Jag förstod inte heller så jag pausade i kraschen och då ser man att han blir påkörd precis innan den andre kör på hans hoj.
Dessutom så ser man inte hur Alcoba är iblandad i olyckan, men man ser hans namn dyka upp lite efter kraschen. Jag vet inte säkert, men jag misstänker att han kommer rätt snabbt bakifrån och även han kör över Dupasquier, men att detta är något som aldrig visas. Detta baserar jag på följande info jag läst på olika ställen.
"Dupasquier appeared to fall and was then hit by his own motorbike and that of Sasaki, while a visibly shocked Alcoba later said on television that he thought he had also gone over the Swiss rider’s legs."
(
https://motorsports.nbcsports.com/2...dupasquier-dies-moto3-qualifying-crash-italy/ )
“When such things happen it’s hard to speak about anything else," said Alcoba. "All I can say is that Jason can recover as quick as possible.
"I was pushing hard because I didn’t get the chequered flag and I thought I could improve, but at the Arrabbiata corner we saw the red flag: Rodrigo, who was ahead of me, hit the brakes and I moved to the right to a blind spot and before I knew it I was on the ground.
"I didn’t even have the time to realise how and why I crashed.”
(
https://www.crash.net/motogp/news/9...ry-serious-condition-after-mugello-moto3-fall )
Kollar man på videoklippet var de andra hojarna som kommer bakom är på banan och hur J.D ligger, så skulle jag snarare tro att det är hans överkropp eller huvud som Alcoba får kontakt med. Men det är ren spekulation från min sida. Kanske någon som vet mer och kan bekräfta?
Oavsett vad som egentligen hände så är det ytterst tragiskt att en så ung människa har förlorat sitt liv. Det sätter saker i perspektiv med racing. Alla vet att riskerna förekommer, men ändå känns det så jävla fruktansvärt varje gång det händer.
Jag tänker tillbaka på förra året och Red Bull Ring, vilken jävla sanslös tur det var att inte båda Yamahas factoryförare förolyckades. Jag får fortfarande rysningar varje gång jag kollar reprisen av det racet.