NisseHt
Yamaha samlare
Skulle säga att Q har chans på titeln i år också så länge han håller sig på hjulen och slutar fyra halvdåliga dagar istället för att krascha. De andra är lite ojämna förutom möjligen Espargaro då.
Maverick Vinalez… tycker Simon Crafar sa det bäst, han pushar ju inte det där extra någon gång utan har safat på sina hojar senaste 4 åren om han inte har en hoj som passar hans ”ridingstyle”. När crashade han senast på träning eller race? Så sjukt med hans blixtsnabba singelvarv men alltid i botten på varenda race.
Vad tror du detta beror på? Det var ju samma sak med Yamahan så han har haft samma problem på två olika märken.Tyvärr är det den där lilla detaljen med att tappa tio positioner redan i starten som åter förstör hans race.
Så sorgligt. Jag blir ledsen av att se honom så.Morbidelli är riktigt deppig alltså. Man förstår ju förvisso att han hade hoppats på mer av sig själv så här långt men ändå, inget kul att se någon som är så knäckt.
Morbidelli: I'm not in a position to demand more from Yamaha
After teammate Fabio Quartararo's strong words on Sunday, the Italian believes he must look internally to solve his on track issueswww.motogp.com
Vad tror du detta beror på? Det var ju samma sak med Yamahan så han har haft samma problem på två olika märken.
Så sorgligt. Jag blir ledsen av att se honom så.
En så skicklig och en så sympatisk förare som inte får till det. Skulle vara intressant att veta vad det är som gör sån skillnad för Morbidelli och Dovi gentemot Quarten.
Morbidelli var runner up 2020 så antar M1 har ändrat skepnad ordentlig sen dess då? Han hade 2019-hoj 2020 om jag minns rättJag tror att det hela måste studeras mer ur synvinkeln ”vilken körstil passar vilken hoj”.
Vilka förare är bra på upprätt inbromsning, vända runt en näst intill stillastående hoj mitt i svängen och snabbt lyfta upp hojen så upprätt som möjligt under acceleration…? Vilka förare är bra på att gå in i sväng och genom sväng med hög hastighet…? Vilken hoj lämpar sig för ”point and shoot” och V-formade svängar…? Vilken hoj lämpar sig för U-formade svängar med hög hastighet mitt i svängen…?
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|