Så skönt med lyxen att inte behöva anpassa sig därefter.OBS! MotoGP racet är
13:00
på söndag!
Så skönt med lyxen att inte behöva anpassa sig därefter.OBS! MotoGP racet är
13:00
på söndag!
Alex Marquez på pallen. Visste inte att han kunde köra....
Jag vet inte om det är det som kallas karma, men det är onekligen lite småkul när vissa tyckare får äta upp sina ord...Killen har uppenbarligen bättre känsla och större kulor än alla andra utom möjligtvis Petrucci...
Jag vet att man ska ta sig i mål utan att vurpa, men Rins inbromsning där han var på väg att gå om alla Duccarna i täten gör att han borde hamna högt upp på den där listan av folk med stora kulor! Petrucci och Dovizioso höll visserligen på att bråka sinsemellan, men ändå... Trodde inte han skulle hålla ihop det utan bowla av alla, men icke!
Jag vet inte om det är det som kallas karma, men det är onekligen lite småkul när vissa tyckare får äta upp sina ord...Killen har uppenbarligen bättre känsla och större kulor än alla andra utom möjligtvis Petrucci...
Vad är det som gör att han kan köra så bra i väta, men knappt syns i rutan när det är torrt? Hondan verkar inte helt lättkörd.
Alex Marquez på pallen. Visste inte att han kunde köra....
Jag vet inte. Både Alex och Cal gör ju ganska bra race. Ser man bara till de tekniska bitarna och sedan jämför med bådas prestanda i halvdåliga, torra förhållanden så blir ju den ekvationen lite svår att få ihop...
Men samtidigt som Alex alltid har varit en "slow learner" så har han ju också varit grymt bra i regn, både i Moto3 och Moto2. Han kanske har lyckats bygga upp en exceptionellt bra känsla för hur mycket grepp han har tillgängligt då friktionen är rejält låg...?
Visst är det kul med ett annorlunda podium men jag hade fortfarande föredragit ett torrt race.
Miller kan snart inte ha mer otur dock så har han väl på Le mans förbrukat all tur efter sin krasch på hondan som lika väl hade kunnat gå mkt illa.
https://www.youtube.com/watch?v=rs4i-KdJq5M
Kul för Petrux och AM men regnrace är som sagt inget jag tycker är kul att titta på.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|