MotoGP 2022 #19: PETRONAS Grand Prix of Malaysia

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Jag vill inte någon ska krascha i MotoGP, skaderisken är för stor, men om Bagnaia och Qvarten inte tar några poäng och Aleix lyckas ta många poäng så tycker jag det är honom och Aprilia väl unnat.

Tycker inte jag, de har satt sig i den situationen helt på egen hand, team och espargaro tillsammans, hålla reda på vad många varv det är i racet tex. . . . :D

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tycker inte jag, de har satt sig i den situationen helt på egen hand, team och espargaro tillsammans, hålla reda på vad många varv det är i racet tex. . . . :D
Du har rätt. Vilket Race var det Aleix slutade köra FULLT med ETT varv kvar ?
Men blir det Dry / Wet ? Local tid nedan. Svensk tid Moto3 0600, Moto2 0720 MotoGP 0900
1666456936509.png

Last edited:

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
Vem är den alltid solglasögonklädde mannen som dirigerar in förarna till snacket efter Q2-P123 och rejs P123 till prat med motogp-reportern? Vad är denna persons titel?

Fasen vad MM slängde runt knarren i kurvorna. Det ser ju sinnessjukt ut när en ser repriserna. Jag kollade Mugello på plats 2017 och de kurvornA bakom depårakan såg fasen inte ens lika kvicka LIVe som dessa gjorde på tv… :3freak

Vad håller Zarco på med…. Jag har ju han som favorit sedan AI29 ”stack” :))…
Hade Franco M bättre fart denna helg än de senaste 20 helgerna? Synt att han ”råkade” smyga fram på rejslinjen…

Last edited:

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Ingen mer än jag (och Strongliquid) som noterat att den andra fabriks Yamahan plötsligt går mycket fortare?!! Lite sent på säsongen kan man tycka, men kul för Morbidelli!

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Ingen mer än jag (och Strongliquid) som noterat att den andra fabriks Yamahan plötsligt går mycket fortare?!! Lite sent på säsongen kan man tycka, men kul för Morbidelli!

Jorå, men avvaktar nog någon racehelg till innan jag låter hoppet infinna sig. . kan ju bara ha en "bra dag".

Men visst vore det väl både kul och på tiden.

Kan ju vara att kroppen inte funkat och han börjar hitta runt problemen efter skadan, kan ta en jävla tid det där om något inte är som man vill och det är ju inte som han vart avhängd till nu, han kör ju med det absolut bästa i sporten och då vill det nog till att allt är som det ska om man inte ska samla stilpoäng.

Så, jag hoppas väl jag med men lite försiktigt. :)

ED.
Skulle ju stått ströpoäng då men min jävla tele byter ju vartannat ord så...vad är det för jävla mening att ha ett tangentbord, kan ju lika gärna köra en slumpgenerator! :gnissla

Last edited:

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Jorå, men avvaktar nog någon racehelg till innan jag låter hoppet infinna sig. . kan ju bara ha en "bra dag".

Men visst vore det väl både kul och på tiden.

Kan ju vara att kroppen inte funkat och han börjar hitta runt problemen efter skadan, kan ta en jävla tid det där om något inte är som man vill och det är ju inte som han vart avhängd till nu, han kör ju med det absolut bästa i sporten och då vill det nog till att allt är som det ska om man inte ska samla stilpoäng.

Så, jag hoppas väl jag med men lite försiktigt. :)
Nästan kusligt tyst det varit om honom, kunde bli lite irriterad för några år sedan på vilket fokus det var på honom, men nu??!! Blev riktigt glad i morse när man fick se honom i "rutan" igen.

Edit: Stilpoäng är ju bättre än ströpoäng @He rik:)

Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Men herregud! ?
Grymt av både Bagnaia och Quarten. :Bugar
Att Bagnaia inte får en ny Miller som team-kompis är tydligt...

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag har lite synpunkter på bildproducentens arbete idag... Jag är totalt ointresserad av flickvänner och gamla gråa gubbar.

Snygg start av Bagnaia och FQ.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Fin bredsida av Franco på Aleix.
Nyss long-laps på väg?

Edit: +3s som straff.

Last edited:

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Jag har lite synpunkter på bildproducentens arbete idag... Jag är totalt ointresserad av flickvänner och gamla gråa gubbar.

Snygg start av Bagnaia och FQ.
Jag delar din åsikt. The Martinator gör raketvarv utan en bildruta, inget om ”fight för 4th position”, Mir kraschar ut i tysthet.

Apropå Mir, omkörningen av Morbidelli på första varvet. Som en kobra

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Såååå nära pokalen!!!
Men så episkt med final showdown i Valencia! Finns det biljetter att få tag på ens?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
En liten chans för Qvarten i Valencia ?
Pecco får Covid och får inte starta ??
Bastianini tar ut Pecco med en omkörning utan marginal och låter sedan Qvarten vinna ???
Peccos säkraste taktik är kanske att låta "busarna" dra iväg och se till att ta minst 3 poäng.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
En liten chans för Qvarten i Valencia ?
Pecco får Covid och får inte starta ??
Bastianini tar ut Pecco med en omkörning utan marginal och låter sedan Qvarten vinna ???
Peccos säkraste taktik är kanske att låta "busarna" dra iväg och se till att ta minst 3 poäng.
Chansen finns för Quarten.
Säkrast brukar vara att ligga först då gissar att Bagnaia vill hålla sig där.

Båda två är värdiga vinnare så det blir en spännande final. ?

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Nån borde informera Jorge Martin om hur många varv det är tänkt att man ska köra. Det är inte bara de första man ska vara snabb.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Nån borde informera Jorge Martin om hur många varv det är tänkt att man ska köra. Det är inte bara de första man ska vara snabb.
Ja, tänkte precis detsamma. ?
Jag tyckte Ducati valde fel förare först men man ska ju som sagt inte bara vara snabbast utan helst se målflaggan också.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin