Det handlar naturligtvis inte enbart om däcken, men i alla fall väldigt mycket. Och lika mycket om hur man spenderar sina friträningar. En del fokuserar på att lägga snabba varv redan under friträningarna. Kanske för att man vill vara säker på att nå topp tio ifall det är ännu uslare förhållanden i morgon. Kanske för att ens teamchef vill ha maximal mediaexponering när chans till detta finnes. Andra spenderar friträningarna med att fila på race-setupen.
Håller med dig i mycket av det du säger naturligtvis, men jag är ändå tämligen säker på att vi på söndag kommer att få se Scott Redding en bra bit före alla andra RCV1000. Så ett snabbt varv eller inte under warmup tror jag spelar mindre för honom åtminstone det här loppet. Gällande medieexponering så är detta ju hans hemmarace och han är väl i princip den förare som just nu behöver visa allra mest för att säkra ett kontrakt inför nästa säsong, så det är ju inte så konstigt att han gör "vad som helst" för att dra blickarna åt sig. Hur som haver så är jag imponerad av hans fart.