Så argumenterar en del som vill landa i slutsatsen att Rossis tidigare framstående prestationer ger honom immunitet mot kritik, så att alla omdömen bör vara positiva, oavsett hur han presterar. Man hör samma resonemang om rockband och artister som haft sin storhetstid för 20–30 år sedan och vars nysläpp och framträdanden låter förjävligt.
[...] vill landa i slutsatsen att Rossis tidigare framstående prestationer ger honom immunitet mot kritik, så att alla omdömen bör vara positiva, oavsett hur han presterar.
Som sagt.Han må ha passerat sin peak och kanske inte skulle fortsätta precis som du säger, möjligen är det så men, trots detta är han nära alltid första yamaha över linjen och som nu när han inte tog sig hela vägen ändå var lika(snabb/långsam, välj själv)som sina märkeskollegor sålänge han var kvar såå, vad säger då detta om de övriga förarna på yamaha när de inte ens lyckas hålla gubben bakom sig eller köra snabbare?
Som sagt.
Jag menar inte att Rossi ska kritieras. Jag tycker däremot att det är intressant att en så ojämförligt framgångsrik och hyllad förare startar från 18:e plats och kraschar på Mugello. Det går ju att skriva om det på fler sätt än att han är en imponerande snabb 40-åring, menar jag.Ska han kritiseras för han är snabbast på sitt märke?
Eller menar du han ska kritiseras för att han inte är ännu snabbare trots att ingen annan på samma material är det?
Vi kanske ska kritisera de som kritiserar utan att analysera före istället?
Han startade från 18:e plats, körde på en förare och därefter av banan för att slutligen krascha på egen hand ett par varv senare. Det får stå för dig att kalla det ”för djävligt”, men ifall man skulle beskriva Rossis prestation 2010 med några ord som motvarade ett överårigt rockband som låter grymt illa jämfört med hur de lät under sin storhetstid, vilka skulle du själv använda?Menar du att VR kör för djävligt...
Vad korta trådarna här kommer bli när Rossi slutar.
Jag menar inte att Rossi ska kritieras. Jag tycker däremot att det är intressant att en så ojämförligt framgångsrik och hyllad förare startar från 18:e plats och kraschar på Mugello. Det går ju att skriva om det på fler sätt än att han är en imponerande snabb 40-åring, menar jag.
Det stämmer för övrigt inte att Rossi var den snabbaste Yamahan under racet. Det var årets Yamaha-rookie Morbidelli.
Det som pågår nu är en del av hans karriär och det skulle kunna vara möjligt för vuxna människor att diskutera den delen av hans karriär.VR har haft en fantastisk karriär...
Det som pågår nu är en del av hans karriär och det skulle kunna vara möjligt för vuxna människor att diskutera den delen av hans karriär.
Vad menar du med ”hackiga citat”? När blir en diskussion om en förares prestation efter ett race OT? Man kan ju tänka sig att någon som har en färlagd hyllning till Rossi som en stående signatur i sina inlägg har en lätt hämmande effekt på vad andra ”får” skriva om dennes idol. Det är inte vad jag menar med vuxna människor som diskuterar och nyfiket är intresserade av ny kunskap. Kanske blir det istället ”hackigt” ifall man inte tillåter att vissa förare (som man tycker mycket om) diskuteras på andra sätt än hyllande?Jobbigt med hackiga citat i OT-diskusissioner.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|