Jag tror nog de andra förarna är inne på samma spår dvs att marquez i princip måste köra omkull om de ska ha en chans på segern men det gäller att hålla skenet uppe, i dagsläget är nog rossi ivf glad bara han kommer på pallplats. Rossi tryckte på rätt bra i början och det kändes som att han ville få en lucka ner till marc, lorre och peddot men den taktiken lyckades inte och däcken tog slut för honom, inte för att jag tror att det hade hjälpt så mkt med en lucka på 1-1.5 sek men fan, ngt måste man ju försöka hitta på. Att dovi hängde på såpass bra i början var mindre bra då det blev lite stökigt vid platsbytena med rossi och där tappade båda allt och marc kunde fullfölja sin plan, bygga upp temp för att sedan bara segla iväg mot en stabil 10:e raka (fucking little bastard) , starkt kört även av lorre så jag tror att rossi är rätt nöjd med en tredjeplats överlag.
Kände också det att både Dovi och Lorenzo förstörde lite, men samtidigt det är race och man är alltid sig själv närmast.
Sen tror jag att även om Rossi hade sluppit fight med Dovi och Lorenzo och magiskt lyckats köra ifrån och skapa en lucka på fem sekunder så hade Marquez nog kommit ikapp.
Känns ju tråkigt om det var däcken som gjorde det för Rossi men tror inte det hade spelat någon roll, både Lorenzo och Marquez fick köra upp sig från lägre placeringar men de kunde ändå köra ifrån Rossi.
Kanske Brno blir Rossis första, och sista vinst. Om jag inte missminner mig helt så vann Rossi sitt första race Brno 18 aug 1996. Vinner han nästa helg kan det bli hans sista.
Dock vet man inte vad som händer när nya däcken kommer. Men mest troligt är att Marquez blir ännu vassare med tiden.