MotoGP 2022 #15: Gran Premio Animoca Brands de Aragón

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Då var det dags igen. :)
Både med race och med Marc tillbaka.
Ska se om det genererar några till kommentarer.

Tider för söndag 18/9:
Moto3 Race 11:00
Moto2 Race 12:20
MotoGP Race 14:00

Alla helgens tider från DjDiff här:

För er som har ett MotoGP-fantasy-lag kan ni gå med i League "Sporhoj.com".

Och här kan man gissa pole och vinna en Tissot-klocka.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Kommentar #1: Hoppas han inte återigen börjar köra för tidigt.
Kommentar #2: Hoppas han inte klotar då det är samma tveksamma Honda han kör.
Kommentar #3: Hoppas han kommer top 10. :)

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Yay!

Då börjar säsongen kanske då! :rock

Tappar han inte hojen under fp1-3 minst en gång är han inte tillbaka mentalt.....:tungan

MM är ingen av mina favoriter men jävlar vad saknad han varit!

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Yay!

Då börjar säsongen kanske då! :rock

Tappar han inte hojen under fp1-3 minst en gång är han inte tillbaka mentalt.....:tungan

MM är ingen av mina favoriter men jävlar vad saknad han varit!
Och är MM är tillbaka mentalt så kommer frågan om MM har någon tur kvar i turpåsen ?
Och om kroppen håller ?
Kroppen har inte hållit vid Komtillbaka 1 och Komtillbaka 2.
Starkare vid Komtillbaka 3 ?

Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Och är MM är tillbaka mentalt så kommer frågan om MM har någon tur kvar i turpåsen ?
Och om kroppen håller ?
Kroppen har inte hållit vid Komtillbaka 1 och Komtillbaka 2.
Starkare vid Komtillbaka 3 ?
Man får väl hoppas. :)
Men, med historien i ryggen, känns det lite tidigt...

Fan vilken puls jag komme få om han klotar. :rodnar

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Han är tillbaka, jag ser nog de två tillfällena jag såg som så nära nog att han lika gärna kunde skrotat så det mentala verkar funka och viljan finns kvar!

Blir nog kul när han är helt återhämtad även fast jag misstänker att han kommer stångas redan på söndag.

Verkar som det blir en kort säsong i år för det är väl nu det börjar? Alla på noll från idag....:D

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Han är tillbaka, jag ser nog de två tillfällena jag såg som så nära nog att han lika gärna kunde skrotat så det mentala verkar funka och viljan finns kvar!

Blir nog kul när han är helt återhämtad även fast jag misstänker att han kommer stångas redan på söndag.

Verkar som det blir en kort säsong i år för det är väl nu det börjar? Alla på noll från idag....:D
Har MM / Honda något förstånd (vilket de hittils saknat, i varje fall Honda) så gäller det som jag ser det att MM inte skadar sig under resten av säsongen. Träning för nästa säsong helt enkelt.

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Har MM / Honda något förstånd (vilket de hittils saknat, i varje fall Honda) så gäller det som jag ser det att MM inte skadar sig under resten av säsongen. Träning för nästa säsong helt enkelt.
Men det hade nog varit demoraliserande för honom att ligga och köra på 80% så jag gissar det blir mer eller mindre all in ganska snart

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Men det hade nog varit demoraliserande för honom att ligga och köra på 80% så jag gissar det blir mer eller mindre all in ganska snart
Ligger MM 0,5 sek efter på 80 % så borde han ha chans på nya banrekord på 100 %. Gissar de kör på 95 % för att komma i mål.
På 100 % så kommer dom runt snabbt men inte i mål.
För bensinen eller däcken slut ......

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
MM är ju ingen favorit för mig, men en oerhört talangfull förare som gör vår sport så mycket roligare och intressantare att titta på! Men känns mest som en vandrande trafikolycka nuförtiden, man kan inte låta bli att titta för att något kommer snart att hända. Hoppas jag har fel.

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Jag tror det var Mat Oxley som skrev om att när Jorge Lorenzo bestämt sig för att lägga av så körde han på 98%, troligen för att inte skada sig säsongen ut. Typ 2s per varv. 80% hade nog matchat blå grupp på en bandag.

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Banjon i högform! Duccen ligger som ett strykjärn i kurvorna, håller han sig på hjulen är han ohotad imorgon.

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Jag tror det var Mat Oxley som skrev om att när Jorge Lorenzo bestämt sig för att lägga av så körde han på 98%, troligen för att inte skada sig säsongen ut. Typ 2s per varv. 80% hade nog matchat blå grupp på en bandag.
Jag tror nog 80% av Lorenzo skulle räcka för ta alla banrekord i Sverige på en lika cykel som varvrekordet är satt på. Om jag ser på min egen racing så är 100% fullt och då tycker jag det går alldeles för fort, om jag däremot bara tar det lugnt och säkert låt oss säga 80% då går det kanske en sekund långsammare per minut på sin höjd.
Jag tror att Marquez överlag ligger på max och lite över det normalt med tanke på alla räddningar och vurpor. Hundra procent är nog lugnt och stilla för honom. Rossi tror jag nämnde något om 95 % då han var som bäst, det räckte för seger.

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Vad jag kan se kör MM på max nu utifrån de förutsättningar som finns och det hedrar honom på nåt vis kan jag tycka. Inte för jag tror det kommer hända imorn, men det hade vart trevligt om han kunde ge Banjon nåt att bita i.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Det är tungt för Quartararo att hänga med när det saknas 10 km/h på slutet av rakan.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati