MotoGP däckvärmare - Något att ha?

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Jag har kört med sådana i två år och dom har funkat bra..
Resåren gick sönder i en värmare men greven bytte ut den direkt på plats så jag är nöjd.

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
är själv sugen på woodcraft, då jag fick mina gamla stulna. morr

Någon som kört med dessa?

Bajs elller godis?

http://www.alienmoto.se/index1.html

Köpte ett par nu i vinter (dom med två läge) och har bara precis testat montera dom och köra en däckvärmning i garaget ;)
Känns gedigna och var lätta att montera. Har kjolar som går ner ganska långt på sidorna och en kontakt som bryter strömmen när man tar loss dom = slipper brända värmare.
Det enda jag inte gillade var att det på kontakten sitter en adapter för att passa svenska uttag. Satt iofs hyfsat hårt men känns som en grej som skulle kunna försvinna. Fast det går säkert att montera på vanliga svenska uttag.

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Själv har jag funderat på AE Tech värmarna, svensktillverkade med garanti...:va

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
Aprilia RSV Factory
BikeTek har kommit med däckvärmare som är snäppet bättre än MotoGP's och kostar detsamma.
Garanti gäller såklart på alla artiklar. Skulle det vara fel på de så byts de utan kostnad, såklart!

:tummenupp

Mvh
Dio

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
BikeTek har kommit med däckvärmare som är snäppet bättre än MotoGP's och kostar detsamma.
Garanti gäller såklart på alla artiklar. Skulle det vara fel på de så byts de utan kostnad, såklart!

Mvh
Dio
Vad innebär "om det skulle vara fel på dem" , min främre värmare brann även fast det inte var luft eller skit mellan värmaren och däcket.

Motogp, ngc, sumomoto osv.. verkar alla vara samma skrot och korn.

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Motogp, ngc, sumomoto osv.. verkar alla vara samma skrot och korn.

Ja jag köper iaf ingen skit nästa gång. Däcksvärmarna drar man av å på så mycket att det är värt att ha bra grejer tycker jag. Ska inte dessa vara OK:

http://mc-online.se/shop/prod.aspx?...=43995&sortafter=0&sortafterchild=0&refcode=f

Nu syns det inte på bilden om de är sådana, men jag skulle satsa på såna som går ner en bra bit över fälgen för att hindra blåsten från att föra bort värme från fälgen.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
kolla engelska E-BAY nu när pundet är så lågt, har sett NYA gp-värmare för under 1000-lappen inkl frakt till sverige:tummenupp

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag köpte Grevens nu i veckan, dom verkar riktigt sjyssta, och han brukar ju dessutom ha koll på sina grejer. Polka hade såna halva sommarn dessutom, så jag har "provkört" dom lite innan jag slog till :tummenupp

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Ja jag köper iaf ingen skit nästa gång. Däcksvärmarna drar man av å på så mycket att det är värt att ha bra grejer tycker jag. Ska inte dessa vara OK:

http://mc-online.se/shop/prod.aspx?...=43995&sortafter=0&sortafterchild=0&refcode=f

Nu syns det inte på bilden om de är sådana, men jag skulle satsa på såna som går ner en bra bit över fälgen för att hindra blåsten från att föra bort värme från fälgen.
Jag har insett att de flesta värmarna som ligger runt 2k och billigare i 9 fall av 10 bara är skräp, har på två somrar gjort av med 2 set värmare. Och nä jag är inte helt sämst och vet faktiskt hur man sätter dit dem korrekt, många andra i depån har dessutom bränt sina.

Ska köpa lite dyrare och bättre kvalitet nu inför denna sommaren så får man hoppas att de håller ett par somrar, lönar sig i längden jämfört med 1set motogp/sommar

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
Vilka däckvärmare funkar med Dunlop N-tec däcken (195-bredd)?

Ett märke som inte passar vet jag är Diamond, de räcker inte runt. Ni som kört med Dunlop, vet ni några märken som passar och även de som inte passar är intressant att veta.

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Jag har insett att de flesta värmarna som ligger runt 2k och billigare i 9 fall av 10 bara är skräp, har på två somrar gjort av med 2 set värmare. Och nä jag är inte helt sämst och vet faktiskt hur man sätter dit dem korrekt, många andra i depån har dessutom bränt sina.

Ska köpa lite dyrare och bättre kvalitet nu inför denna sommaren så får man hoppas att de håller ett par somrar, lönar sig i längden jämfört med 1set motogp/sommar

Vilka ska du köpa nu då?

Om du ska beställa från utlandet någonstans kan man kanske göra ett gruppköp eller nåt?

-WANTED-

Gick med
10 Apr 2007
Hoj
R1, crf 450

Mvh
Dio

Vad är det som gör biketek's värmare bättre då? Hur lång är garantin?

/Eric

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...