CBR1
Gudomlig sporthojare
Catalunia är nästa bana där ducati tidigare har seglat
ifrån övrigt motstånd på den oändliga rakan, se upp.
ifrån övrigt motstånd på den oändliga rakan, se upp.
Tänk att MotoGP kan bli så tråkigt att titta på. Det där var årets sömnpiller.
"The Spanish rider has blamed his struggles under heavy braking and explains he has a problem with fatigue through his arms which has surfaced this year due to his riding position with the redesigned fuel tank on his Ducati".
Ojsan, blev han trött, stackarn
https://www.crash.net/motogp/news/896620/1/braking-issue-stops-lorenzo-s-charge
Säkert lorre, du tappade 6 placeringar för att du var trött i armarna
Frågor:
Är mästerskapet fixat nu för Marc?
Körde Lorre bort sina chanser för Ducati?
Körde Ianonne bort sina chanser för Suzuki?
Körde Redding bort sig från Aprillia/MotoGP?
Körde Smith bort sig från satellit-KTM?
Visade Cal att MotoGP-förare är de hårdaste sportutövarna i världen?
Hur känner sig Aprillia, KTM och Suzuki efter att ha varit 1+ sekund(!) efter per varv.
När skall Dovi få tillbaka tålamodet?
Nån som tycker det var konstigt att Zarco körde ur?
Varför surar Marc och Rossi som 4-åriga flickor på podiet?
Får någon av dessa frågor sitt svar på Mugello?
Kratoz skrev:Är mästerskapet fixat nu för Marc? Ja
Körde Lorre bort sina chanser för Ducati? Jag tror inte Ducati vill ha kvar honom oavsett och jag tror inte Lorre vill vara kvar heller.
Körde Ianonne bort sina chanser för Suzuki? Ja
Körde Redding bort sig från Aprillia/MotoGP? Ja
Körde Smith bort sig från satellit-KTM? Tech3 ville aldrig ha honom, tror inte han hade en chans från första början
Visade Cal att MotoGP-förare är de hårdaste sportutövarna i världen? Ja!
Hur känner sig Aprillia, KTM och Suzuki efter att ha varit 1+ sekund(!) efter per varv.
När skall Dovi få tillbaka tålamodet? Dovi är inte mästerskapsmaterial
Nån som tycker det var konstigt att Zarco körde ur? Nej
Varför surar Marc och Rossi som 4-åriga flickor på podiet? Är det verkligen så konstigt? Ont blod så det räcker och blir över.
Men han har väl inte fått en ny bensintank för LeMans? Jag tycker det låter som undanflykter, vi vet att Ducatin är väldigt fysiskt krävande att köra men det är bara Lorenzo som klagar på just detta och det är första gången jag hör honom säga det.Nu kan jag ju säga såhär, med stumnande underarmar så kan man inte bromsa eller styra in, om man inte sänker tempot lite så belastningen minskar när tecknen börjar komma så blir de helt stumma och då handlar det om sekunder per varv och inte tiondelar.
Det man får göra är att bromsa lite tidigare och det är ju inget bra när folk bakifrån vill om....
Så, har han armproblem är detta Exakt vad som händer om han tar hand om armarna under racet, han tappar de som är lika eller snabbare men tappar endast några tiondelar på tiden.
Tycker hans förklaring håller, om det är en förklaring eller undanflykt är något annat.
Kul att Miller gör ett kanonresultat, intressant att se om det är en trend som lyfter honom från Pramac Ducati in till det allra heligaste!
Men han har väl inte fått en ny bensintank för LeMans? Jag tycker det låter som undanflykter, vi vet att Ducatin är väldigt fysiskt krävande att köra men det är bara Lorenzo som klagar på just detta och det är första gången jag hör honom säga det.
Jag hade definitivt satsat på Miller, yngre, och verkar vara lite vassare än Petrucci, som faktiskt kört för Ducati många år redan.
Dessutom kan det vara kul att få tillbaka en Aussie för Ducati, gick ju bra sist.
Ja, det kan ju absolut inte ha något att göra med att han kör mjukaste däcken för att kompensera för sin undermåliga fart och som i flera race tidigare inte visats sig hålla en hel racedistan?
Frågan är ju om han gjort bättre ifrån sig med ett annat däck?
Eller använder han de delar han har tillgång till (sig, hoj å däck) på bästa sätt?
Inte helt säker på att han kunnat få en bättre placering oavsett däck.
Säkert, och det bevisar Dovi, finns det andra som kan få ett ännu bättre resultat.
Men JLo gör nog det bästa han kan med det material han har.
Ja, det kan ju absolut inte ha något att göra med att han kör mjukaste däcken för att kompensera för sin undermåliga fart och som i flera race tidigare inte visats sig hålla en hel racedistan?
Petrucci körde ju soft soft på sin Bolognamisil.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|