MotoGP 2024: Silly Season

Status
Ej öppen för fler svar.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Nästan ännu mer spännande är att Pedro Acosta har äntrat scenen. ?

Det ska bli extremt kul att följa hans resa.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Finns det något goare än när en rookie stiger av an MotoGP-hoj första gången djup imponerad över hur J@VLA fort en sån hoj går. ?
Här Acosta:

Mir skrev:
“This is something that makes me very happy,” said Mir. “It’s the first time I’ve started to see some evolution on the bike, the package and we tried many things.
Inte konstigt att det gnytts lite...:3freak

Tänk om Honda får ihop en vinnar cykel nu när MM just lämnat? ?

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
ärligt talat äntligen någon som vågar uttala sig om MM.
Jag håller med dig om att MM kör hårt eller rent av fult ibland, men som förare i den här klassen så är man en pelare för PR utåt och då är det extremt klantigt att uttala sig så.
Nu har Bez själv gått ut med att han och MM hade en diskussion efter racet men att det aldrig sades något i klass med det.
Taskigt beteende på banan ska absolut uppmärksammas, men det finns bra och mindre bra sätt att göra det på.

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Jag vet att testerna inte ska ses som kval men det var väldigt mysigt att slökolla på hur de olika fabrikaten rullade runt. Yamaha verkar fortfarande ha det lite motigt. Däremot kanske man kan ana att Honda hittat något även ifall Zarco kastade maskinen i gruset.

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat
En del starka åsikter om MM, lite förvånande att folk här känner honom personligen, jag har dock inte haft den förmånen att lära känna honom så jag hoppar väl över att komentera hans personlighet.

Men i övrigt är jag övertygad om att han, förutsatt att han får vara skadefri, gör rent hus nästa år, finns egentligen inget som talar emot detta som jag ser det.

mvh
micke

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Ingen just nu
En del starka åsikter om MM, lite förvånande att folk här känner honom personligen, jag har dock inte haft den förmånen att lära känna honom så jag hoppar väl över att komentera hans personlighet.

Men i övrigt är jag övertygad om att han, förutsatt att han får vara skadefri, gör rent hus nästa år, finns egentligen inget som talar emot detta som jag ser det.

mvh
micke
Finns väldigt mycket som talar emot detta egentligen.

Han har inte erfarenheten på Ducce. Det är inte lätt att vara snabb ett race igenom. Lär ju vara svårt att hitta hem gällande körstil och setup gällande däckslitage mm på "längre" race. Alla andra Ducceförare med mer erfarenhet kommer ha ett försprång.

Blir enklare för honom med poles och sprint race, det tror jag.

Jag tror däremot att han kommer vara ett riktigt hot 2025 för titeln. Förutsatt att han inte skadar sig. Verkar ju ändå som att det inte är helt omöjligt att krascha duccen, tex framhjulssläpp.

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,

mvh
micke
Nu är det hans beteende på banan jag reagerar på

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat

Han har inte erfarenheten på Ducce. Det är inte lätt att vara snabb ett race igenom. Lär ju vara svårt att hitta hem gällande körstil och setup gällande däckslitage mm på "längre" race. Alla andra Ducceförare med mer erfarenhet kommer ha ett försprång.

Jag tror däremot att han kommer vara ett riktigt hot 2025 för titeln. Förutsatt att han inte skadar sig. Verkar ju ändå som att det inte är helt omöjligt att krascha duccen, tex framhjulssläpp.
Nja, vi kan väl säga han har samma erfarehet av Duccen som han hade av Hondan han klev upp på dessutom sitt första år i Moto GP 2013, o hur det gick vet vi allihop.

Jag är helt enig med Pedrosas kommentar ”Marquez leende efter första passet är dåliga nyheter för övriga fältet”

Men den som lever får se, vi kan bara killgissa efter bästa förmåga, men intressant kommer det defenitivt att bli:tummenupp

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie

MM93 är dock the master of framhjulssläpp… på en oerhört icke förlåtande Honda,
Duccen är den lättkördaste hojen på gridden.
Be ware all others.
Han kommer röra om ordentligt nästa år.

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Ingen just nu
Nja, vi kan väl säga han har samma erfarehet av Duccen som han hade av Hondan han klev upp på dessutom sitt första år i Moto GP 2013, o hur det gick vet vi allihop.

Jag är helt enig med Pedrosas kommentar ”Marquez leende efter första passet är dåliga nyheter för övriga fältet”

Men den som lever får se, vi kan bara killgissa efter bästa förmåga, men intressant kommer det defenitivt att bli:tummenupp
Vi får se. Oavsett så kommer det bli väldigt intressant! Jag är öppen för allt men tror att de andra grabbarna kan sätta emot ordentligt.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
MM93 är dock the master of framhjulssläpp… på en oerhört icke förlåtande Honda,
Duccen är den lättkördaste hojen på gridden.
Be ware all others.
Han kommer röra om ordentligt nästa år.
Alex vurpade lika många gånger på Ducatin iår mot på en Honda förra året. Då körde han 20 race mot 17 detta året. Så det säger att Ducatin ger lite fler "sjukskrivningar" med.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras