Måste ju för helvete skilja på onödiga och icke onödiga handlingar!Precis. Vi ska inte fråga efter ett reglemente där förare bestraffas till höger och vänster för små skitsaker och för sådant som verkligen är rejsincidenter.
Men att från en dålig startposition långt bak i fältet försöka spela hjälte redan i första kurvan - med högre hastighet och senare broms än man någonsin haft tidigare under helgen - så att man själv är beroende av att valla in hojen i kurvan genom närkontakt med konkurrenter eller så att man själv drattar omkull på direkten eller så att man studsar över curbsen in i en annan konkurrent och sedan orsakar dominoeffekt - det verkar just nu bedömas som...inte heller omdömeslöst...
Min personliga åsikt är att bedömningen bör ta mycket större hänsyn till om incidenten i fråga är en positionskamp mellan två förare i ett utdraget fält ute på banan, eller en incident med ett samlat fält i första kurvan. Skaderisken förefaller vara högre ju fler som tumlar runt...
Helt jävla onödigt att chansa vilt in i första om man inte ligger fri och först, finns inte en möjlighet att man kan förutse vad de övriga gör eller tvingas göra så några marginaler för spårbyte måste man ha.
På samma sätt är det helt rätt att ta en omöjlig väg förbi bara man är säker på att synas innan det blir trångt, då får de inblandade anpassa sig och svära och veva lite, om sen den som ska passeras gör något oväntat ökar ju inte chansen att det ska gå bra men det är ju inte den som vill förbis fel, då är det ju bara två som vill vara på samma ställe så det går ju oftast att hantera hyfsat.
Att råka gå av när man passerar är för övrigt ett förväntat resultat när man kör så fort det går, behövs inte mycket då, råkar man ta med sig den andra så synd, men racing.
Ska vi ha kö-körning där alla enbart väntar på misstag för att kunna gå förbi så kan vi nog lägga ner detta direkt, få kommer kolla.
Är lite det som drar ner intresset från mig nu då det är för svårt att göra något, pga. reglementet eller förarna eller en kombination eller vad det nu beror på...