MotoGP 2021 #16: Gran Premio Nolan del Made in Italy e dell'Emilia-Romagna

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Tja, i den här tråden diskuterar vi händelser runt om kring racet som ska hända på söndag. MotoGP då alltså. Brukar firas ordentligt i Italien, och nu är det lite speciellt den här helgen. Så "Frecce Tricolori" kommer att göra ett besök. Inte bara på Söndag, utan även på lördag. Lite extra som absolut inte är vanligt. Vi är nog många här som sett på TV när de lägger en grön/röd/vit rök över start och mål på Mugello strax innan start. Tyvärr inte när jag hade nöjet att närvara. Då var de upptagna på nationaldagen i Rom. Men du kan googla "Frecce Tricolori" plussa på Mugello så blir det ännu bättre! Men om det är vår Hyresvärdinna du undrar över får du ta det vi PM, känner inte henne. Kan fråga sonen.
Haha! Sorry!! Jag inser att mitt klart otydliga inlägg flög rakt över ditt huvud ? Jag menade att jag vill att du ska ladda upp fina bilder! Det är jättelätt! ?

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Det säger en del om gamle getens storhet att Frecce Tricolori kommer.
Och på Lördag och Söndag! (Nu börjar dock bli lite negativ om det blir något på Lördag, det där vädret kanske sumpar det)
Har varit i de här trakterna på semester med familjen ett antal gånger genom åren, men aldrig upplevt den här stoltheten med VALE46. Gågatan är fylld med flaggor, butikerna har kepsar på skyltdockorna, barerna har en flagga över ölpumpen, ja oerhört stolta verkar de plötsligt ha blivit! Ingen saknar.....

Cowdriver

Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Haha! Sorry!! Jag inser att mitt klart otydliga inlägg flög rakt över ditt huvud ? Jag menade att jag vill att du ska ladda upp fina bilder! Det är jättelätt! ?
Ska överlåta det till sönerna när vi har något att visa! (Men hyresvärdinnan kan det inte komma bilder på förrän tidigast Måndag :D )Hoppas kunna filma några riktig fina överflygningar och ett och annat tjoho! Klart jag vill dela detta spektakel. Men jag kommer uppleva det LIVE, där och då! Inget fokus på filmning.

Cowdriver

Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Det säger en del om gamle getens storhet att Frecce Tricolori kommer.
Senast vi såg dem i Sverige var på -90 talet i Ljungbyhed! Och utan att racka ned på Team 60 så var det helt klart höjdpunkten! Men det är inte bara rök, oerhört skickliga piloter. Kolla på Youtube hur de håller avstånd! Tegnell skulle gå i spinn om alla kunde hålla rätt avstånd på det viset!

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Hoj
Hamamatsu
Fler som upplever sändningsbesvär under morgonens sändningar? Avser officiella MotoGP-appen.

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Hoj
rsv4, gsxr1000
Fler som upplever sändningsbesvär under morgonens sändningar? Avser officiella MotoGP-appen.
Ungefär som vanligt, bilden frös ett par ggr men rasslade igång om man klickade på 10s ff.

Spännande fp2 för övrigt. Quarten såg rejält frustrerad ut. HRC har till slut adderat bakspoiler på senaste biken. Har jag inte sett förut, kanske ger lite bättre driv ut ur kurvorna?

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S

japp, körde via appen på telefonen och videon frös ett antal gånger samt hängde sig totalt en gång också, vilket krävde omstart av appen för att få igång videon igen. Mycket irriterande, särskilt som det ofta har en tendens att hända i slutet av sändningarna.

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Spännande fp2 för övrigt. Quarten såg rejält frustrerad ut.
tur i oturen för honom att även Pecco hamnade utanför Q2 i FP3, förvånande nog. Ska bli intressant att se hur detta fortsätter i kval och race. Pecco har ett klart övertag gällande race pace vad det verkar, och med tanke på misstagen Quarten gjort i inbromsningar hittills så kan ju vad som helst hända om racet blir blött. Kan ju öppna upp mästerskapet en del!

Även om jag fortfarande tror på Quarten i totalen så alltid spännande med mästerskap som inte avgörs tre-fyra race i förväg.

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Förresten, vad är egentligen poängen med att de intervjuar Piero Taramasso från Michelin? Det mesta han säger är mest bara politiskt korrekta PR-uttalanden om hur bra Michelin-däcken är (”yes, the tires had very good grip and very good consistency through all the sessions”). Förstår varför det är så men att gör också att det blir helt ointressant att lyssna på.

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Tror banjon blir svår att stoppa imorgon. Jobbig press att behöva dra det vidare för FQ

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Bagnia har skaffat sig ett bra utgångsläge.
Dessutom med två andra Ducati på rad ett som kan agera "säkring".
Svårigheten blir för Bagnia att hålla sig på banan och inte överköra under press.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Just det sistnämnda är ju något som Pecco visat att han hanterar mycket bra. Men visst, han har varit sin egen värsta fiende vid några tidigare tillfällen.
Ja, tror också han kommer hantera det bra.:)
Han är en riktigt cool och lugn kille.
Men den här pressen har han aldrig haft förut så...;)

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Smooth sailing Warmup… FQ ser lite schpänd ut fortfarande.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA