CBR1
Gudomlig sporthojare
Han har ju fortfarande lite att jobba med, han har i princip redan pissat bort mästerskapet i år.
Nästa år går det säkert hela vägen, om inte Jonathan Rea hinner att nöta in en ny körstil.
Han har ju fortfarande lite att jobba med, han har i princip redan pissat bort mästerskapet i år.
Är lill-Marquez tingad för något moto-gp team?
Kanske vore något annars, kontrakt verkar ju inte vara så bindande längre..
Tycker Suzuki borde nypa Zarco + fixa 25Hk till (jacka kolvarna är mitt förslag)
Starta ett satellit team med Mir + någon ungtupp.
Mmm, Zarco är nog med tanke på fortsatt karriär inte särdeles sugen på att riskera alltför mycket genom att sätta sig på ännu en brutal eller bångstyrig muskelmaskin (läs Ducati eller Honda). Skulle tro att han hellre tar en säsong i WSBK än att välja fel (kontrakt) än en gång. Skillnaden denna gång är krasst sett att hans kontosaldo medger ett mellanår. Här från läktaren tror jag både JLo och fransosen med handen på hjärtat drömmer våta drömmar om en välbalanserad kurvmaskin typ Yamaha eller Suzuki...Ja Zarco hade nog passat bra på en Suzuki.
Mmm, Zarco är nog med tanke på fortsatt karriär inte särdeles sugen på att riskera alltför mycket genom att sätta sig på ännu en brutal eller bångstyrig muskelmaskin (läs Ducati eller Honda). Skulle tro att han hellre tar en säsong i WSBK än att välja fel (kontrakt) än en gång. Skillnaden denna gång är krasst sett att hans kontosaldo medger ett mellanår. Här från läktaren tror jag både JLo och fransosen med handen på hjärtat drömmer våta drömmar om en välbalanserad kurvmaskin typ Yamaha eller Suzuki...
Så vad att göra? Ptjaa, Dani kommer nog inte att tävla på en KTM, jag har svårt att se vad det skulle tillföra. Han är lätt som en fjäder och att brottas med ännu en muskelmaskin kan knappast förefalla så lockande med hans skadefacit. Miller kanske passar både på KTM och Ducati, däremot tror jag knappast Honda hade släppt honom utan kamp om han bedömdes vara Alien-material...
Quarten lär ligga bra till för en fabriks-Yamaha, om än driftad av Stiggy under 2020. 2021 kommer han att sitta på en fabrikare i fabriksstallet, att döma av resultaten hitintills. Varken VR (om än han skulle vilja) eller Vinales är nog givna 2021 som det hitintills sett ut. JLo är knappast välkommen tillbaka, ligger inte några stora pengar i det namnet för Yamaha.
Nej, jag gissar att Miller behåller sin Ducati under 2020, att JLo fullföljer kontraktet med Honda och att Zarco övervintrar i WSBK. Om inte geten lägger handskarna på hyllan, då kör Quarten för fabriksteamet och fransosen för Stiggy. Minns var Ni läste det först
https://www.motogp.com/en/news/2019/08/12/new-rules-jump-starts-and-sliders/304918
The fixed penalty for a jump start is changed from a pit lane ride through to the obligation to perform two “long laps”. The long laps must be completed within five laps of the rider being notified of the penalty.
Menar de att den som tjuvstartar ska köra två extra varv?
Nä, ska köra extraslingan som finns tillagd i någon kurva för bestraffning av mindre förseelser/misstag där ett ride through anses för hårt straff i förhållande till regelbrottet.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |