Coola Ola
Progressiv klassicist
sådär ser han ju alltid ut…The face of a man trygg i förvissningen om ett korrekt beslut:
sådär ser han ju alltid ut…The face of a man trygg i förvissningen om ett korrekt beslut:
Om Vinales har fart nog på Aprilian vill de nog ha honom istället för Savadori.
Får de det? Vinales är ju anmäld för GP-säsongen 2021 men på Yamaha. Får han då tävla på annat märke?
Liknande med Dovi fast nästan tvärtom. Han kanske dyker upp som wild card förare i Petronas, för som ordinarie förare får han väl inte tävla denna säsongen? Eller?
Förhoppningsvis är det så. Är Dovi anmäld som förare för säsongen -21?Zarco kunde ju köra för Honda kvarvarande del av säsongen efter att han lämnat KTM så det borde inte vara några konstigheter vare sig för Maverick eller Dovi, tänker jag?
Ska bli intressant.Vinales kör Aprilia redan nästa race, Aragon, 12 september.
Måste ju finnas möjligheter att ta in en ny förare oavsett om han är anmäld eller inte om denna situationen uppstår? Innhoppare har det väl aldrig funnits några hinder mot.Förhoppningsvis är det så. Är Dovi anmäld som förare för säsongen -21?
Om Vinales har fart nog på Aprilian vill de nog ha honom istället för Savadori.
Får de det? Vinales är ju anmäld för GP-säsongen 2021 men på Yamaha. Får han då tävla på annat märke?
Liknande med Dovi fast nästan tvärtom. Han kanske dyker upp som wild card förare i Petronas, för som ordinarie förare får han väl inte tävla denna säsongen? Eller?
Som jag förstod det på MotoGP-poddgossarna är det inga problem för MV att köra för Aprilia då kontraktet med Yamaha är avslutat så han kan köra på wildcard resten av säsongen.Måste ju finnas möjligheter att ta in en ny förare oavsett om han är anmäld eller inte om denna situationen uppstår? Innhoppare har det väl aldrig funnits några hinder mot.
Verkligen välförtjänt.Morbidelli kommer köra för Monster Energy Yamaha från 2021 tom 2023.
Åtminstone i min bok är det synnerligen välförtjänt!
Franco Morbidelli moves to Factory Yamaha team until 2023
Franco Morbidelli will become a factory Yamaha team rider from this weekend's Misano MotoGP, signs until the end of 2023.www.crash.net
Det är nu officiellt att Dovi kör för Petronas från och med helgen i Misano och 2022 ut.
Även det en trevlig "nyhet" i min värld.
Official: Andrea Dovizioso makes MotoGP return at Misano, signs for 2022
Triple MotoGP title runner-up Andrea Dovizioso will be back on the MotoGP grid at Misano this weekend ahead of a full 2022 campaign.www.crash.net
Ja och nej...Kul för Dovi, men man hade ju velat se Stoprak och Raul Fernandez på Stiggy-Yammorna nästa år. Dovi och Darryn Binder (om det nu blir han) känns inte lika spännande tyvärr.
Man ju kanske tänka sig att Fernandez inte har raderat telefonnumret till Yamaha Motor Racing riktigt än. Trots allt så är ju Dovis kontrakt bara fram till slutet av nästa år, likväl som Fernandez kontrakt med KTM. Topraks kontrakt i WSBK löper såvitt jag vet till 2023 men allt kan ju hända innan dess.Ja och nej...
Nej eftersom jag inte håller med riktigt gällande Dovi.
Jag håller fortfarande honom som en topp-förare som kan leverera i cirkusen.
Att han dessutom var en riktig gentleman är en bonus.
Sen passar inte Dovi bäst i Petronas men nu blev det så.
Toprak och Raul ser håller jag med om och jag ser gärna båda på vilken hoj som helst.
Så länge dom vill köra den vill säga...
Ja, det känns som Zarco startade rena ketchup-effekten.Man ju kanske tänka sig att Fernandez inte har raderat telefonnumret till Yamaha Motor Racing riktigt än. Trots allt så är ju Dovis kontrakt bara fram till slutet av nästa år, likväl som Fernandez kontrakt med KTM. Topraks kontrakt i WSBK löper såvitt jag vet till 2023 men allt kan ju hända innan dess.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|