MotoGP 2023 Test #2: Portimao 11/3 - 12/3

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Nu kan vi konstatera att hojarna i GP absolut har gått ifrån att vara plattformarna som nästa generation gathojar baseras på.
Ingen vill köpa ett piggsin med pergolatak på kutsen
Men många tar och sätter en sådan här på hojen ! De saknar helt sinne för utseende ! Tycker jag.

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Rins verkar ha närmat sig Hondan bra.

Matchen-i-matchen mellan Marc, Rins och Mir blir spännande att följa. :)
Jag tror Rins kan vara snabbast enstaka race men jag tror faktiskt Mir slutar som topp-Honda när alla race är körda.
Marc kommer förgäves söka den där "fixen" som tyvärr inte finns på Hondan.
(Sorry Marc.)
Ja, Marc är kanske inte lika sugen på att överköra en hoj som inte levererar racevinnande prestanda som han varit tidigare i karriären. Sen ska man inte räkna ut honom, jag tror han kommer vinna åtminstone några race i år också, vilket jag inte är säker på att Mir kommer göra.

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Har ni sett dokumentären om honom? Jag har bara sett avsnitt 1 men ska se de andra innan premiären. Intrycket efter avsnitt 1 var att han är en riktig mjukis när han är av banan. Frågan är hur mycket det smittar av sig...

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Hoj
En liten italiensk räcer.
Har ni sett dokumentären om honom? Jag har bara sett avsnitt 1 men ska se de andra innan premiären. Intrycket efter avsnitt 1 var att han är en riktig mjukis när han är av banan. Frågan är hur mycket det smittar av sig...
Det intrycket fick inte jag alls, men jag har å andra sidan sett alla avsnitt. Tycker att han känns fullkomligt skoningslös mot alla som står mellan honom och en eventuell VM-titel. När han helt öppet medgav att han med avsikt saboterade för Pedrosa genom att sätta sig på tvären mot saker som var bra för utvecklingen av hojen bara för att det inte skulle gynna hans teamkollega tyckte jag kändes väl cyniskt. Inte konstigt att den hojen inte har utvecklats till något positivt sedan 2014. Honda skulle kanske t om behöva bli av med Marquez för att hitta tillbaka igen. Så länge de har honom så kommer de alltid att kunna förlita sig på hans gudabenådade talang för hyfsade resultat och hojen kommer att verka vara fullt duglig även om den inte är bäst.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det intrycket fick inte jag alls, men jag har å andra sidan sett alla avsnitt. Tycker att han känns fullkomligt skoningslös mot alla som står mellan honom och en eventuell VM-titel. När han helt öppet medgav att han med avsikt saboterade för Pedrosa genom att sätta sig på tvären mot saker som var bra för utvecklingen av hojen bara för att det inte skulle gynna hans teamkollega tyckte jag kändes väl cyniskt. Inte konstigt att den hojen inte har utvecklats till något positivt sedan 2014. Honda skulle kanske t om behöva bli av med Marquez för att hitta tillbaka igen. Så länge de har honom så kommer de alltid att kunna förlita sig på hans gudabenådade talang för hyfsade resultat och hojen kommer att verka vara fullt duglig även om den inte är bäst.
Jag gissar MM och MM's Honda har passerat Bäst före datum efter läst ditt inlägg.
Vilket inte hindrar att MM kan vinna några race 2023.

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Notera att jag skrev av banan. Att han inte visar hänsyn på banan sa han ju själv, men det du skriver ska bli spännande att se... Cyniskt är ordet! Han sa väl också att man inte vinner genom att vara snäll, eller något i den stilen..

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Notera att jag skrev av banan. Att han inte visar hänsyn på banan sa han ju själv, men det du skriver ska bli spännande att se... Cyniskt är ordet! Han sa väl också att man inte vinner genom att vara snäll, eller något i den stilen..
Stämmer nog ganska bra!
Det har ju varit en del kontroverser genom åren och Marc är ju bara delaktig i 60-70% av dom...;)

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Sicket jädra tufft schema det blir för piloterna.
Första FP för att känna på grejorna, sedan timeattack direkt för att få plats inom Q2 som nu är ännu viktigare. För att sedan hoppa på Sprintrejset samma dag. Sen sova och 20 min Warmup och full pung ett långrejs!

Haha tuff dag på jobbet. Emellan detta så är det jetlag och resor och hotellnätter. Slitigt…

Jaja det är såklart inte synd om dessa MotoGP stjärnor. Men ändå. :)

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4

I vilket avsnitt nämnde han om det?

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...