MotoGP 2024: Silly Season

Status
Ej öppen för fler svar.

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Hur många förare har kört 12 år eller längre i kungaklassen? Aleix är iaf en av dem. Rossi såklart. Dovi väl. Pedrosa. Tror Capirossi? Är det många fler?
Kikade lite snabbt och hittade Edwards, Capirossi och Checa om vi räknar 500cc-eran, Hayden, och Lorenzo. Det går säkert att hitta fler. Beror ju också lite på vad man definierar som "kört" - dvs räcker ett par race eller räknas man bara om man är ordinarie förare?
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det är väl lite det som är hela poängen med den här förändringen, att få ner farten lite.
Om det blir bra eller dåligt återstår att se!
Jag tror inte farten är problem, det stora problemet idag är att däcken inte håller ett Race.
Det har ju tom varit obligatoriskt hojbyte med nya däck på Philip Island om jag minns rätt.
Och så vill man sänka kostnaderna. 850cc motor lite billigare än 1000cc motor, i varje fall mindre material.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Kikade lite snabbt och hittade Edwards, Capirossi och Checa om vi räknar 500cc-eran, Hayden, och Lorenzo. Det går säkert att hitta fler. Beror ju också lite på vad man definierar som "kört" - dvs räcker ett par race eller räknas man bara om man är ordinarie förare?
Ok, inte så många ändå, hade nästan trott det var fler. Tänkte förvisso fulltidskontrakterade förare/hela säsonger (så tex capirossis säsonger i 250 efter första säsongen i 500 räknas ju då inte) men finns det annars någon som gjort enstaka race då och då under 12 år eller mer? Kanske någon testförare?
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Kikade lite snabbt och hittade Edwards, Capirossi och Checa om vi räknar 500cc-eran, Hayden, och Lorenzo. Det går säkert att hitta fler. Beror ju också lite på vad man definierar som "kört" - dvs räcker ett par race eller räknas man bara om man är ordinarie förare?
Barros åkte 17 säsonger i 500/ motoGP tror att det enbart är Rossi som har fler säsonger i största klassen
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Ska man gissa att Moto2 också kommer att begränsas 2027? Baserat på den här helgens bana så är Moto2 ca 3.5 sek efter och det blir inte mycket till marginal om MotoGP plussar på 2 sek på sina varvtider.
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,

Oerhört spännande om det visar sig vara sant, men ska nog tas med en nypa salt tillsvidare tänker jag.
Ärligt talat om detta stämmer så fattar jag mig inte på spaghettiätarna.MM i all ära men hur länge kommer han kunna hålla på. Martin har många år kvar på sin karriär och bör kunna ta betydligt fler titlar än MM.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
De hoppades kanske han skulle stanna på nån annan Ducce. Aldrig kul att förlora nått bra.

De kanske också bara är glada.
Jag chansar bara.
Har nog inte funnits något tvivel hos Ducati att man kommer bli av med Martin om man inte gav honom en plats i fabriksteamet till nästa säsong.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Varför skulle Ducati vara sura i byxan om man har slängt JM åt sidan för Marquez...?
Sura kanske inte men nog inser de att gått miste om något potentiellt stort! Hur som riktigt kul för Jorge, och även kul för mästerskapet 2025. Nu har Aprilia en seriös chans att vinna VM i högsta klassen för första gången,

Hade inte väntat mig detta men tycker det är helt rätt av Jorge, han har väntat länge nog på Ducati ska bestämma sig. Eller var det Ducati som tog beslutet åt honom?
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Sura kanske inte men nog inser de att gått miste om något potentiellt stort! Hur som riktigt kul för Jorge, och även kul för mästerskapet 2025. Nu har Aprilia en seriös chans att vinna VM i högsta klassen för första gången,

Hade inte väntat mig detta men tycker det är helt rätt av Jorge, han har väntat länge nog på Ducati ska bestämma sig. Eller var det Ducati som tog beslutet åt honom?
Är helt övertygad om att Ducati tog beslutet åt honom.
Kommer bli sjukt kul att se vad han kan göra på en Aprilia, han är ju en riktigt skarp förare men frågan är hur snabbt han kan ställa om sig till en annan hoj.
2025 kommer bli JÄVLIGT spännande!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top