Verkligen och den förmågan i kombination med gudabenådad talang gör honom helt unik. Marquez har mycket att lära.
Mmm, alla Rossis år i toppen av cirkusen, ständigt utmanad av nya förmågor, har förmodligen finslipat en instinkt, förmåga och talang som redan funnits där från början. Vi ska aldrig inbilla oss att vi från TV-soffan uppfattar alla signaler och tendenser som förarna utväxlar under ett race, onboardkameror och helikopterbilder till trots.
En lätt antydan till tidig broms, en lite sen ingång som ger intryck av en möjlig lucka, ett aningen brett spår i en utgång de där varven i mitten av racet - sedan smäller ledaren igen dörren framför nosen på den lika snopne som ambitiöse bakomvarande föraren när denne tänker utnyttja sina iakttagelser i en sista satsning för vinst...
Sedan kan man säga vad man vill, kamerabilderna ljuger inte och race direction dömer efter vad man kan se, konstatera och bevisa. Är det en slump att det blivit ordentlig kontakt just mellan pöjken och geten de två senaste gångerna när insatsen gällt racevinst? Och att det är MM som satt hjulet i sidan på VR? Jag är skeptisk...
I stället tror jag att detta är ännu en variant av de mind game som i större eller mindre omfattning drabbat Biaggi, Gibernau och Stoner för att nämna några som kämpat mot farbror Rossi om mästerskap. Vid likvärdig hastighet och kapacitet ska det till något alldeles extra för att gå segrande ur en kamp mot VR, för att vinna regelbundet måste föraren helt enkelt åka från geten. Och ventilerar man sitt missnöje över strategispelet i dessa livsfarliga hastigheter är det lätt att få stämpel som "gnällig" av oss läktarexperter. Tough game
Ett långt och krångligt sätt att säga att jag fullt ut delar Din uppfattning
Annars var det enligt min uppfattning ett riktigt spännande race, JLo gjorde som förväntat en kalasstart men orkade inte riktigt hänga med. Att AEsp fick problem kan inte ha förvånat många andra än vissa kommentatorer - Det är enklare att bygga en kvalräser (speciellt med fördelen av mjukare däck) än en podiemaskin, Suzuki gör ett bra jobb men det måste få ta tid... Ducati har det tuffare nu, kommer förmodligen att behöva en ordentlig chassiuppdatering för att få tillbaka spetsen. Att Dani gick omkull under WU var totalt onödigt, det hade varit en god värdemätare inför Sachsenring att se honom ovurpad. PEsp imponerar med goda raceprestationer och CC kan inte med handen på hjärtat gnälla över placeringen, Dovi med trasig sits och än en gång Redding presterar under vad materialet borde medge.
Ptjaa, det var väl de viktigaste iakttagelserna detta race? Annat än att säsongen 2015 verkligen är den bästa på många år i denna cirkus. Nu ser vi fram emot ett spännande tysklandsGP innan uppehållet, jag hoppas för egen del få se Pedrosa på pallen igen