MotoGP 2021 #2: TISSOT Grand Prix of Doha

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
2 Yamahasegrar i rad. Bra start på säsongen och ett bra lyft för fabriksteamet med 2 hungriga förare. Honda har som förväntat kräftgång se om det vänder när MM som verkar var en övermänniska på att köra den hojen är tillbaka eller om mojon är förlorad. Skall bli spännande år med nya piloter som Martin, leda större delen av racet som rookie är ju helt sanslöst grymt.

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Ska man gissa att Martin kör slut på bakdäcket på för få varv? Vinales tar det imorgon också.
Nä, det gjorde han ju inte (Martin alltså)! Shit vad snyggt och stabilt han körde, inga rookie-misstag där. Hamna på pallen i sitt andra MotoGP-race är helt fenomenalt och hade Quarten inte fått till sin passering på exakt rätt ställe hade Martin troligen haft chans på vinsten, även om detta i mycket är en Ducati-bana förstås.

Siigurd

Sporthojsnörd
Gick med
13 May 2012
Hoj
08 Honda CBR 1000 RR
Nu är det ju så att MV ligger 2:a och Q 3:a. Och då är det väl så att MV tog sin 1:a plasering först.

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Nu är det ju så att MV ligger 2:a och Q 3:a. Och då är det väl så att MV tog sin 1:a plasering först.
Nu spiller du ljug! Enligt Motogp.com: 1.Z 2.Q 3. MV

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jack Miller borde tänka över sitt agerande. Hela hans väsen skriker "skyldig" i intervjun efteråt. Sopa.

Siigurd

Sporthojsnörd
Gick med
13 May 2012
Hoj
08 Honda CBR 1000 RR
Nu spiller du ljug! Enligt Motogp.com: 1.Z 2.Q 3. MV
Det var inte min mening. Hittade någon annan tabell.
1
Zarco J.

fr.png

Zarco J.
Pramac Racing Team
0
0
2
40
2
Vinales M.

es.png

Vinales M.
Yamaha Factory Racing
1
0
1
36
2
Quartararo F.

fr.png

Quartararo F.
Yamaha Factory Racing
1
0
1
36

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Inget nytt under solen eftersom han även körde på andra förare i förra klassen han tävlade i.

mjo... det stämmer förvisso, det gäller rätt många förare i MotoGP, Mir inkluderad...
Grejen är väl hämdmotivet som Miller eventuellt hade.
Det har inte på en MotoGPbana att göra.
Han skulle klappat till Mir i depån efteråt istället. Mycket mer underhållning...

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
mjo... det stämmer förvisso, det gäller rätt många förare i MotoGP, Mir inkluderad...
Grejen är väl hämdmotivet som Miller eventuellt hade.
Det har inte på en MotoGPbana att göra.
Han skulle klappat till Mir i depån efteråt istället. Mycket mer underhållning...
Sport och idrott följer samhällsutvecklingen, går det att fuska så tar man chansen och blir man påkommen så ber man om ursäkt. Alltför många har helt enkelt tappat andan.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Sport och idrott följer samhällsutvecklingen, går det att fuska så tar man chansen och blir man påkommen så ber man om ursäkt. Alltför många har helt enkelt tappat andan.
Det är ju inte direkt ett nytt påhitt ens för det senaste milleniet..

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Härligt race och jag tror Qvarten behövde det för sitt självförtroende.
Känns dock som man inte kan ta med sig någonting till resten av säsongen.

Sen förstår jag inte riktigt varför alla hoppar på Miller? För mig såg det ut som han inte såg Mir och varför skulle han sabba sin största fördel? Det jag var lite förvånad över var Mirs omkörning innan då han tidigare varit kirurgisk i sina passeringar men tydligt gick lite bredare och kör på Miller. Inget fel i själva omkörningen men det var väldigt olikt honom.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Härligt race och jag tror Qvarten behövde det för sitt självförtroende.

Sen förstår jag inte riktigt varför alla hoppar på Miller? För mig såg det ut som han inte såg Mir och varför skulle han sabba sin största fördel? Det jag var lite förvånad över var Mirs omkörning innan då han tidigare varit kirurgisk i sina passeringar men tydligt gick lite bredare och kör på Miller. Inget fel i själva omkörningen men det var väldigt olikt honom.

Bara så vi pratar om samma incident.

Mirs omkörning av Miller är, som kommentatorerna sa "a bit sneaky".
Men det är inte den situationen de flesta tänker på.

Det är senare på start och mål rakan där det ser ut som Miller ser Mir utanför sig och ger honom en "bredsida" som "hämnd".
Jag har inte sett incidenten efter loppet men det är så jag uppfattade den i stundens hetta sas.

Edit:
Om du har MotoGP-passet så är det vid 1:00 in med repris 1:01:25 ca.
Tycker, även på repsrisen, att det ser ut som MIller stittar åt Mirs håll och slide'ar dit.
Helt olikt Miller, imo, så jag kan ha fel.

Last edited:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Bara så vi pratar om samma incident.

Mirs omkörning av Miller är, som kommentatorerna sa "a bit sneaky".
Men det är inte den situationen de flesta tänker på.

Det är senare på start och mål rakan där det ser ut som Miller ser Mir utanför sig och ger honom en "bredsida" som "hämnd".
Jag har inte sett incidenten efter loppet men det är så jag uppfattade den i stundens hetta sas.
Jag pratade om båda faktiskt.

Jag såg den andra som att Mir gick brett och försökte komma tillbaka medans Miller kom ut ur kurvan och som brukligt pressades utåt. Utfallet blev att de möttes och det enda som såg lite tveksamt ut var att Miller hängde lite åt Mirs håll när det blev kontakt men det kan lika gärna vara en parering av att vrida fullt på en 300hk hoj.
Min poäng är fortfarande varför Miller skulle sabba sin största fördel på banan?

Här diskuterar dom att Miller tittar på Mir i kurvan men jag tycker det bara ser ut som han kollar vem som gick brett.
MotoGP

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag tycker Miller ser ut att ha en annorlunda linje ut ur kurvan än alla andra på banan runt dem. Om han såg eller hörde Mir tycker jag det ser ut som om han hade ganska gott om möjlighet att undvika kontakten.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag pratade om båda faktiskt.

Jag såg den andra som att Mir gick brett och försökte komma tillbaka medans Miller kom ut ur kurvan och som brukligt pressades utåt. Utfallet blev att de möttes och det enda som såg lite tveksamt ut var att Miller hängde lite åt Mirs håll när det blev kontakt men det kan lika gärna vara en parering av att vrida fullt på en 300hk hoj.
Min poäng är fortfarande varför Miller skulle sabba sin största fördel på banan?

Här diskuterar dom att Miller tittar på Mir i kurvan men jag tycker det bara ser ut som han kollar vem som gick brett.
MotoGP

:tummenupp
Som sagt under loppet såg det ut som det var "med flit" och lite som "hämnd".
Skälet var isf att "det brände till lite hos Miller" och då skiter man i fördelar/nackdelar.
Och så tycker jag nog lite det ser ut fortfarande.
Men, som sagt, inte min uppfattning av Miller som "bråkstake".

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7

Exakt min åsikt, för ur ett tekniskt perspektiv så är två tester plus två race i Qatar snudd på bortkastad tid. Varannan testdag blåser bort, varje "morgonträning" flera sekunder långsammare för att det helt enkelt är för varmt och var och varannan exit under "eftermiddagsträning" har olika grepp från kurva till kurva...Svårt för förarna att förstå och ännu svårare för teknisk personal att dra slutsatser...

Men så kan det bli när man envisas med att besöka en öken...

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA