Hojen kanske är bäst, men inte ens majoriteten av världens elit har förmågan att köra den. Sedan är ju inte det särskilt hållbart i längden, om så är fallet. Vilket med all önskvärd tydlighet bevisades förra säsongen.
Håller med. MMs beskrivning Citat:
This was very hard because as soon as I went into the corners, I was not able to do other lines.
slut citat från
https://www.crash.net/motogp/news/9...ream-finish-13s-incredible-explosion-emotions
Det här är nått jag upplevt med Busan. Superstabil men har blivit bättre sedan jag höjt den 30mm bak och sänkt den 18 mm fram.
Nu kan jag motstyra till en tajtare kurva om jag behöver i en sväng. Men jag får ta i allt jag vad jag orkar.
Så jag gissar Hondas MotoGP hoj är superstabil.
Och fodrar att man verkligen orkar ta i för att tajta upp ett spår i en kurva.
Jag tror MM har varit MotoGPs starkaste förare. Och den superstyrkan har varit en del av förklaringen till alla hans "otroliga" räddningar.
Att han orkat hålla uppe och trycka upp hojen med benet, knäet och armarna när framhjulet släppt.
Men nu har MM inte den styrkan längre. Jag hoppas han kan återfå den styrkan.
Annars får MM glädja sig över vad han åstadkommit redan.
Den 2 Maj får vi se hur det går. Om armen tålde MotoGP 18 April, MM bättrar på 7e placeringen.
Eller om MotoGP 18 April var för tidigt, MM får ett sämre resultat än 7a i Jerez.