oops164
Smed
Viasat motor i SverigeVilken kanal sänder moto GP, sökt men inte fått svar som jag fattar
BT sports i England
Viasat motor i SverigeVilken kanal sänder moto GP, sökt men inte fått svar som jag fattar
Jag säger bara...... Colin Edwards ?.......Framför allt fler stora profiler, idag tycker jag MotoGP saknar de stora personligheterna.
Redbull sponsrade team lär väl alltid haft "vingar" ?.......Dessutom var det absolut vingar på hojarna även förr. Var det något team som INTE hade vingar 2019?
TNT Sports i Storbritannien. De bytte namn.BT sports i England
Då har de gjort det de senaste dagarna då?TNT Sports i Storbritannien. De bytte namn.
Det skedde nån gång under sommaruppehållet (18:e Juli för att vara exakt) och utannonserades redan i vintras (https://theathletic.com/4237000/2023/02/21/bt-sport-tnt-sports-explained/)Då har de gjort det de senaste dagarna då?
Om det sker så kommer vinkelsnurran sannolikt inte användas vid ett wild card iaf. Man får tydligen inte köra med annat än homologiserade motorer även för wild carden. Så ska man ändra motordesign så pass drastiskt att en helt ny ram måste designas så kan de inte användas vid wild card iaf.Ok, jag kanske läser in för mycket i vad som sägs - men kan Yamaha tänkas ha en vinkelmotor på gång? Crafar snackade om Rins med Meregalli under Practice 1 - och Meregalli sa ngt i stil med "He has a lot of experience with the same configuration of engine as our current one, plus he has another experience this year with another manufacrurer".
Visst, det går att argumentera för att de faktiskt haft 2 olika motorkonfigurationer under fyrtaktseran - screamer och big/long bang. Samtidigt har de alltid kört rad4 (under fyrtaktseran), så känns märkligt att säga "our current configuration".
Kombinera ovanstående uttalande med det som Yamahas MotoGP-projektledare, Kazutoshi Seki, sagt om Crutchlows kommande wild card i Motegi: "I believe this wild-card will be a significant turning point to improve the performance of the YZR-M1". https://www.crash.net/motogp/news/1...maha-confirms-cal-crutchlow-s-motogp-wildcard
Det har ju sagts ett tag från många olika håll att Yamaha borde gå över till en vinkelsnurra för att hänga med, så kan det tänkas ske nu? Vad tros?
OT: Spännande att se om han är lika snabb som innan dopingavstängningen.Ja det hör inte riktigt hemma här, MEN: Gigi Dall'Igna bekräftar att Andrea Iannone ska köra en satellit Ducati i WSBK 2024!! 2 män, ja en i iallafall med anknytning till MotoGP. Vad är planen med detta? En respektabel man, och en dopingfjolla.....
Fast den stora frågan är ska BMW äntligen göra det till en riktig satsning eller har Kebsbsvarvaren på förhand kastat bort ett eller två år. Hoppas jag har felOT: Spännande att se om han är lika snabb som innan dopingavstängningen.
Händer lite i WSBK som är kul. Rea till Yamaha, Toprak till BMW, Sam Lowes från Moto2 till WSBK (Ducati). Blir Morbidelli kvar i GP eller hamnar han också i WSBK.
MotoGP-konto är ett alternativ om du inte har tittat på det.
Hur står det till i huvudet ? Hur tänker(?) man ?Zarco explains swapping MotoGP's best bike for its worst - The Race
Johann Zarco says his main motivation for ditching the best MotoGP bike, the Ducati, for an LCR Honda is the security of a two-year deal.the-race.com
Zarco till LCR Honda
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |