Nja, "man tittar inte bakåt på bana" sas det under licenskursen.Är allt samma men bara det spår man har, man äger inta alla...
När man tagit spår har man ju visat vilket man vill ha och byter man då kan någon bakom vara där och där håller jag inte med om att den första har full rätt att göra så.
Totalt vårdslös enligt min syn på det hela kasta sig rakt in framför på det viset. Nån tiondel senare sitter Zarco i Marquez bakhjul.
Hahahaha hur visste jag att nån skulle skylla på MM det var det första jag tänkte.
Säkert en die hard rossi fan.
Undrar vart alla Rossi fans ska ta vägen när han lägger hjälmen på hyllan?
Dock riktigt skönt att båda klarade sig oskadda.
Enkelt. Alla som säger nåt negativt mot MM är per definition Rossi-fans. Detta gör dessutom att de automatiskt har fel i allt de skriver om racing (eventuellt även allt de gör i livet).Nån som kan förklara hur i helvete Rossi kom in i bilden?
Men herregud. MM är före honom ut ut kurvan på start/mål och hela vägen till kurva 1. Han kastar sig inte det minsta utan driver bara ut lite för att kunna ta ett bra spår i för kurvan. Precis som alla gör.
När fan blev Rossi inblandad i detta?
För allas vetskap gillar jag inte Zarco
En till som det är bekräftat på nu!
Men visst jag får väl backa.
Nån som kan förklara hur i helvete Rossi kom in i bilden?
Enkelt. Alla som säger nåt negativt mot MM är per definition Rossi-fans. Detta gör dessutom att de automatiskt har fel i allt de skriver om racing (eventuellt även allt de gör i livet).
Det är precis som att kritisera Allah i Saudiarabien, dvs inte 100% socialt accepterat.
Det här är nätet.
Här ändrar man inte sin åsikt oavsett vad som händer eller vilka bevis som läggs fram.
Inte ens när man på sin kammare slutat tycka det man tyckte först erkänner man det utåt.
Tro det eller ej men detta är inte riktat mot någon enskild utan tyvärr en allmän iakttagelse.
Nja, inte nödvändigtvis.
Absolut inte! Rossi-fans har ofta följ cirkusen länge och är definitivt kunniga inom racing.
Vad gäller sista mening dock skulle jag vilja säga att person-kulten kring Rossi nästan kan liknas vid en religion.
På gott och ont.
Gott:
Det är häftigt att på plats vid ett race se det enorma följe han har!
De jag träffade var dessutom super-trevliga trots min 93-keps!
MotoGP hade inte varit det det är om det inte var för Rossi. Bara det kräver en viss respekt.
Ont:
Rossi har aldrig fel i sina fans ögon (de berömda gula glasögonen).
Det onda blod som finns mellan VR och MM har, naturligtvis, smittat av sig på fans som buar vid cermonier och hurrar då förare krashar.
Om man i skenet av ovan läser att Marc's licens skall dras in på livstid för att han blir påkörd bakifrån, så är det inte så långt bort att dra slutsatsen att den som skriver så är ett Rossi-fans.
Fattar fortfarande inte va fan Rossi har med detta att göra.
MM'a licens anser jag borde rykt lång väg redan i de lägre klasserna så nä det är inget som uppkom 2015 som folk verkar tro.
Nu ska du få läsa något.
Rossi är inte felfri!
Såg för övrigt att fru Stoner skaffat sillisar, apropå ingenting.
Nu ska du få läsa något.
Rossi är inte felfri!
Enkelt. Alla som säger nåt negativt mot MM är per definition Rossi-fans. Detta gör dessutom att de automatiskt har fel i allt de skriver om racing (eventuellt även allt de gör i livet).
Det är precis som att kritisera Allah i Saudiarabien, dvs inte 100% socialt accepterat.
Ett händelserikt race. Lite synd att MM var inblandad i den där incidenten och fick lämna banan, annars hade han kanske kunnat hålla liv i sp'nningen när MV drog, men kul som fan race. De borde köra två race per säsong på den där banan.
Nya kameravinklar med tror jag bestämt, för sådan fartupplevelse har jag inte fått på den bana tidigare.
Va gäller MMs och JZs incident så var det ju en såndär beklaglig incident som kan inträffa under race där just ingen egentligen kan sägas vara ansvarig för det.JZ kom fort som attans, och kunde inte riktigt bromsa hårdare utan att riskera att krascha, MM såg och hörde inte JZ, så han vek in lite långsamt i sin linje och träffade ett framhjul.
Jag är hyfsat imponerad av att han höll sig på hjulen. Det var en rätt påtaglig smäll hans hoj fick där.
Men, skoj race förutom den incidenten.
Kul för Bautista att han fick visa upp sig innan det bär av till WSBK med.
Hade inte MM tvingats bryta så är jag inte så säker på att Maverick lyckats bryta Yamahas vinsttorka. Håller med annars om att det var lika lite/mycket Zarcos som Marquez fel att det gick som det gick.
Håller även med om att PI är en ojämförligt speciell bana. Så långt man kan komma från Hermann Tilkes alster. Synd att det är så tidigt på våren i Aus bara, hade gärna åkt dit om det varit under en varmare del av säsongen men nu verkar det oftast vara kallt, regnigt och båsigt på MotoGP-racen. PI kunde väl öppna säsongen istället för den könlösa banan i Qatar?!
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|