För de som inte har betalat på MotoGP.com:
https://www.youtube.com/watch?v=vZTS7foJQf8
Jag tror nog Ducati kommer vinna ett torrt race innan de blir ett vanligt factory-team igen. Problemet har ju snarare varit hojen än däcken för dem. Eller ja, hojen har ju käkat upp däcken oavsett vilka däck de kört på har det verkat som, eftersom att de kunde vara med bra de första varven förut, men sedan tappade.Hur mycket längre räcker medium-däcken kontra soft? Känns som däcken ofta tar slut rätt fort för open, ducati i synnerhet, och factory väljer ofta den hårdast möjliga blandningen (ja, Marquez iaf) i racet.
Måste ducati tillbaka till factory för att kunna vinna ett race? För tiderna verkar de ju ha med gp14.2-hojen, med mjukare däck iofs.
Dovi och Doctorn!
EDIT:
J-vlar vilka första två startled!
1 4 Andrea DOVIZIOSO Ducati 1'44.502
2 46 Valentino ROSSI Yamaha 1'44.557 0.055 0.055
3 26 Dani PEDROSA Honda 1'44.755 0.253 0.198
4 93 Marc MARQUEZ Honda 1'44.775 0.273 0.020
5 99 Jorge LORENZO Yamaha 1'44.784 0.282 0.009
6 29 Andrea IANNONE Ducati 1'44.854 0.352 0.070
Om dom hamnar på pallen en gång till blir dom väl ett vanligt factory team igen? oavsett vinst. 3ggr gillt.Jag tror nog Ducati kommer vinna ett torrt race innan de blir ett vanligt factory-team igen. Problemet har ju snarare varit hojen än däcken för dem. Eller ja, hojen har ju käkat upp däcken oavsett vilka däck de kört på har det verkat som, eftersom att de kunde vara med bra de första varven förut, men sedan tappade.
Om dom hamnar på pallen en gång till blir dom väl ett vanligt factory team igen? oavsett vinst. 3ggr gillt.
snopna Honda bossar
Dessa bossars högsta önskan är naturligtvis att säkra mästerskapet på Hondas egen bana. Så du kan vara ganska säker på att banhotellets lyxiga restaurang redan är bokad, att champagnen står på kylning och att den där kartongen till höger längst bak i depåboxen innehåller sådana där t-shirts som aldrig finns...
Ja, kul att inte prylarna står oansvända och blir dammiga. Men idag imponerade Lorenzo stort och i gammal god robocop-stil, jag undrar jag om inte vi ser den blivande VM-tvåan överst på pallen idag?Ser rätt så bra ut just nu för Honda och MM
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|