MotoGP 2022 #6: Gran Premio Red Bull de España

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag tror snarare han kompenserar för hoj än form.
Han visade ganska tydligt i Austin att formen finns.
Frågan är ju om Honda är griddens sämsta hoj?
Möjligen KTM undantaget.

Marc är ju inte den enda som söker bogsering...

Men jag tror definitivt att han hellre är i en situation där han får häng än behöver hänga själv. :)
Glöm inte Yamaha ! Det är bara en Alien i form av Qvarten som håller ryktet uppe.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Glöm inte Yamaha ! Det är bara en Alien i form av Qvarten som håller ryktet uppe.
Ja, det Quarten gör är alien. :)
Men som någon spekulerade här ovan, Yamman går nog ganska bra förutom topp-fart (vilket är viktigt men inte allt).
Quarten seglade ju ifrån ganska komfortabelt sist.

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
MM utnyttjar allt som går för att vinna och då hakar han på andra förare för en bra tid. Jag ser inga problem att han gör detta för så gör andra också.

Lite som att gnälla på att vissa fuskar med skatten, antingen ändrar man i regelverket så att ingen kan fuska eller också får man acceptera att möjligheten finns.

Här kommer facit:

1 : Quartararo
2: Aleix Espargaro
3: Rins
4: Banjon
Håller med, men det värmde i hjärtat i går när Aleix och Maverick gick ur depån tillsammans för att göra ett "Teamarbete", mer sånt vill jag se!

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Det missade jag! Coolt, vad hände?
De gick ut tillsammans för att ge varandra draghjälp, sådant såg man ju mycket mer för i tiden, att man hjälptes åt inom teamen. Suzuki har väl dock gjort det lite nu och då också.

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
MM utnyttjar allt som går för att vinna och då hakar han på andra förare för en bra tid. Jag ser inga problem att han gör detta för så gör andra också.
När det är en sexfaldig världsmästare som gör det så känns det betydligt mera futtigt än när typ Fabio di Giannantonio gör det. Var lika pinsamt när Rossi gjorde det i slutet av sin karriär.

Lite som att gnälla på att vissa fuskar med skatten, antingen ändrar man i regelverket så att ingen kan fuska eller också får man acceptera att möjligheten finns.

Men det är ju det som är Aleix poäng, att reglerna ska ändras för att förhindra sånt potentiellt riskfyllt beteende och det är det jag instämmer i.

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Men det är ju det som är Aleix poäng, att reglerna ska ändras för att förhindra sånt potentiellt riskfyllt beteende och det är det jag instämmer i.
Håller med 100% ser livsfarligt ut när de åker och cruisar och gång på gång nära att störa någon som bombar i raceline. Bara en tidsfråga innan det smäller.

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Ja, det Quarten gör är alien. :)
Men som någon spekulerade här ovan, Yamman går nog ganska bra förutom topp-fart (vilket är viktigt men inte allt).
Quarten seglade ju ifrån ganska komfortabelt sist.
Så länge både Morbidelli och Dovizioso med nöd klarar topp 15 om ens det så finns det lite oklarheter huruvida den är överlag bra eller ej. Räknar man bort respektive fabrikats bästa förare så är Yamaha sämst just nu fast det kanske rättar till sig under säsongen.

1651401015705.png

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Så länge både Morbidelli och Dovizioso med nöd klarar topp 15 om ens det så finns det lite oklarheter huruvida den är överlag bra eller ej. Räknar man bort respektive fabrikats bästa förare så är Yamaha sämst just nu fast det kanske rättar till sig under säsongen.

View attachment 471443
Undrar om Francos skada fortfarande hämmar honom?
Som förare håller jag honom i absolut toppskikt.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Felfritt av de tre på podiet! :Bugar
Grymt defensivt kört av Miller.
Vilken räddning av Marc! :3freak
Bezzecchi är ett stort utropstecken. :)

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
Ja det var sömnpiller mest hela tiden. MM fick göra ytterligare en räddning.
Zarco åkte ur :gnissla

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Fan, Aprilian kanske är något att räkna med -22.

Sakta börjar MM hitta tillbaka. Andra halvan av säsongen kanske tillbaka till 99,9%? Det kan bli ett sent avgörande i år. Bådar gott för intresset för GP.

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Får man tycka att det var ett tråkigt MotoGP-race?
Skulle inte ha sett Moto3...
Själv tyckte jag det var spännande om plats tre och huruvida Q skulle komma ikapp eller ej. Hade han börjat mata ett varv tidigare så kanske det hade gått men köra om är en annan sak. Jag såg å andra sidan inte Moto3.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Själv tyckte jag det var spännande om plats tre och huruvida Q skulle komma ikapp eller ej. Hade han börjat mata ett varv tidigare så kanske det hade gått men köra om är en annan sak. Jag såg å andra sidan inte Moto3.
Håller med.
Tycker fortfarande det är konstigt att det kan vara så spännande trots att det ibland är så få omkörningar.
Typ som idag. :)

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Fan, Aprilian kanske är något att räkna med -22.

Sakta börjar MM hitta tillbaka. Andra halvan av säsongen kanske tillbaka till 99,9%? Det kan bli ett sent avgörande i år. Bådar gott för intresset för GP.

ja, Aprilia OCH Aleix. Det är en annan Aleix vi ser i år än tidigare. Han har självförtroendet från förra årets uppåtgående kurva som kulminerade i Aprilias första pallplats i modern tid samtidigt som han har mognaden för att vara kall nog att vänta till exakt rätt tillfälle för att ta sig förbi förarna framför, istället för att pannbena sig ut i grusfållan. Och så lycklig han såg ut i parc fermé när han kunde säga att han är bara några få poäng från 1a plats i mästerskapet

Håller också med om Marquez. Detta var helt klart mer av den gamle Marquez. Räddningen i sista kurvan var ju magisk, att bara tappa två platser på det är det nog få andra i fältet som skulle klarat av.

Tyckte detta var ett enormt spännande race, trots avsaknaden av omkörningar hos ledarduon. Fighten om tredjeplats var också riktigt nervig.

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Håller med.
Tycker fortfarande det är konstigt att det kan vara så spännande trots att det ibland är så få omkörningar.
Typ som idag. :)
Håller också med. Var nog få gånger jag kände så när Lorenzo stack iväg i täten och ledde hela racet men med Pecco blir det på något sätt spännande fastän han leder hela vägen.

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Grymt kört av banjon! Nu jävlar får ducatisterna ge fan i att ändra för mycket på hans hoj. Låt mannen gasa ifred nu!

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA