Hatten av för Ducati som gjort ett fantastiskt jobb med hojen i år.
Utan tvekan är Ducati fn griddens bästa.
Vilket ger extra "cred" till Quarten som trots det tar hem mästerskapet,
Att Ducati nästa år dränker gridden med bra hojar känns inte riktigt bra i nuläget.
Vilket kanske kan låta snurrigt efter att jag just berömt dem.
Men det blir lite snedvriden konkurrens sas när övriga märken skall ta sig förbi ett helt koppel av svårpasserade Ducati's för att nå pallen.
Det blir definitivt svårare för andra märken med färre hojar att konkurrera kan jag tro.
Eller också är jag bara paranoid...
Kanske kommer de andra märkena ikapp då restriktionerna gällande utveckling och motorer släpps?
Men det kommer nog ta ett antal race innan det visar sig.
Jag har nu följt de två senaste säsongerna av MotoGP trots att min favorit Marc inte varit med och/eller inte varit i form.
Det har funnits oändligt många händelser, omkörningar, incidenter och annat som gjort dessa två säsonger magiska ändå.
Men lite saknar jag "min favorit", så jag förstår fullt ut att det blir j-vligt tomt för många utan The GOAT på gridden.
Jag hoppas dock att de flesta ser sporten som större än mannen och stannar kvar med sitt intresse för MotoGP.
Om inte så tror jag man kommer missa kommande säsong som blir minst lika magisk som denna.
Precis som Rolf vill jag tacka alla som bidrar till dessa trådar som, iaf för mig som saknar fejjan, är min enda kanal för detta och en riktigt höjdpunkt veckorna efter race!