Det är den viljan att vinna som förändrat sporten tillsammans med den ökade säkerheten med avåkningszoner, extra asfalt och jäkligt mycket bättre skydd, en del till det sämre tycker jag då rewarden är större än risken vilket gör skillnad när det kommer till erfarenheten på ett helt annat sätt.
Det är helt enkelt mer att vinna att tänja på gränserna utan att riskera allt numer vilket visar sig på resultaten sålänge det går bra men tillslut så har man otur, mer försiktiga/erfarna förare använder tillgänglig bana med lite marginal istället och tack vare det är de lite efter hela tiden utom kanske över ett enskilt "nu jävlar-varv".
De bästa är inte nödvändigtvis bättre utan bara mer riskbenägna utan att försvinna tack vare den ökade aktiva och passiva säkerheten vilket gör att deras set-up blir bättre och därför får lite större marginal när det kommer till race.
Är det bra eller dåligt?
Tja, vi kommer få se gränser pushas till det yttersta allteftersom säkerheten ökar men är det bra?
Det varvet Quartararo försökte sig på nu hade kanske utförts i slutet av ett kval med nya däck i äldre tider, de tiderna när det kostade lite mer att satsa allt, idag görs det hela tiden av alla som vill vara med annars räcker man inte till.
Ur min synvinkel måste man nästan vara lite korkad för att bli bäst idag.
Ser ut som Quartararo använder hela banan när han kör, då blir det små marginaler....