Motogp.com VideoPass

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Hallå,

nu när man måste ha Viasat för att kunna se på racing funderar jag på motogp.com's VideoPass-tjänst. Jag har haft dåliga erfarenheter från den sen tidigare men den verkar ha uppgraderats en hel del.

Att köpa ett helt kanalpaket för att få en kanal är inte ett alternativ. Någon som redan har denna tjänst idag som kan ge lite feedback på den?

/Santo
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
*bump*

Kom igen nu, är det verkligen ingen som har denna tjänst... eller har jag postat i fel forum? :va
 

Paxel

Green Meanie
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Linköping
Hoj
En gul Daytona 675
Jag använde det förra året och jag tycker att det funkade klanderfritt. Jag kör Low-res, men de sände något kval i Hi-res och det funkade bra också. Jag kan rekommendera det.
 

Akinari

Aki
Gick med
28 Mar 2009
Ort
Västerås
Hoj
2009, Yamaha R6
Jag blev väldigt besviken att sbk inte sänds längre gratis på http://www.worldsbk.com/en/sbk-live.html


Så jäkla trist att det alltid ska vara så, när man väl hittat något att följa så tar de bort skiten pga licenser o dylikt :(

Moto GP såg jag på när det gick på Eurosport, gratis, nu tänker jag totalvägra att betala dyra pengar för viasat sport. :( när jag endast vill se MC bitarna. ::huvet
 
Last edited:

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Jag använde det förra året och jag tycker att det funkade klanderfritt. Jag kör Low-res, men de sände något kval i Hi-res och det funkade bra också. Jag kan rekommendera det.

Grymt tack! Det blir nog till att prova Hi-res denna säsong. Det kan nog vara ganska så soft att sitta på fredagarna på jobbet och kolla :)
 

grok

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
gsxr 1000 k7
Jag blev väldigt besviken att sbk inte sänds längre gratis på http://www.worldsbk.com/en/sbk-live.html


Så jäkla trist att det alltid ska vara så, när man väl hittat något att följa så tar de bort skiten pga licenser o dylikt :(

Moto GP såg jag på när det gick på Eurosport, gratis, nu tänker jag totalvägra att betala dyra pengar för viasat sport. :( när jag endast vill se MC bitarna. ::huvet

Ja det är jävligt trist att worldsbk slutat sända. Om man kan vänta en eller två dagar så brukar "shiftkontrol" lägga upp sändningar. Om du har någon torrent-applikation så googla på "torrent superbike 2009 valencia" el ngt liknande så går det att hitta med många seeds. Bra bildkvalite från engelska Eurosport.

MotorsTV verkar ha slutat sända också..
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Jag har för fjärde säsongen på raken köpt ett helt vanligt video-pass. Funkar hur bra som helst, och man missar inget.
 

Pegan

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Ort
Skövde
Hoj
R1-04
Har precis köpt mitt första videopass, var hittar man "start"-knappen för att starta sändningen till racet?
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Har precis köpt mitt första videopass, var hittar man "start"-knappen för att starta sändningen till racet?


När du är inloggad hittar du en grön knapp med texten "live video on" till höger under huvudmenyn.


Kör de racet idag? Wohoo, vilken grym överraskning!! :yoparty
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Köpte videopass igår och såg mitt första race idag, tyvärr laggar bilden en hel del och ibland även ljudet. Får hoppas att det blir bättre, va riktigt kasst o titta idag.
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Jag bumpar och lyfter frågan igen, är videopass på motogp.com nått att satsa på?
Förmodar att de kör 720p och att det inte bara är livesändningar?

Vad tror ni, är det bra eller anus?
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Jag tog tag i saken och köpte ett videopass..
Man kan väl säga att man har lite blandande känslor över vad man fick.

Lite ball är det dock att de även har gamla race från motgp´s guld-era runt tidigt 90-tal, men det som jag vänder mig lite emot är bildkvaliten..

Kollade på sista racet från ifjol på Valencia, man kunde välja till HD kvalitet men det man fick ut var inte direkt HD kvalitet i mina ögon, det var snarare SD (standard definition) kvalitet.
Bilden var ganska så pixlig och kornig, det är iaf betydligt sämre än HD versionen av racet jag tog hem på nån obskyr torrentsida. Sen trots min 10Mbit uppkoppling så frös bilden till ibland, vilket ibland endast kunde avhjälpas med en omstart av sidan. Sånt vill man verkligen slippa när det är ett skarpt race!

Nu vet jag inte om det beror på att det är ett gammalt race men jag hoppas verkligen att det är bättre kvalitet på årets tävlingar som kommer att visas. Att pröjsa 800 spänn för att se race som snarare liknar SD kvalitet känns lite sådär :confused:

Men har dock haft det alldeles för kort tid för att såga det totalt, så man får använda det lite mer och se om man blir mer positivt inställd.
 

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
-Prövar denna tråden.

Finns det någon här som har Apple-TV och tittar på MotoGP live?

Det går ju att titta, via Ipaddar och Iphoner till Apple-TV, men finns det nån lämplig APP?

Jag har streamat mycket från Videopass men tänkte att det kaaaanske är billigare med en app.
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Jag tog tag i saken och köpte ett videopass..
Man kan väl säga att man har lite blandande känslor över vad man fick.

Lite ball är det dock att de även har gamla race från motgp´s guld-era runt tidigt 90-tal, men det som jag vänder mig lite emot är bildkvaliten..

Kollade på sista racet från ifjol på Valencia, man kunde välja till HD kvalitet men det man fick ut var inte direkt HD kvalitet i mina ögon, det var snarare SD (standard definition) kvalitet.
Bilden var ganska så pixlig och kornig, det är iaf betydligt sämre än HD versionen av racet jag tog hem på nån obskyr torrentsida. Sen trots min 10Mbit uppkoppling så frös bilden till ibland, vilket ibland endast kunde avhjälpas med en omstart av sidan. Sånt vill man verkligen slippa när det är ett skarpt race!

Nu vet jag inte om det beror på att det är ett gammalt race men jag hoppas verkligen att det är bättre kvalitet på årets tävlingar som kommer att visas. Att pröjsa 800 spänn för att se race som snarare liknar SD kvalitet känns lite sådär :confused:

Men har dock haft det alldeles för kort tid för att såga det totalt, så man får använda det lite mer och se om man blir mer positivt inställd.

Vad tycker du nu efter en säsongs tittande?
 

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM RC8R
Videopass är ok om man inte har tillgång till annat, men går inte att jämföra med att kolla på HD-sändning på tv.
Dock kul att kunna se intervjuer med förare efter racen och andra kul klipp.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Nej bildkvalitén är under all kritik. Däremot är det kul att se intervjuerna och annat runtomkring men race? live? Nä...
 

tomsta

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jul 2007
Ort
tyresö
Hoj
Honda CBF600 -04
Funkar för det mesta ganska bra enligt min uppfattning. Sämre i början av 2013 års säsong, och bättre sändingar från Europatävlingarna än från Långtbortistan. Väl värt pengarna i alla fall
 

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
-Ja, OK, men det där med APP,då!
Har någon prövat MotoGP:s app....i den mån det finns någon, alltså?
Tycker mig ha skönjt en app i ett hörn på deras sida.
Någon?
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top