Väl förtjänt med tanke på den räddningen, kul att det blev Pedro. Men lite trist ändå, hade varit kul med en hård fight mellan kandidaterna. Grymt bra säsong för Dovi ändå och lorre kan väl bli petad nu och bli tredjeförare på repsol. Eller så minns jag 2015 för väl..
Hade jag varit ducatis boss hade jag bett lorenzo att ta av sig stället omedelbart och gett honom 44:an direkt på plats
Vet inte om det är så mycket att käfta om.
.. det är Ducati som betalar hans lön, så det vore intressant att höra anledningen till att han struntade i meddelanden som hela världen kunde se..
Såg inte racet; vad gjorde Lorre som var så tokigt?
Men hade även varit intressant att höra hur Dovi upplevde det personligen, han kanske föredrog att ha Lorre framför.
Tog Lorenzo beslutet själv så lär han nog få det hett om öronen.
Nu tycker jag inte om teamorder att släppa om bakomvarande, men efter att Lorenzo pratat vitt och brett om hur han minsann skulle släppa om Dovi så var det ju lite udda hur han vägrade blankt att lyda en teamorder om just det, i halva racet eller nåt sånt.
Nåja, inte för jag tror det gjort någon skillnad, Dovi förlorade titeln i Australien.
Jag tror Gigi är jättenöjd!!
Var det nån här som hade satt en tia på att Dovi skulle ta SEX rejssegrar och vara med i titelfighten fram till sista rejset?
Gillar inte heller teamorder och att förarna numera kan få ordrar/direktiv direkt via sin dashboard, kan bli en olycklig utveckling för motogp ala F1 men nu är det ett faktum tyvärr.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|