MotoGP 2021 #8: Liqui Moly Motorrad Grand Prix Deutschland

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Kul för Aleix! :)
Mycket cruising därute nu.
Tror aldrig jag sett någon stanna helt?
Eller Miller på insidan uppe på curbsen en hel kurva.
Blir tight imorgon.
Jepp, de som i princip stannade på banan i slutet av Q2 borde fått ett kännbart straff av RD. Typ starta från depån. Och vad höll Miller på med? Tillfälligt hjärnsläpp?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tydligen bara Bastia som blev straffad för cruising.
Detta pga att han gjorde det upprepade ggr.
Känns återigen lite godtyckligt...

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Jag har missat allt fram till start, varför är Viñales i botten efter start? Något straff eller en skitdålig helg?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kul för MM93 att kroppen börjar lira, om det stämmer som han sa på pressträffen, att han inte är begränsad i kurvorna heller längre, så kommer han nog kunna snyta titeln. För när han är i form är han ett unikum.
Oavsett vilket så måste resten av fältet plocka upp den kastade handsken och köra väldigt jämnt och inte nolla ett enda race om de vill ta titeln.

Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Dålig helg.

Är kungen tillbaka nu eller är det tillfälligt?
Känns väl som ett stort kliv på vägen tillbaka till toppen. :)
Ringen döljer Hondans tillkortakommanden ganska bra.
Sen tror jag inte Marcs fysik är fullt tillbaka ännu heller.
Däremot blåstes eventuella hjärnspöken definitivt bort. :tummenupp
Men att Marc ska börja dominera igen tror iaf inte jag.
Det är alltför tätt mellan maskiner och förare för det.
Inte minst Oliveira som går från klarhet till klarhet och har blivit en riktig favorit både pga sin körning och sin person.
Fokuserad, seriös, analyserande och lite öppnare iom framgångarna.
Framtida champion!

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Kul för MM och tråkigt för mig...
Gillar ju inte honom speciellt men tror att motståndet blivit bättre så han inte blir lika dominant.
Mkt som hjälpte både hondan och MM då alla vänsterkurvor belastar hans arm mindre och kravet på fäste ut ur böj inte alls är lika viktigt.
Oliveira fortsätter att imponera stort.
Kommer nu officiellt avskriva MV från både tippning och yamahateamet i framtiden.

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Kul för MM och tråkigt för mig...
Gillar ju inte honom speciellt men tror att motståndet blivit bättre så han inte blir lika dominant.
Mkt som hjälpte både hondan och MM då alla vänsterkurvor belastar hans arm mindre och kravet på fäste ut ur böj inte alls är lika viktigt.
Oliveira fortsätter att imponera stort.
Kommer nu officiellt avskriva MV från både tippning och yamahateamet i framtiden.
Ja vi får se hur det går när det blir vanliga banor igen. Oliveira kör riktigt bra. 65 av 75 möjliga poäng de senaste tre racen. Håller han i det kommer han smyga sig upp mot toppen i tabellen.
MV var sist. Men FM var näst sist. Helt klart att Yamahan inte trivdes. Och det gör väl FQs prestation desto mer imponerande. När man har en dålig helg och slutar trea i racet blir man i regel jävligt farlig i mästerskapet.

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Jag tror att man bara upplever det som att alla har blivit snabbare och jämnare just för att MM har varit borta. Så himla ojämnt har det väl inte varit mellan plats 2 och bakåt de tidigare åren när MM utklassade alla? Skulle han komma tillbaka till där han var tidigare så blir det likadant igen innan åldern hinner ikapp honom :)

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Jag tror att man bara upplever det som att alla har blivit snabbare och jämnare just för att MM har varit borta. Så himla ojämnt har det väl inte varit mellan plats 2 och bakåt de tidigare åren när MM utklassade alla? Skulle han komma tillbaka till där han var tidigare så blir det likadant igen innan åldern hinner ikapp honom :)
I princip alla har ju förbättrat sina varvtider jämfört med tidigare år men det betyder ju inte med automatik att de närmat sig MM.
Han kommer nog att vara the man to beat några år till.
Är väl fortfarande teoretiskt möjligt för honom att ta titeln i år med?
Märkligt vad alla utom två blev stela som glasspinnar när det började stänka lite, på den här nivån tror man kanske inte det…

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati