MotoGP Bike vs 1100hp Huracan

Ludde78

Sporthojsnörd
Gick med
17 May 2004
Ort
Stockholmen
Hoj
Suzuki
Jag har också undrat över det länge och 9.4 sek blev det här. Kanske var det inte speciellt bra grepp och troligen blir det lite bättre med lowering device som jag tror inte användes här.
Huruvida det är rejält snabbt eller ej beror på vad man jämför med

Hittade en till video som lär vara från samma tillfälle, denna gång körde Pedrosa mot en Porsche 918, Danis tid på kvartsmilen blev den här gången 9,5 sekunder.

Dock så hade han däckspinn de första 200 metrarna, med bättre grepp så lär han kunna sänka den tiden rejält.

Vill minnas att brittiska Motorcycle News för många år sedan testade Neil mckenzies Yamaha YZR 500, alltså en tvåtakts GP 500 cc, den årsmodell det rörde sig om hade väl ca 180 hk och vägde 130 kg.

De mätte även upp 402 meter, med Neil mckenzie i sadeln blev tiden 9,6 sekunder (har en förmåga att komma ihåg siffror..), vilket inte är så konstigt då erfarna dragracingpiloter kommer ner på låga 10:eek:r med en standard Hayabusa..

I samma tidning var Kevin Schwantz (världsmästare i MotoGP 1993..) med och testade GSX-R 1000 när den kom 2001, de mätte då upp 10,0 sekunder på 402 meter, med Schwantz som pilot.

Med tanke på att en tvåtakts 500 klarar 402 meter på 9,6 sekunder så borde en modern MotoGP-hoj, som ju kan sänkas som en dragbike, har 100 hästar mer samt har anti-wheelie-elektronik, kunna klara en mycket bättre tid än de 9,4 sekunder som Pedrosa klarade, om greppet hade varit bättre.
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Hittade en till video som lär vara från samma tillfälle, denna gång körde Pedrosa mot en Porsche 918, Danis tid på kvartsmilen blev den här gången 9,5 sekunder.

Dock så hade han däckspinn de första 200 metrarna, med bättre grepp så lär han kunna sänka den tiden rejält.

Vill minnas att brittiska Motorcycle News för många år sedan testade Neil mckenzies Yamaha YZR 500, alltså en tvåtakts GP 500 cc, den årsmodell det rörde sig om hade väl ca 180 hk och vägde 130 kg.

De mätte även upp 402 meter, med Neil mckenzie i sadeln blev tiden 9,6 sekunder (har en förmåga att komma ihåg siffror..), vilket inte är så konstigt då erfarna dragracingpiloter kommer ner på låga 10:eek:r med en standard Hayabusa..

I samma tidning var Kevin Schwantz (världsmästare i MotoGP 1993..) med och testade GSX-R 1000 när den kom 2001, de mätte då upp 10,0 sekunder på 402 meter, med Schwantz som pilot.

Med tanke på att en tvåtakts 500 klarar 402 meter på 9,6 sekunder så borde en modern MotoGP-hoj, som ju kan sänkas som en dragbike, har 100 hästar mer samt har anti-wheelie-elektronik, kunna klara en mycket bättre tid än de 9,4 sekunder som Pedrosa klarade, om greppet hade varit bättre.
Japp hade vart intressant att se på klistrad bana
 
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top