MotoGP Commercial Bank Grand Prix of Qatar

MC Doktorn

Guest
Topphastighet:
1. ducati
2. honda
3. yamaha

intressant att ducatisarna går snabbast i år? Rätt stor skillnad också mot t.ex. yamaha runt 10kmh

http://resources.motogp.com/files/results/2012/QAT/MotoGP/FP3/MaximumSpeed.pdf?v1_90f4ef1f

338,8kmh är rätt snabbt annars :)

Intressant också att man är drygt 15 km/h snabbare än förra året men med sämre varvtider.
Borde det inte gå snabbare nu?

Stoners ego är sig likt angående Bautista don't get in the way.

När senast Crutshlow före Stoner på en FP?
6683-art.jpg

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Läste på motogp.com att många klagar på shatter nu när greppet i banan börjar bli bättre. Så jag antar att yammorna tjänar på detta då de verkar gå som på räls.

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Casey verkar inte vara ett stort fan av elektronik:

Casey Stoner:
“Today has been pretty good for us in general, we has some issues in the first two sessions but we've fixed them slightly in last one which is definitely positive. We've been able to turn down the electronics a lot more and now I have more feeling and connection with the rear tyre which gave me a lot more confidence. This allowed me to do some good lap times with some pretty old tyres. A few people got in our way throughout the session so we were unable to show what we were really capable of, but we know how we feel and we're confident for qualifying tomorrow.”

STRAM WIRE

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2006
Hoj
Honda CBR1000RR
Hva han mener med: some pretty old tyres......
Var nok ikke fra 2011... kanskje fra i forige uke....:tummenupp

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Hva han mener med: some pretty old tyres......
Var nok ikke fra 2011... kanskje fra i forige uke....:tummenupp

Gamla som i "väl använda".

Annars ser ju Moto3 lovande ut, förutom ljudet och förutom för Ioda-teamet.
Stiggy är tydligen inblandad i RW-teamet med Salom i spetsen, hur har vi lyckats missa det?

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
CRT-hojarna går ner som käglor i slutet på kvalet. Hoho. Rossi är fortfarande sopslut. :/

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Ptjaa Sege, en tolfte plats, sämsta Ducce och tiondelar framför Edwards CRT glädjer knappast Ducati, honom själv eller någon av hans fans :madhonda

Crutchlow och Hayden positiva överraskningar, nu blir det intressant att se om de även står sig i konkurrensen under racedistans:)

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Körde Rossi även kvalet på de hårda däcken? Om han inte hittar gräddfilen in i T1 imorgon så är han rökt.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Öka farten eller lägg hjälmen på hyllan

Jag har hållit mig väldigt låg i kritiken mot den störste... Men nu är det f-n pinsamt dåligt!
Jag struntar högeligen i att han säkert kommer ta en plats eller två imorgon på racet.
Men det finns ingenting att skylla på när man är sist av GP-hojarna och inte ens i närheten av sin teamkamrat som (förmodligen) inte ens har hälften så mycket att säga till om i teamet. Vare sig däck, hoj eller bana går att kommentera utan att framstå som en sopa.

Ps. Ellison är sist :mohahahaha

PS2. BQR-Kawa'n låter överlägset bäst i hela depån, vilket ljud! Mer ombordfilm från den!

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Nej, han körde mjuka blandningen de sista stinterna. Men är det som Ducati säger att han stretar med understyrning lär ju bättre fäste bak knappast kunna nyttjas fullt ut.

Underligt är det i vart fall, få se hur det ser ut i racet i morgon...

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848

Att kalla någon som hade hängt av alla här för "sopa" är väl till att ta i, fast jag måste medge att jag är också missnöjd.
Hade verkligen hoppats på att det skulle bli bättre den här säsongen...

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Jag har hållit mig väldigt låg i kritiken mot den störste... Men nu är det f-n pinsamt dåligt!
Jag struntar högeligen i att han säkert kommer ta en plats eller två imorgon på racet.
Men det finns ingenting att skylla på när man är sist av GP-hojarna och inte ens i närheten av sin teamkamrat som (förmodligen) inte ens har hälften så mycket att säga till om i teamet. Vare sig däck, hoj eller bana går att kommentera utan att framstå som en sopa.

Ps. Ellison är sist :mohahahaha

PS2. BQR-Kawa'n låter överlägset bäst i hela depån, vilket ljud! Mer ombordfilm från den!

Kan faktiskt inte annat än hålla med dig :tummenupp:tummenupp:tummenupp

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...