MotoGP 2021 #12: Monster Energy British Grand Prix

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Jaja. Jag skickade in ett stillsamt formulerat klagomål på den totala bristen på information i alla fall. Otur kan man ha men informera kan man alltid göra.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Har ni gått in på Profile, loggat ut på knappen längst ner och sedan försökt logga in igen? Funkade för mig
Ps, via telefonen

Last edited:

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Har ni gått in på Profile, loggat ut på knappen längst ner och sedan försökt logga in igen? Funkade för mig
Det var precis det som inte funkade inte för mig. Var inte fel på min uppkoppling utan något fel på siten, ”bad gateway”, just när det gällde att kolla profilen/logga in/logga ut. Förutom det och den lilla detaljen med live-sändningen så funkade siten som den skulle.

Nu har jag dock sett racet, och vilket race det var! Enormt grattis till Aleix, manövern på Jack i näst sista kurvan var ju fantastisk! Så kul att han och Aprilia fått till ett podium äntligen. Särskilt då han enligt vissa är en ”usel förare”. Också härligt att se att även Rins fick till ett podium i år.

Många förare som kämpat med dåliga resultat under säsongen som lyckades bättre idag, som t.ex. Pol, Aleix och Lecuona medan flera som man kanske förväntat sig mer av denna gången misslyckades fullständigt, som t.ex. Mir och Rossi men framförallt Bagnaia.

Marquez fortsätter sin oansvariga körstil och förstör chanserna för andra förare. Återstår att se om det någon gång blir konsekvenser av detta.

-edit- också häftigt att topp 6 är sex olika fabrikat!!

Last edited:

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Nu känns det så gott som avgjort i mästerskapet. Quarten måste underprestera nåt grymt för att de andra ska ha en chans på titeln

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Så är det…
Dock dippade han rejält förra säsongen men han känns jävligt stabil just nu.
Han tar nog detta i år.

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Yamaha #1, #17, #18 och #19? Dixon kan man förstå men Rossi och Crutchlow? Jaja förklaringar lär komma

reccttp

Medlem
Gick med
8 Sep 2020
Hoj
kawa
Ja,typiskt att det händer just inför MotoGP-racet. Kunde se Moto3 utan problem, sen käkade jag lunch under moto2 så det såg jag inte och sen vid försök med kungaklassen så bara "no yuo". Tack så mycket.
Får inte ihop den kronologiska ordningen. Du såg Moto3, åt under Moto2 och detta innan 14.00?

007

.
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
.
Dom nämnde ett par gånger under sändningen och visade även i grafiken efter målgång att detta var Aprilia's första pallplats i högsta klassen.

Varför räknas inte Doriano Romboni's tredje plats på Assen '97 ?
Jeremy McWilliams tog även han ett par stycken pallplatser för Aprilia några år senare.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Dom nämnde ett par gånger under sändningen och visade även i grafiken efter målgång att detta var Aprilia's första pallplats i högsta klassen.

Varför räknas inte Doriano Romboni's tredje plats på Assen '97 ?
Jeremy McWilliams tog även han ett par stycken pallplatser för Aprilia några år senare.
Första sen moto-gp/4T eran.

• Gilla
Reaktioner: 007

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Får inte ihop den kronologiska ordningen. Du såg Moto3, åt under Moto2 och detta innan 14.00?

Nej, sorry. Moto2 var ju efter MotoGP, men jag gjorde paus mellan Moto3-racets avslut och starten på kungaklassen. Fick bara för mig att Moto2 redan varit då. Ber om ursäkt om det blev svårt att förstå för dig ;)

reccttp

Medlem
Gick med
8 Sep 2020
Hoj
kawa
Nej, sorry. Moto2 var ju efter MotoGP, men jag gjorde paus mellan Moto3-racets avslut och starten på kungaklassen. Fick bara för mig att Moto2 redan varit då. Ber om ursäkt om det blev svårt att förstå för dig ;)
Nej, jag funderade på om jag missat något. Tablåerna funkar inte på min tv. MotoE visas ju lite hur som haver och ibland inte alls. Du hade kanske förväxlat de två racen.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Jaha, då behöver Qvarten bara bevaka sin ledning framöver och det verkar han kunna göra.
Väldigt välförtjänt podium för Aleix och Aprilia. Rins kan ju vara en av de bästa men visar det för sällan.
Alla titelutmanare hade en fruktansvärd dag men Miller imponerande lite med sin comeback på slutet.
Moto2 var tight och det ska bli kul att se Gardner, Fernandez och Bez I motogp nästa år.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Lite tråkigt att se MM hålla på sådär. Hoppas att han hittar formen till nästa säsong. Han hör hemma i toppen.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring