Zarco var ju även han rätt snabb på satetllithojen, tycker det är förbannat synd att han hamnade på en hoj som inte alls passar honom. Hoppas på att han får hoppa upp på en yamaha eller en suzuki så han kan vara med i toppen igen.
jag känner inte till historien exakt huruvida yamaha ville behålla Zäta eller ej men det annonserades ut tidigt förra säsongen att Poncharal tar Zäta med sig och Z verkade inte ha några större invändningar mot det! Sen vill jag minnas ngt om att Z nämnde att pengarna är typ det viktigaste med tanke på hans ålder osv så jag antar att han valde degen i första hand. Vet ej hur mkt en satellitförare av rang tjänar på att sitta på en satellityamaha men så dåligt betalt kan det inte vara tänker jag.
Lite som han fotbollsspelaren ”chippen” wilhelmsson om ngn kommer ihåg honom! Han lämnade en helt okej liga i europa med en helt ok miljonlön som han lätt skulle kunna leva på resten av livet för att spela fotboll i saudiarabien, En liga ingen bryr sig om, han tappade all sin stjärnglans, tappade sin landslagsplats osv MEN, han fick jävligt bra betalt i en tynande och bortglömd tillvaro, 90 miljoner netto för tre år vill jag minnas att han fick. Jag antar att det ligger i människans natur att följa pengarna!!