Tyckte han körde aggressivt Och vårdslöst i början men nu är det bara aggressivt och det är helt ok.
Han kan skina till med lite vårdslöshet ibland också - se Argentina. Men så länge han ligger i förstaklungan så brukar det vara ok.
Tyckte han körde aggressivt Och vårdslöst i början men nu är det bara aggressivt och det är helt ok.
Har aldrig hört talas om herr Nilsson, men om det bara är en i ett startfält som inte klarar av att ha marginaler till reglerna så är det inte reglerna som är fel. Vilka andra regler ska man strunta i lite då och då? Motorvolym? Gummiblandning?
Visst sjutton är det surt om man blir diskad pga småsaker, men nånstans drar man gränsen.
Tycker man inte att regelverket är rätt får man låta bli att delta.
Luktar "sore looser" i tråden nu!
Men det är man ju van vid från Rossi fans.
Så borde det naturligtvis vara men vad ska DORNA/FIM göra? Ska de inte förlora miljarder måste de promota fånen MM och försöka göra honom mer populär i de breda lagren av RR-åskådare. För vinna lär han fortsätta att göra.Hade hellre sett att promotorn (Dorna och FIM) är neutrala och inte planerar saker med vissa förare.
Det jag reagerar mot är att jag som publik inte känner till reglerna.
Och att reglerna är "konfidentiella" som det brukar kallas.
In all classes, only tyres from the official appointed tyre supplier for
each class may be used in a Grand Prix event, including official tests.
The official tyre supplier will provide sufficient tyres for all riders entered
in the event.
The tyre specifications available at each event will be determined by
the tyre supplier. Identical tyres of each specification for the relevant
class and/or designation must be available to every rider, and the total
quantity of tyres will be the same for every rider.
Tyres must be used according to the advised parameters which are agreed
in consultation with the official tyre supplier, the Technical Director and
the Organisers. Parameters may include pressure, temperature, or other
usage guidelines. Teams must comply with requests by the Technical
Director, his staff, and the official tyre supplier to check tyre parameters
at any time, which may include tyre pressure and/or temperature data
from the datalogger.
The use of any device on the wheel to adjust the tyre pressure whilst
on track is prohibited.
Riders or teams found to be using tyres outside of these operating
parameters may be subject to penalties. The decision of the Technical
Director, in consultation with the official tyre supplier, will be final.
Så borde det naturligtvis vara men vad ska DORNA/FIM göra? Ska de inte förlora miljarder måste de promota fånen MM och försöka göra honom mer populär i de breda lagren av RR-åskådare. För vinna lär han fortsätta att göra.
Sorgligt att denna mänskliga sopa begåvats med en så enastående talang för att köra motorcykel! Varför kunde han inte fått samma slags gåvor för fotboll, bland fejkar-fjollorna där hade han passat perfekt.
Då får du väl läsa på? http://www.fim-live.com/en/library/download/71652/no_cache/1/
På vilket sätt då? Här finns en hel uppsjö dokument: http://www.fim-live.com/en/sport/regulations-and-documents/grand-prix/
Gällande däck så säger punkt 1 i §2.4.4.9, §2.5.4.9 samt §2.6.4.9 (från dokumentet i första länken):
Det är ganska solklara regler. Det som inte är specat där är vilka tryck som gäller, men med tanke på att trycket är baserat på så många parametrar (stommetyp, gummiblandning, däckstyp, bantemperatur(?), banans beskaffenhet(?), etc.) som inte känns till i förväg och som kan ändra sig från dag till dag eller för den delen timme till timme, så är väl tillgängligheten på dessa värden inte speciellt stor. Och varför skulle den vara det? Vi vet ju heller inte vilka växellådskombinationer varje stall har, men är väl ganska nöjda med att veta att det finns en fast gräns för hur många man får ha?
Comeback,
Är du flickvän/pojkvän till Quartararo? Det verkar lite väl svårt att inse att det är någon som har klantat sig.
Domslutet är väl spikat vid det här laget?
Jag har snart följt tjugo säsonger av MotoGP men aldrig tidigare sett att Dorna/FIM har medverkat och/eller planerat för en förares mästerskaps-firande efter målgång.
Dom hade ju ljudeffekter och grafik färdigt för tv för Marquez 8-bits spel.
Tidigare år så har det ju mest varit förarn, teamet och fans på banan som gjort något tillsammans för att fira.
Till exempel snövit och de sju dvärgarna...
Hade hellre sett att promotorn (Dorna och FIM) är neutrala och inte planerar saker med vissa förare.
Med det sagt så tycker jag Marquez är helt otrolig, vilken talang och vilken vilja. Killen är ju helt fenomenal.
Och han kommer bara att bli bättre och bättre.
För Alatalo visste att de Dunlop tryck jag hittat var fel.
Men Alatalo hade inte rätt tala om vilka tryck som gällde.
Herregud alltså, folk behöver ligga mer och gnälla mindre.
Skitkul att Dorna la på lite schyssta effekter, inte så det var oväntat att han skulle vinna.
Notera också att jag säger "säsongens medelvärde", eftersom det exakta värdet för varje däck när som helst kan ändras av Dunlops ingenjörer på plats.
Alatalo skriver
Det här stämmer ju med vad jag konstaterade i de "solklara reglerna" , nämligen att det inte finns någon sista tidpunkt för när trycken ska medelas, det kan ske "när som helst".
Och jobbar man enligt den principen "när som helst" så är det ju inte konstigt att trycken på hojarna blir fel ibland.
Nä, jag har inget emot yngre förare som kör snyggt. Rätt utstrålning är det viktigaste i alla situationer!
Både Rins och Petrucci tycker jag kan vara glädjeämnen att se.
L HAM kör snyggt som sjutton numera och mer värdig mästare får man svårt att hitta, men han är väl kanske lite fjollig och gnällig för min smak.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |