Det håller jag med om. Men jag tror inte det gör det lättare för Ducati gällande förarmästerskapet iaf så länge det finns andra fabrikat som hänger med i fart/utveckling.Helt fel. Det är bara lite väl många Ducati i fältet. Det är bättre än att inte ha lika många förare i racen, men jag vill inte ha entypsracing.
Tittar man på hur han sätter sina kvaltider så säger ju det en hel del om hondas problem.Det är väl knappt att Marquez kan köra Hondan. Känns som att hans kval och race inneburit en hel del chansningar för att hålla samma tempo som de andra toppförarna.
Då måste väl det kännas ännu värre för dig i Moto2 ?Lite känsla av att Ducati har lagt en bombmatta över startfältet med alla cyklar har jag nu. Tyvärr lär det bli lika illa nästa säsong.
Honda och Yamaha kan väl besöka Suzukis restlager ?Liite mer körbarhet i Hondan.
Liite mer motor i Yamman.
Ducati går som ett spjut på alla banor.
Aprilian är en av griddens bästa... när den inte har tekniska problem.
KTM visade idag vilken potential den här.
Så med lite tur kan vi ha fem konkurrenskraftiga märken till nästa säsong.
Jag tror, om de två första meningarna slår in, att det isf kommer stå mellan Quarten och Marquez.
You heard it here first. ?
Tittar sällan på de lägre serierna. Jag har inte möjlighet att se alla träningar, kval och race så då blir inte racen lika intressanta. De kan förstås vara tighta, men utan bakgrund ger det inte lika mycket för mig.Då måste väl det kännas ännu värre för dig i Moto2 ?
U wouldnt dare… Men grattis, kul att adepterna har talang nog att lyssna på ”di gamle”? Med MM93 i någon sorts form och skick under 2023 får Du bara se till att viska i deras öra att de bör hålla sig på hjulen?Vilken säsong och vilken värdig världsmästare...
Det känns kul och väldigt emotionellt att de tre som i princip var ens "huvudförare" i Moto2 2018 nu är världsmästare i MotoGP 2020, 2021 och 2022. Nu får det nog bli pension snart för jag känner mig gammal på riktigt...
Instämmer helt. Jag kör själv Ducati och gillar att märket har framgångar och pushar den tekniska nivån genom allehanda tricks (även om det förvisso gör hojarna fulare). Men, när det ibland blir kökörning av Ducatis, och som genom den typiska körstil de har gör det svårare för övriga märken att kunna konkurrera med sina egna tekniska fördelar så känns det lite snedvridet. Hade det varit två eller fyra Ducatis som ligger ivägen i kurvorna och som tar sig om på rakan så absolut men åtta stycken?Helt fel. Det är bara lite väl många Ducati i fältet. Det är bättre än att inte ha lika många förare i racen, men jag vill inte ha entypsracing.
Också mycket glad för Rins och Suzukis framgångar nu på slutet. Han är ju bland de allra bästa när han hamnar rätt (om man besegrar en Marquez i toppform så är man utan tvekan mycket vass). Däremot tror jag han är för ojämn för att kunna ha haft en chans på titeln.Kul att Rins fick vinna två rejs på slutet, tycker han kör snyggt. Han hade nog kunnat vara med och fajtat om titeln om inte suzuki dragit ner gardinen.
Ingen bra säsongsavslutning för Aprilia, blir nog tufft för dom framöver
Ja, j@vlar vilket härligt intro!Kollade FIM Awards igår, gåshud vid 41:00.
Nja, vad jag såg vilka som kom sist, Honda 2 ggr och Yamaha 1 gång.Jag vet inte vad du försöker påvisa med en analys med sådana indata…? Är KTM en bättre hoj än Ducati…? För att man gör en hemmagjord analys där man inte räknar med nollor som Gardner och Fernandez men väl DiGiannantonio och inte heller giganter som Bagnaia och Bastianini men väl båda av KTM’s fabriksförare…?
Att skapa medelvärden utifrån tveksamt filtrerad indata är farligt och ger på sin höjd en medelmåttig analys.
Vill man däremot ha kvalitet i analysen räcker det med att kolla vilken hoj som vann förarmästerskapet, teammästerskapet, märkesmästerskapet och 60% av årets race (alltså fyra gånger fler racevinster än närmaste konkurrent).
Honda och Yamaha är de hojarna som ligger mest efter i MotoGP utvecklingen.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |