MotoGP 2019 #8: Motul TT Assen

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
I söndags var det osäkert vem som hade vunnit tre timmar efter målflagg. En block pass var lite väl brysk och behövde diskuteras.

Wow, jo kul att det för en gångs skull hände ngt spännande i F1, hoppas på fler bryska blockpassar så alla F1 fans kan ”sitta på nålar” flera timmar efter nästa lopp åsså.......eller så vinner Mercedes......igen.....
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Bradl kör Repsol Honda på Sachsenring! (Vet dock inte med vilken tank:lol)
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Marquez är i och för sig en kandidat men går han igenom tv-rutan ännu? Jag tycker inte det.

MM93 - :zpy "Ännu".

Är det så att vem som helst kan "gå igenom TV-rutan" efter en tid eller är det endast vissa, få "utvalda", som är menade för det? Ej ledande fråga. :D
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Rent race-mässigt är väl MotoGP i den bästa form som varit på ett antal år (någonsin?).
Iaf om man kan tycka att ett race är bra och tätt utan att Rossi vinner...;)
De senaste åren har vi ju fått allt tätare racing, fler olika vinnande märken, satellit-hojar som vinner och fler olika vinnande förare.
Fyra olika märken har redan vunnit på årets åtta race!
Flera nya spännande rookie'sar har kommit upp.
Bara i år fyra nya med riktigt bra potential. :)

Slutar man följa MotoGP nu så har det iaf inget med hur spännande och tät själva sporten är. :fakta
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Rent race-mässigt är väl MotoGP i den bästa form som varit på ett antal år (någonsin?).
Iaf om man kan tycka att ett race är bra och tätt utan att Rossi vinner...;)
De senaste åren har vi ju fått allt tätare racing, fler olika vinnande märken, satellit-hojar som vinner och fler olika vinnande förare.
Fyra olika märken har redan vunnit på årets åtta race!
Flera nya spännande rookie'sar har kommit upp.
Bara i år fyra nya med riktigt bra potential. :)

Slutar man följa MotoGP nu så har det iaf inget med hur spännande och tät själva sporten är. :fakta

Jag håller helt med, dessutom är parc ferme-intervjuerna roliga nästan vem som än kommer topp tre. Det finns många med Håkan Carlqvist-Tony Rickardsson-potential.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Cal kan iaf bjuda på ganska roliga saker. Som när han vann och sa att han inte gjort bra ifrån sig det var alla andra som var dåliga :D
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Ja. Jo. Förutom dessa då men förvånansvärt många är mer relaxade.
Visst är de relaxade, men det verkar inte hjälpa dem. Det är ju försvinnande få intervjuer med GP-förare (och öht professionella idrottsmän) där de anlägger ett överraskande prespektiv på det som just har hänt. Vilket är både synd och tråkigt eftersom de ju (borde) sitta inne med unika erfarenheter som inte går att se med blotta ögat (vem som vann till exempel).
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag tror att mycket av detta hänger ihop med den korta tiden mellan race och intervju. Den mentala anspänning som racet innebär börjar för de flesta så fort warm up är avklarad. Således en tre-fyra timmar lång psykisk press som avslutas med fyrtiofem minuter fysisk plåga där alla sinnen ska vara på spets.

Inte lätt att ha intelligenta svar på journalisternas eller någon annans frågor i det läget. Eller att vara rolig eller personlig då man precis tömt allt man har fysiskt såväl som psykiskt. De allra flesta brukar behöva en timme eller två innan huvudet fungerar och de kan kommentera hur hojen fungerat.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Legendariskt intervju, längdskidor.

”Skidåkning är ett helvete. Jag önskar att jag vore död. Hälsa till vem fan som helst!” (Arthur Häggblad)
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Jag tror att mycket av detta hänger ihop med den korta tiden mellan race och intervju. Den mentala anspänning som racet innebär börjar för de flesta så fort warm up är avklarad. Således en tre-fyra timmar lång psykisk press som avslutas med fyrtiofem minuter fysisk plåga där alla sinnen ska vara på spets.

Inte lätt att ha intelligenta svar på journalisternas eller någon annans frågor i det läget. Eller att vara rolig eller personlig då man precis tömt allt man har fysiskt såväl som psykiskt. De allra flesta brukar behöva en timme eller två innan huvudet fungerar och de kan kommentera hur hojen fungerat.

Kan ju vara därför presskonferensen är så mycket roligare än parc fermé då kanske?
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Inte lätt att ha intelligenta svar på journalisternas eller någon annans frågor i det läget.
Även 40-årige Rossi har ett sanslöst torftigt språk ifall man lyssnar till vad han faktiskt säger; orden och fraserna har inte utvecklats sedan han gav intervjuer som tonåring.

Jag tror en bättre förklaring än att förarna är utmattade/extatiska är att de faktiskt inte har den verbala förmågan. Det är ingen nyhet att den som har 9-årig grundskola som högsta akademiska merit har ett fattigare språk än den med universitetsexamen och ett kvalificerat arbete. Uppenbarligen är de här killarna inga undantag.

https://youtu.be/j14JvjB1QWU
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Jag tror att mycket av detta hänger ihop med den korta tiden mellan race och intervju. Den mentala anspänning som racet innebär börjar för de flesta så fort warm up är avklarad.
Hur mycket stress en förare upplever och påverkas av under ett race är förstås väldigt individuellt. Minns en intervju med Doohan direkt efter ett race där en upphetsad journalist från Eurosport frågade ”What did you think about that last move?” och menade omkörningen som Doohan gjorde på Okada eller Criville i en av de sista kurvorna. Doohan svarade med lugn röst ”What did I think? I think it worked.” En del förare har tillgång till sina intellektuella resurser även direkt efter ett race, andra har det inte.
 

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Ort
Norrköping
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Lägg till att de fortfarande knappt läser engelska i skolan i Spanien, Frankrike och Italien, meningsbyggnaden blir därefter...
 

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Ort
Norrköping
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Hur mycket stress en förare upplever och påverkas av under ett race är förstås väldigt individuellt. Minns en intervju med Doohan direkt efter ett race där en upphetsad journalist från Eurosport frågade ”What did you think about that last move?” och menade omkörningen som Doohan gjorde på Okada eller Criville i en av de sista kurvorna. Doohan svarade med lugn röst ”What did I think? I think it worked.” En del förare har tillgång till sina intellektuella resurser även direkt efter ett race, andra har det inte.

... och han fick svara på sitt modersmål
 
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Top