vill ju så gärna se mina hjältar i Motogp göra samma sak.
Ganska svårt att kontrollera en budget för att bygga, utveckla och tävla med en hoj...Så sätter man en maxbudget som är rimlig. Så får alla göra vad de vill med hojen, så länge de håller bugdet. Sen vissa riktlinjer gällande effekt och vikt kanske.
Ganska svårt att kontrollera en budget för att bygga, utveckla och tävla med en hoj...
En faktor som skulle göra racen mer intressanta är ganska enkel att peka på, te x TC, men att ta bort den strider mot framförallt säkerhetstänket, samt utvecklingen i sig själv.
Utan TC:n blir det svårare att köra nära gränsen utan misstag, och det borde resultera i ett ojämnare tempo bland förarna, vilket i sin tur borde resultera i att det går att köra ikapp och förbi en förare, och sedan bli omkörd av denne. Tar man peddo stoner lorre som ligger så nära max så blir de ingen fajt, har pedrosa en inställning som gör att han kör 3 tiondelar snabbare än lorre, så håller de sig typ hela racet, de har för jämna varvtider helt enkelt. Förr kunde någon leda ett race, men mot slutet tappa ordentligt pga av att man inte sparat däcken ordentligt, det händer inte idag... eller är extremt sällsynt.Vet inte om det skulle bli så mycket roligare.. Självklart kommer det att kraschas mer, sladdas mer osv. Men frågan är hur det kommer att bli med fighterna? Jag vill ju ha in fler tillverkare också. Idag är det bara två märken som kan fightas om vinst. Honda och Yamaha. Rent krast så är det Stoner, Lorenzo, Pedrosa som kan slåss om en vinst i år. Tre förare är alldeles för lite. Sen vet jag inte om det säger mer om de andra förarna eller om det är materialet för de andra förarna som är för dåligt..
P€RRA;5670306 skrev:Sämre bromsar borde ge fler misstag och därmed ökade omkörningsmöjligheter.
Jag är inte helt hundra på varför det skulle vara bättre om vi kollar kryckan och Lorran som säkert använder sig av en mer centrerad CG.
Den enda fördelen som jag gissar passar in med dovis körstil att han genom mera vikt i bak kan bromsa in sig djupare in i kurvan än många andra vilket gör att han fått någon form av Hovtittel "Devil late breaker..
Barros är väl känd för samma typ av teknik..
Nja, jag vill nog mest att inbromsningarna ska bli svårare och längre plus att det minskar kostnaderna mer ett par miljoner per år och hoj.Jag vill inte se att race avgörs för att nån bromsar på sig. Eller det var kanske inte så du menade?
Hjälp! Du har skrivit ut mitt efternamn!Sandström postade en länk från visordown vill jag minnas...
P€RRA;5670306 skrev:Sen är ett stort problem att Dorna måste få upp varvtiderna i WSBK så de inte kommer för nära MotoGP.
Ja. Dorna kommer nog att skruva ner nivån rejält i WSBK för att kunna få ner den även i MotoGP.Ett första steg är väl att införa begränsning i antal motorer. Om de inte bränner igenom 4711 motorer på en säsong kan de heller inte trimma dem som fan. Det är väl på g, om jag läste rätt genom raderna för ett tag sen.
Jaha, var det bara en "studsande/flygande" powerslide, och inte en "körapåbakan" powerslide.... då var det ju inget att höja på ögonbrynen åt!
P€RRA;5670848 skrev:Tuff film på Stoner
P€RRA;5670848 skrev:
Vad tusan gör han med vänsterfoten runt 13 sekunder? Växlar han ner elläh?
Avgasröret 0:02-0:05, lite lätt med chatter inför den kurvan måste kännas förtroendegivande.P€RRA;5670848 skrev:
Avgasröret 0:02-0:05, lite lätt med chatter inför den kurvan måste kännas förtroendegivande.
Anthony West tvåa i Moto2... Var inte den samlade SH intelligentian överens om att han var kass/slut/bara kunde köra regn?
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |