Streamas support racen någonstans?I supportklassen tror jag stenhårt på gamlot. Mossberg. Mozz.
misspelled with auto correct
Streamas support racen någonstans?I supportklassen tror jag stenhårt på gamlot. Mossberg. Mozz.
Men vad ÄR detta för ökenrace?????
Hur hanteras det, har man speciella regndäck för lerigare förhållanden, eller tvättar/sopar man banan?Inte helt osannolikt. I helgen har stora delar av Moto2/3 testen störts av regn. Nackdelen när det regnar i dessa delar av världen är att det nästan regnar lera på grund av att regnvattnet plockat upp ökensand från sandstormar. Följden blir att banan blir otroligt smutsig efte varje regn.
Hur hanteras det, har man speciella regndäck för lerigare förhållanden, eller tvättar/sopar man banan?
Varför börjar man köra redan på torsdag med träning 1?
Vanligtvis har man väl kört fredag två träningar, lördag två träningar samt kval och sen warmup och race på söndag. Nu kör man träning 1 på torsdag, fredag träning 2-3 och lördag träning 4 och kval. Har man alltid kört så i Qatar?
Varför börjar man köra redan på torsdag med träning 1?
Vanligtvis har man väl kört fredag två träningar, lördag två träningar samt kval och sen warmup och race på söndag. Nu kör man träning 1 på torsdag, fredag träning 2-3 och lördag träning 4 och kval. Har man alltid kört så i Qatar?
Körs inte i regn enligt kommentatorerna sen innan för att elljuset som lyser upp banan bländar i vätan och gör det omöjligt att ha ett säkert race, därför tas det troligen inte med regndäck för det blir inget kört i blött ändå.
Stod att alla förare fick lov att säga ok till det och oddsen på att JL skulle neka regnrace om han kunde får du inte ens pengarna tillbaka på....Förarna har det sista ordet, upplever de att de inte kan köra i väta så kommer det inte bli av. Alltså finns det fortfarande hopp. Hoppas verkligen det blir av (givetvis under hyffsat trygga förhållanden).
Enjoy MotoGP™ to the max with the TimingPass. ??????
Ännu ett nytt påhitt från Dorna? Jag har ju redan Full Videopass.....
De hittade på det förra året, man får inte livetiming med fullpasset.
Om inte jag minns fel så kunde man åtminstone se en komplett lista på hur tiderna ser ut vid ett viss givet tillfälle (nu kommer man ju till ingenting om man klicka på "visa alla tider" eller vad det står under de första tio som visas på startsidan). Jag förstår att de lagt till mer info i live-timing-listan, men det är uselt att man inte kan se aktuell ställning, med tider ens.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|